Ik ben starter en heb dus voor de eerste keer een mooie enveloppe gekregen van de belastingdienst voor aangifte omzetbelasting.
Deze moet ik dus invullen en terug sturen.
Ik had geen inkomsten in die periode. Dus ik neem aan dat 1 tot 4, allemaal met 0 ingevuld behoort te worden?
1: leveringen en/of diensten binnenland
2: verleggingsregelingen BTW naar u verlegd
3: leveringen naar het buitenland (vanuit nederland)
4: leveringen vanuit het buitenland (naar nederland)
Bij vraag 1d Privegebruik, weet ik niet precies wat ik daar in moet vullen. Ook 0?
5a, totaal word dan uiteraard ook 0.
5b: Voorbelasting.
Ik heb wel dingetjes gekocht zelf. Deze dingen heb ik via de prive rekening of contant betaald. Het bedrag is euro 55,45 incl btw (kvk inschrijving niet meegerekend, moet dat er nog bij?)
Wat vul ik bij 5b nu precies in dan?
5d: Vermindering volgens de kleine ondernemersregeling.
Ik heb eventjes geen flauw idee of en wat ik hier dan in moet vullen.
Ik wil het wel graag zelf invullen, maar ben bang dat ik het misschien helemaal fout doe.
Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
2lollypop2
2lollypop2
Ik ben starter en heb dus voor de eerste keer een mooie enveloppe gekregen van de belastingdienst voor aangifte omzetbelasting.
Deze moet ik dus invullen en terug sturen.
Ik had geen inkomsten in die periode. Dus ik neem aan dat 1 tot 4, allemaal met 0 ingevuld behoort te worden?
1: leveringen en/of diensten binnenland
2: verleggingsregelingen BTW naar u verlegd
3: leveringen naar het buitenland (vanuit nederland)
4: leveringen vanuit het buitenland (naar nederland)
Bij vraag 1d Privegebruik, weet ik niet precies wat ik daar in moet vullen. Ook 0?
5a, totaal word dan uiteraard ook 0.
5b: Voorbelasting.
Ik heb wel dingetjes gekocht zelf. Deze dingen heb ik via de prive rekening of contant betaald. Het bedrag is euro 55,45 incl btw (kvk inschrijving niet meegerekend, moet dat er nog bij?)
Wat vul ik bij 5b nu precies in dan?
5d: Vermindering volgens de kleine ondernemersregeling.
Ik heb eventjes geen flauw idee of en wat ik hier dan in moet vullen.
Ik wil het wel graag zelf invullen, maar ben bang dat ik het misschien helemaal fout doe.
Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/8993-1ste-keer-omzetbelasting-aangifte-invullen-doe-ik-het-goed/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag