Alle eerst wil ik zeggen dat dit mijn eerste topic is in dit soort forum`s.
Ik ben van plan bemiddeling firma te openen die vooraal richt zich in contacten tussen Pools en Nederlandse firma`s in metaalproductenindustrie. Ik ben werkloos sinds 6mnd. en kan tot nu toe geen bedrijf vinden die voor mij geschikt is en die heeft contacten met Polen. Bij mij vorige werkgever heb ik veel ervaring opgebouwd in Commerciële richting in metaalproductenindustrie in Polen en Nederland. Ik ben zelf een Poolse jongen die uit een familie kom die en bakers – familiebedrijf +/- 140man. kom. Ik heb als enige familielid een andere weg gekozen en zit nu in Nederland al 10jaar afgestudeerd Informatica en wil graag zelfs twee bedrijven oprichten in Nederland. Het eerste bedrijf moet een Computers-reperatie bedrijf zijn en de andere een eenmanszaak bemiddeling firma. Ik zit nu wel in een moeilijke financiële situatie maar desondanks wil ik mijn plannen doorzetten en het beide firma`s gaan starten en mogelijk ook een in Polen volgend jaar. Ik weet het zeker dat er markt voor is nu en weet heel veel bedrijven in Nederland en in Polen die zitten te springen om nieuwe leveranciers - afnemers!
Ik ben nu druk me bezig om een ondernemingsplan te schrijven voor beide firma`s en moet wel zeggen dat het niet meevalt want ik kan nu nog mogelijk zegen wat er gaat gebeuren als Polen in de EU komt en de wetten drastisch gaan veranderen en / of ten onguurste van mij of juist niet! Ik ga nu naar de KvK op maandag om een beetje informatie te kunnen krijgen over de eerste stappen die ik moet zetten en hoe zit het als ik geen werk heb en zit nu in de WW?
Ik heb nu de volgende punten opgeschreven als de themas die ik wil over discuseren, en mijn vraag is hebben jullie noch andere belangrijke punten die ik moet over nadenken?
Vergunningen en wetten
• Gelden er vestigingseisen voor uw type bedrijf en voldoet u aan die eisen?
• Heeft u de vereiste diploma´s?
• Past uw bedrijf binnen het bestemmingsplan van de gemeente?
• Gaat u verbouwen of nieuw bouwen, vraag dan tijdig de juiste bouwvergunning aan.
• Heeft u een milieuvergunning nodig?
Het ondernemingsplan
Schrijf een ondernemingsplan met als onderdelen:
• Uw persoonlijke gegevens en uw eigenschappen als ondernemer
• Korte omschrijving van uw bedrijf
• Marketingplan: wat gaat u op welke manier aan welke klanten verkopen?
• Financieel plan: hoeveel moet uw bedrijf opleveren, welke kosten maakt u daarvoor en hoeveel moet u investeren?
De naam van uw bedrijf
• Kies een handelsnaam. In het handelsregister kunt u alvast kijken of deze naam al door anderen wordt gebruikt.
• Vraag een handelsnaamonderzoek aan bij de kamer van koophandel.
• Registreer zo nodig een eigen internetdomein.
De rechtsvorm
De rechtsvorm bepaalt de fiscale, financiële en juridische structuur van uw bedrijf. Het is daarom belangrijk een weloverwogen keuze te maken.
• Bepaal of uw bedrijf een eenmanszaak, VOF of BV wordt.
• Leg afspraken met een eventuele compagnon vast in een contract.
Verzekeringen
• Ga na welke persoonlijke verzekeringen nodig zijn om goed voorbereid uw bedrijf te starten.
• Ga na welke bedrijfsverzekeringen nodig zijn om goed voorbereid uw bedrijf te starten.
Belasting en boekhouding
• Zet al in de voorbereidingsfase een deugdelijke administratie op
• Zoek een boekhouder of accountant die iets van uw branche weet.
Financiering
• Dien een goed onderbouwde financieringsaanvraag in bij een geldschieter.
Start van uw bedrijf
• Meld uw bedrijf aan bij het handelsregister van de kamer van koophandel.
• Vraag een BTW-nummer aan en meld u aan voor de inkomstenbelasting. Hiervoor kunt u bij de belastingdienst voor ondernemingen een "Opgaaf gegevens startende onderneming" aanvragen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
SlowikPL
SlowikPL
Hallo,
Alle eerst wil ik zeggen dat dit mijn eerste topic is in dit soort forum`s.
Ik ben van plan bemiddeling firma te openen die vooraal richt zich in contacten tussen Pools en Nederlandse firma`s in metaalproductenindustrie. Ik ben werkloos sinds 6mnd. en kan tot nu toe geen bedrijf vinden die voor mij geschikt is en die heeft contacten met Polen. Bij mij vorige werkgever heb ik veel ervaring opgebouwd in Commerciële richting in metaalproductenindustrie in Polen en Nederland. Ik ben zelf een Poolse jongen die uit een familie kom die en bakers – familiebedrijf +/- 140man. kom. Ik heb als enige familielid een andere weg gekozen en zit nu in Nederland al 10jaar afgestudeerd Informatica en wil graag zelfs twee bedrijven oprichten in Nederland. Het eerste bedrijf moet een Computers-reperatie bedrijf zijn en de andere een eenmanszaak bemiddeling firma. Ik zit nu wel in een moeilijke financiële situatie maar desondanks wil ik mijn plannen doorzetten en het beide firma`s gaan starten en mogelijk ook een in Polen volgend jaar. Ik weet het zeker dat er markt voor is nu en weet heel veel bedrijven in Nederland en in Polen die zitten te springen om nieuwe leveranciers - afnemers!
Ik ben nu druk me bezig om een ondernemingsplan te schrijven voor beide firma`s en moet wel zeggen dat het niet meevalt want ik kan nu nog mogelijk zegen wat er gaat gebeuren als Polen in de EU komt en de wetten drastisch gaan veranderen en / of ten onguurste van mij of juist niet! Ik ga nu naar de KvK op maandag om een beetje informatie te kunnen krijgen over de eerste stappen die ik moet zetten en hoe zit het als ik geen werk heb en zit nu in de WW?
Ik heb nu de volgende punten opgeschreven als de themas die ik wil over discuseren, en mijn vraag is hebben jullie noch andere belangrijke punten die ik moet over nadenken?
Vergunningen en wetten
• Gelden er vestigingseisen voor uw type bedrijf en voldoet u aan die eisen?
• Heeft u de vereiste diploma´s?
• Past uw bedrijf binnen het bestemmingsplan van de gemeente?
• Gaat u verbouwen of nieuw bouwen, vraag dan tijdig de juiste bouwvergunning aan.
• Heeft u een milieuvergunning nodig?
Het ondernemingsplan
Schrijf een ondernemingsplan met als onderdelen:
• Uw persoonlijke gegevens en uw eigenschappen als ondernemer
• Korte omschrijving van uw bedrijf
• Marketingplan: wat gaat u op welke manier aan welke klanten verkopen?
• Financieel plan: hoeveel moet uw bedrijf opleveren, welke kosten maakt u daarvoor en hoeveel moet u investeren?
De naam van uw bedrijf
• Kies een handelsnaam. In het handelsregister kunt u alvast kijken of deze naam al door anderen wordt gebruikt.
• Vraag een handelsnaamonderzoek aan bij de kamer van koophandel.
• Registreer zo nodig een eigen internetdomein.
De rechtsvorm
De rechtsvorm bepaalt de fiscale, financiële en juridische structuur van uw bedrijf. Het is daarom belangrijk een weloverwogen keuze te maken.
• Bepaal of uw bedrijf een eenmanszaak, VOF of BV wordt.
• Leg afspraken met een eventuele compagnon vast in een contract.
Verzekeringen
• Ga na welke persoonlijke verzekeringen nodig zijn om goed voorbereid uw bedrijf te starten.
• Ga na welke bedrijfsverzekeringen nodig zijn om goed voorbereid uw bedrijf te starten.
Belasting en boekhouding
• Zet al in de voorbereidingsfase een deugdelijke administratie op
• Zoek een boekhouder of accountant die iets van uw branche weet.
Financiering
• Dien een goed onderbouwde financieringsaanvraag in bij een geldschieter.
Start van uw bedrijf
• Meld uw bedrijf aan bij het handelsregister van de kamer van koophandel.
• Vraag een BTW-nummer aan en meld u aan voor de inkomstenbelasting. Hiervoor kunt u bij de belastingdienst voor ondernemingen een "Opgaaf gegevens startende onderneming" aanvragen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/836-mijn-eerste-bedrijf/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag