Het marketingbudget is meestal het eerste waar een bedrijf is gaat snijden als er dalende lijntjes in de grafieken verschijnen en het economisch klimaat als "slecht" betiteld wordt. Of als "mailaise". Of "recessie".
Logisch, want het is meestal een flinke portie van het totale budget en het is meestal toch minder duidelijk of er wel return on investment komt, en hoe effectief het met een groots gebaar uitgegeven marketingbudget is moet maar afgewacht en geschat worden.
Dit geldt voor organisaties van alle formaten.
In de traditionele marketingbudget-afhankelijke organisaties is het daarom nu sappelen geblazen. (Reclamebureaus, advertentieruimte-resellers etc.)
Bovendien komen veel bedrijven op het punt dat ze inzien dat ze niet geheel zonder marketing kunnen.
Wat ik me nu afvraag is in welke mate er bij ondernemers en starters een beeld is van de vormen van marketing die er zijn die uiterst geschikt zijn voor dit soort economische periodes.
Wat denk je als je achter de computer gaat zitten om een plan te maken, waar zoek je, welke resources spreek je aan, hoe pak je het aan?
Ook concrete vragen kun je stellen en misschien heb ik er wel een antwoord op.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Annedien Hoen
Annedien Hoen
Het marketingbudget is meestal het eerste waar een bedrijf is gaat snijden als er dalende lijntjes in de grafieken verschijnen en het economisch klimaat als "slecht" betiteld wordt. Of als "mailaise". Of "recessie".
Logisch, want het is meestal een flinke portie van het totale budget en het is meestal toch minder duidelijk of er wel return on investment komt, en hoe effectief het met een groots gebaar uitgegeven marketingbudget is moet maar afgewacht en geschat worden.
Dit geldt voor organisaties van alle formaten.
In de traditionele marketingbudget-afhankelijke organisaties is het daarom nu sappelen geblazen. (Reclamebureaus, advertentieruimte-resellers etc.)
Bovendien komen veel bedrijven op het punt dat ze inzien dat ze niet geheel zonder marketing kunnen.
Wat ik me nu afvraag is in welke mate er bij ondernemers en starters een beeld is van de vormen van marketing die er zijn die uiterst geschikt zijn voor dit soort economische periodes.
Wat denk je als je achter de computer gaat zitten om een plan te maken, waar zoek je, welke resources spreek je aan, hoe pak je het aan?
Ook concrete vragen kun je stellen en misschien heb ik er wel een antwoord op.
Groet,
Annedien
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
25 antwoorden op deze vraag