ik heb een persoonlijke holding BV. Als ik nu dividend ga uitkeren, hoe werkt dat dan ? Dat wil zeggen ik heb eigenlijk de volgende vragen:
1) mijn BV keert uit en betaalt 25% dividendbelasting.
2) ik ontvang als prive persoon dividend - is dat ook nog op enigerlei wijze fiscaal belast ? Bijvoorbeeld via inkomstenbelasting ? Of is dit vrijgesteld van belasting ?
Als dividend via IB belast is, moet je daar dus wel terdege rekening mee houden als je wilt voorkomen dat je plotseling een hoge IB aanslag in de bus hebt liggen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
rene1
rene1
Hallo,
ik heb een persoonlijke holding BV. Als ik nu dividend ga uitkeren, hoe werkt dat dan ? Dat wil zeggen ik heb eigenlijk de volgende vragen:
1) mijn BV keert uit en betaalt 25% dividendbelasting.
2) ik ontvang als prive persoon dividend - is dat ook nog op enigerlei wijze fiscaal belast ? Bijvoorbeeld via inkomstenbelasting ? Of is dit vrijgesteld van belasting ?
Als dividend via IB belast is, moet je daar dus wel terdege rekening mee houden als je wilt voorkomen dat je plotseling een hoge IB aanslag in de bus hebt liggen.
Groeten,
Rene
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/8439-dividend-uitkeren-ib/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag