• 0

Kun je een nog niet bestaande website verkopen?

Hoi,

 

Ik heb een idee voor een website. Ik ben hier al redelijk lang mee bezig en denk ook echt dat er markt voor is. Maar.....een website laten maken kost veel geld. Ik wil dus eigenlijk eerst zeker weten dat er geadverteerd wordt. Is het mogelijk klanten te werven zonder nog bestaande website? Ik wil natuurlijk dan nog geen geld van ze, het gaat mij er meer om dat ik een inschatting kan maken wie er allemaal wil adverteren, en ze mogen er altijd nog onderuit. Lekker duidelijk allemaal weer, haha. Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel! Ik weet dat je als ondernemer risico loopt, maar ik denk dat de marketing om die klanten te werven ook al genoeg gaat kosten. En wil graag de kosten, zolang het nog niet zeker is dat ik het eruit haal, zo laag mogelijk houden.

 

Groetjes, KvD1980

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

dat gaat je volgens mij niet lukken, mits je een bewezen staat van dienst hebt.

Las vanochtend toevallig iets over Jimmy Wale die 4 miljoen Venture Capital heeft gekregen voor zijn Wikia;

 

"Current traffic for Wikia is fairly non-existent, although Jimmy Wale’s wikipedia is one of the most highly trafficked sites on the web and I’m sure that the investors are assuming that he’ll be able to drive a similar level of user loyalty. Fighting against that will be the less-compelling subject matter and the fact that this is a for-profit company."

http://www.techcrunch.com/2006/03/27/wikia-raises-4-million/

 

Maar ga zelf eens in de schoenen van je adverteerders staan:

Wat is de reden om op een site te adverteren?

Die is ofwel een (getargede) doelgroep bereiken ofwel dmv een tekstlink PR verkrijgen.

 

Aangezien je site nog niet bestaat heb je nog geen PR en geen bereik.

 

Waarom zou ik dan gaan adverteren?

Link naar reactie
  • 0

Misschien als je een topverkoper bent dat het best kan lukken. Of je probeert een paar adverteerders te vinden en laat de site maken en vervolgens zoek je verder naar adverteerders. Dat lijkt mij makkelijker.

Als je eerst adverteerders wil moet je goed uit kunnen leggen en overtuigen. Met risico dat je een groot deel van je plan moet prijsgeven.

Link naar reactie
  • 0

Wat jij wil klinkt meer als regulier marktonderzoek: uitvinden wat je potentiele klanten willen en wat ze bereid zijn voor je diensten te betalen. Gebruik even de zoekfunctie, er is al veel geschreven over marktonderzoek op dit forum.

 

Mocht je iets verder zijn, dan zal je toch op een gegeven moment iets 'echts' moeten laten zien. Basically wat je nu hebt is een idee, maar iedereen heeft ideeen en zolang ze niet zijn uitgewerkt in iets tastbaars (site, database, design, goedlopende back office, relaties met distributeus oid) hebben die weinig overredingskracht.

 

Ondernemen is risico nemen, dus als je echt gelooft in je idee en je je huiswerkt hebt gedaan, dan zal je toch zelf de eerste stap moeten nemen. Als jij het risico niet durft te nemen, zullen je potentiele klanten dat ook niet doen.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Zo beginnen nieuwe tijdschriften ook. De bladenmaker/uitgever test de markt door vooraf met adverteerders/mediabureaus te praten. Voor websites zou dat ook mogelijk moeten zijn, zeker als je aan contentintegratie doet. Maar dan moet je op een gegeven moment wel dummies maken om te tonen dat je serieus bent en wilt/kunt investeren.

 

Waarom kost het trouwens zoveel geld om een website te maken?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik heb een idee voor een website. Ik ben hier al redelijk lang mee bezig en denk ook echt dat er markt voor is. Maar.....een website laten maken kost veel geld. Ik wil dus eigenlijk eerst zeker weten dat er geadverteerd wordt. Is het mogelijk klanten te werven zonder nog bestaande website? Ik wil natuurlijk dan nog geen geld van ze, het gaat mij er meer om dat ik een inschatting kan maken wie er allemaal wil adverteren, en ze mogen er altijd nog onderuit. Lekker duidelijk allemaal weer, haha. Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel! Ik weet dat je als ondernemer risico loopt, maar ik denk dat de marketing om die klanten te werven ook al genoeg gaat kosten. En wil graag de kosten, zolang het nog niet zeker is dat ik het eruit haal, zo laag mogelijk houden.

 

Groetjes, KvD1980

 

Een website laten maken hoeft helemaal niet duur te zijn. Ligt er enkel aan wat je exact wilt. Dat je zeker wilt weten dat er geadverteerd wordt, dat hoef je nu echt niet op te wachten, want niemand zal daarin geïnteresseerd zijn. Adverteerders adverteren alleen als je veel goede traffic hebt.

 

Klanten werven zonder een kantoor en zonder een website wordt heel moeilijk. Klanten willen zien wat je kunt, een website is daarom essentieel. Tenzij je aan de telefoon gaat rondbellen en een rasverkoper bent, maar dan nog vragen ze om informatie.

Webhosting + gratis domeinnaam : € 0.99 p/m

Website + CMS + hosting + gratis domein: al vanaf € 89,-

Meer info op: www.estebanmedia.nl

Link naar reactie
  • 0

Adverteerders vinden voor je site zal moeilijk worden.

 

Als jouw site voorziet in een bepaalde behoefte of interessante gegevens gaat produceren kan je wel kijken naar potentieele partners. Als je bijvoorbeeld een site begint waarop iedereen registreert waar hij die dag is zou je met NS of Connexion kunnen gaan praten over het aanbieden van reisaanbiedingen op maat oid. Een forum over de voor- en nadelen van een product van een monopolist kan best de interesse en steun van die monopolist trekken (omdat die verwacht dat de onafhankelijke discussie voor hem goed uitpakt en omzetgroei oplevert)

 

Je moet op twee dingen letten

- je moet een meerwaarde kunnen bieden aan je partners

- je moet je realiseren dat je gebruikers het succes van je site maken en die dus niet spammen oid.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Dit lijkt me de uitdaging van het ondernemerschap teruggebracht tot de essentie: ik wil wel graag (goedkoop) beginnen, maar ook de zekerheid van inkomsten (door adverteerders). Is dat wel ondernemerschap eigenlijk?

 

Als je een goed plan hebt wil ik je best vertellen dat adverteren me wel interessant lijkt. Maar... als puntje bij paaltje komt wil ik graag eerst zien dat je plan bewaarheid wordt. Anders adverteer ik niet, maar subsidieer of investeer ik.

 

Hoe zie je de start voor je? Durf je te beginnen op basis van reacties? Of vertrouw je op je idee en de voorbereiding? Stel je in ieder geval niet te veel voor van positieve reacties op basis van het gegeven dat er nog niet betaald hoeft te worden! Er zijn veel bladen (die TwaLevel ook al aanhaalt) snel ter ziele gegaan ondanks 'toezeggingen' van adverteerders. Met een website zal dat niet anders zijn. Ik denk dat investeren toch de enige manier is om te ontdekken of je idee levensvatbaar is.

 

Maar als je gelooft in je idee is het misschien wel mogelijk om investeerders te vinden. Dan kun je 'groter' starten, wat volgens mij wat kansrijker is dan de voorzichtige aanpak. In dit geval.

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

De vraag is: kun je een nog niet bestaande website verkopen???

 

Het antwoord is: Ja, het is mogelijk om een niet bestaande website te verkopen.

 

Vergelijk het simpelweg met een nieuwbouwwoning. Deze dingen worden verkocht voor een prijs vanaf 150000 euro per stuk of zo. En het enige wat je voor je handtekening op het koopcontract te zien krijgt is een leeg weiland en een mooie tekening.

 

Of JIJ voldoende kwaliteiten in huis hebt om dit te doen, kan ik zo niet beoordelen. Maar wees gerust, mensen krijgen bij mij altijd het voordeel van de twijfel ...... ;D

 

Groeten Ard

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik heb een idee voor een website. Ik ben hier al redelijk lang mee bezig en denk ook echt dat er markt voor is. Maar.....een website laten maken kost veel geld. Ik wil dus eigenlijk eerst zeker weten dat er geadverteerd wordt. Is het mogelijk klanten te werven zonder nog bestaande website? Ik wil natuurlijk dan nog geen geld van ze, het gaat mij er meer om dat ik een inschatting kan maken wie er allemaal wil adverteren, en ze mogen er altijd nog onderuit. Lekker duidelijk allemaal weer, haha. Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel! Ik weet dat je als ondernemer risico loopt, maar ik denk dat de marketing om die klanten te werven ook al genoeg gaat kosten. En wil graag de kosten, zolang het nog niet zeker is dat ik het eruit haal, zo laag mogelijk houden.

 

Groetjes, KvD1980

 

Hoeveel gaat het bouwen van de site kosten? Probeer een investeerder te vinden. Je zult daarvoor wel een ondernemingsplan (hoeft geen lang verhaal te zijn. Zorg voor een goede cijfermatige onderbouwing) moeten maken.

Worden in jouw huidige plan advertentie-inkomsten de enige inkomsten van deze site? Zo ja, is er geen ander verdienmodel te bedenken?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 145 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.