Ik zit momenteel in de oprichtingsfase van een (kleine) onderneming.
Ik ga deze onderneming runnen naast een gedeeltelijke arbeidsongeschiktheids-uitkering. Op dit moment ben ik officieel nog in loondienst (tot aug.) en ben van plan ergens in het najaar te starten.
Zijn er fiscale redenen te bedenken om de start van de onderneming met bijv. 1 of 2 maanden te verplaatsen naar het nieuwe jaar toe?
Bijv. omdat ik door slechts 1 mnd zelfstandig ondernemer te zijn in 2006 een heel jaar als starter wegggooi..
2006 gaat voor mij denk ik in ieder geval een lastige aangifte worden... :)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Brenny
Brenny
Ik zit momenteel in de oprichtingsfase van een (kleine) onderneming.
Ik ga deze onderneming runnen naast een gedeeltelijke arbeidsongeschiktheids-uitkering. Op dit moment ben ik officieel nog in loondienst (tot aug.) en ben van plan ergens in het najaar te starten.
Zijn er fiscale redenen te bedenken om de start van de onderneming met bijv. 1 of 2 maanden te verplaatsen naar het nieuwe jaar toe?
Bijv. omdat ik door slechts 1 mnd zelfstandig ondernemer te zijn in 2006 een heel jaar als starter wegggooi..
2006 gaat voor mij denk ik in ieder geval een lastige aangifte worden... :)
Gr, Brenny
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/9201-tijdstip-starten-onderneming/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag