• 0

.nl domein registreren

Vandaag dacht ik even terug aan het .com tijdperk!

 

Van het weekend had ik via een webhostingsbedrijf een domeinnaam (die volgens www.registreren.net) aangevraagd, en wat denk je...

 

De betaling was verwerkt maar de URL staat inmiddels niet op mijn naam maar op die van iemand die net even sneller was dan ik :-[.

 

Heeft iemand enig idee wat de snelste weg is om een .nl domeinnaam te claimen (nu heeft het al met al 3 dagen gekost).

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Drie dagen is behoorlijk lang. Als ik het goed heb, kun je als SIDN-deelnemer realtime domeinnamen registreren, maar dat is nogal duur als je maar een paar domeinen per jaar registreert.

Er is wel een aantal webhostingbedrijven dat (nagenoeg) realtime domeinen registreert, dus sneller kan het zeker.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de tips, daar ga ik zeker iets mee doen :).

wellicht dat ik de volgende keer niet achter het net hoef te vissen!

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie
  • 0

Alleen als je ISP of zoiets bent kun je zelf bij SIDN domeinen aanvragen. Ik heb goede ervaringen met De Heeg, dat gaat bijna realtime. De functionaliteit (domeinbeheer en DNS en zo) is wel veel minder dan b.v. bij Xs4all.

 

dagdag

Christine

 

Iedereen kan dat bij SIDN die lid is van SIDN (a 600 euro/jaar).

 

Laat ik het zo zeggen, wil je iets snel geregeld hebben bel dan even en zorg dat je alle papieren al verstuurd hebt op dat moment. Goede partijen kunnen de registratie dan binnen een aantal minuten registreren. Wil je het liever per mail doen dan kost het hoogstens een paar uur als je het goed geregeld hebt (7 dagen per week binnen 24 uur).

Met vriendelijke groet,

Mark Scholten

Link naar reactie
  • 0

Transip.nl heeft dacht ik ook realtime domeinregistratie.

 

Dat gaat inderdaad heel snel. Je kunt 1x een digitale handtekening aanmaken (met je muis in een vakje tekenen, zonder gein), en vervolgens daar alle aanvragen etc mee tekenen.

 

Bovendien hebben ze een handig systeem om zelf nameservers en dergelijke in te stellen, ik gebruik het al een tijdje naar tevredenheid.

 

Voor .com en dergelijke gebruik ik overigens godaddy, werkt ook realtime en met goede controle - maar daarvoor zijn aanbieders genoeg te vinden.

 

Link naar reactie
  • 0

Transip.nl heeft dacht ik ook realtime domeinregistratie.

 

Dat gaat inderdaad heel snel. Je kunt 1x een digitale handtekening aanmaken (met je muis in een vakje tekenen, zonder gein), en vervolgens daar alle aanvragen etc mee tekenen.

 

Bovendien hebben ze een handig systeem om zelf nameservers en dergelijke in te stellen, ik gebruik het al een tijdje naar tevredenheid.

 

Voor .com en dergelijke gebruik ik overigens godaddy, werkt ook realtime en met goede controle - maar daarvoor zijn aanbieders genoeg te vinden.

 

 

Die handtekening kun je enkel met internet explorer maken bij Trans-IP. Veel hostingbedrijven registreren een domeinnaam direct na ontvangst van het geld ivm de wetgeving in Nederland. Wil je zaken snel en correct geregeld hebben dan kun je bij veel partijen beter even bellen en het is in beperkte tijd (na ontvangst van het papierwerk) wel geregeld.

Met vriendelijke groet,

Mark Scholten

Link naar reactie
  • 0

Just to be sure, papieren versturen hoeft niet bij het registreren van domeinnamen. Lid worden van de SIDN is eveneens niet nodig om dit snel te kunnen doen.

 

Ik registreer regelmatig domeinnamen voor minder dan 5eur per jaar ex btw, bij registratiecentrale.nl. Die prijs is wel afhankelijk van het soort "abonnement" dat je daar neemt, maar de kosten zijn erg laag. Je moet daarbij dan nog wel zelf de DNS en webhosting regelen, maar dat kan bij de meeste webhosters zonder problemen.

 

Het ksot me via deze weg ongeveer 5 minuten om een domein aan te maken en aan te vragen.

Usarchy is mijn weblog over usability en online marketing.

Link naar reactie
  • 0

Bij één domein naam is het meestal niet aan de orde. Maar als je wilt dat domein namen snel geregistreerd worden kun je het beste een hosting provider zoeken die je kent (meestal zijn dit soort bedrijfsjes iets duurder).

 

Hij kan dan domein aanvragen zonder op alle gegevens te wachten. In tussen kun jij het papier werk in orde maken. Dit is na mijn mening de snelste manier om een domein in bezit te krijgen

www.windsoft.nl

Link naar reactie
  • 0

Van het weekend had ik via een webhostingsbedrijf een domeinnaam (die volgens www.registreren.net) aangevraagd, en wat denk je...

 

Als Hosting provider trek ik me zulke berichten aan. Het zet 'mijn' handel nl in een negatief daglicht.

Even de details opgevraagd van registreren.net (kan iedereen trouwens) en zie dat dit domein op 01 Sep 2000 al geregistreerd is en sindsdien steeds is verlengd. 01 Sep 2006 is het volgende verlengmoment.

Dat dit domein is gekaapt lijkt me dus niet voor de hand liggen. Je hebt dus gepoogd een reeds actief domein te laten registreren en dat had je provider moeten zien. Geld terughalen dus.

 

Verder kan ik meegaan in de andere posts. Afhankelijk van het aantal domeinen wat je wilt registreren en je technische handigheid kun je kiezen voor zelf deelnemer worden bij SIDN tot aan volledig uitbesteden aan een provider.

 

Ik mag geen reclame maken voor mezelf, maar als klant van mezelf heb ik nog nooit negatieve ervaringen gehad ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Van het weekend had ik via een webhostingsbedrijf een domeinnaam (die volgens www.registreren.net) aangevraagd, en wat denk je...

 

Als Hosting provider trek ik me zulke berichten aan. Het zet 'mijn' handel nl in een negatief daglicht.

Even de details opgevraagd van registreren.net (kan iedereen trouwens) en zie dat dit domein op 01 Sep 2000 al geregistreerd is en sindsdien steeds is verlengd. 01 Sep 2006 is het volgende verlengmoment.

Dat dit domein is gekaapt lijkt me dus niet voor de hand liggen. Je hebt dus gepoogd een reeds actief domein te laten registreren en dat had je provider moeten zien.

 

Wellicht heb je de vraag niet duidelijk begrepen.

Ik was niet geinteresseerd in het domein "registreren.net" maar heb deze gebruikt om te onderzoeken of de domein die ik wilde claimen nog vrij was.

 

 

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie
  • 0

Just to be sure, papieren versturen hoeft niet bij het registreren van domeinnamen. Lid worden van de SIDN is eveneens niet nodig om dit snel te kunnen doen.

 

Die papieren moeten ze officieel hebben van SIDN of ze moeten de domeinen op hun eigen naam registreren, de papieren moeten ze namelijk binnen 3 dagen als SIDN er om vraagt kunnen tonen. Dus houd daar rekening mee. Lid worden van SIDN is inderdaad overbodig als het om een klein aantal domeinen gaat.

 

Ik heb nog geen klachten ontvangen van klanten gelukkig over traagheid bij het registreren (en dat moet ook zo blijven). Zo is een paar uur voor de registratie vind ik persoonlijk nog acceptabel, bij een langere wachttijd dan 24 uur heb ik mijn twijvels of ik wel goed zou zitten. Vooral aangezien de domeinnamen branche en de webhosting branche 24/7 aan het worden zijn.

Met vriendelijke groet,

Mark Scholten

Link naar reactie
  • 0

Ik zou inderdaad adviseren niet in zee te gaan met bedrijven die zeggen geen formulieren nodig te hebben. Dat zijn ze namelijk wel verplicht.

 

Verder adviseer ik domeinen alleen te controleren bij de officiele registers dus http://www.sidn.nl voor .nl domeinnamen. Er schijnen providers te zijn die de ingetypte domeinen monitoren en deze lijsten te verkopen of zelf de krenten uit de pap te vissen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.