Goeiedag! Ik kom maar gelijk binnenvallen met mijn vraag.
Ik ben momenteel bezig met mijn boekhouding, en kom even uit 1 ding niet.
Ik heb een webshop, daarop verkoop ik spullen die ik vervolgens per TPG post naar de besteller verzend.
Hiervoor maak ik gebruik van pakketzegels, á 5,50 per stuk. Ook verpak ik het materiaal waarbij ik iets over de verzendkosten ga.
Mijn bestellers betalen zelf hun verzendkosten. Dit bedraagt voor elke bestelling 5,95 (op deze manier loop ik vrijwel quitte)
Maar goed... bij het postkantoor gevraagd of er BTW op de pakketzegels en verpakkingsmateriaal zit, niet dus. Dit valt dus gewoon onder uitgaves, en kan daar niks over terug krijgen. Maakt niet uit, maar dan zit ik dus met het volgende..
Moet ik nou BTW betalen over de verzendkosten? Ik krijg immers 5,95 van mijn klant, wat 1.13 aan btw is wat ik daarvoor zou moeten afdragen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Eefjuh
Eefjuh
Goeiedag! Ik kom maar gelijk binnenvallen met mijn vraag.
Ik ben momenteel bezig met mijn boekhouding, en kom even uit 1 ding niet.
Ik heb een webshop, daarop verkoop ik spullen die ik vervolgens per TPG post naar de besteller verzend.
Hiervoor maak ik gebruik van pakketzegels, á 5,50 per stuk. Ook verpak ik het materiaal waarbij ik iets over de verzendkosten ga.
Mijn bestellers betalen zelf hun verzendkosten. Dit bedraagt voor elke bestelling 5,95 (op deze manier loop ik vrijwel quitte)
Maar goed... bij het postkantoor gevraagd of er BTW op de pakketzegels en verpakkingsmateriaal zit, niet dus. Dit valt dus gewoon onder uitgaves, en kan daar niks over terug krijgen. Maakt niet uit, maar dan zit ik dus met het volgende..
Moet ik nou BTW betalen over de verzendkosten? Ik krijg immers 5,95 van mijn klant, wat 1.13 aan btw is wat ik daarvoor zou moeten afdragen.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag