• 0

modellenbureau starten

Hey iedereen,

 

Ik ben nieuw hier en hoop dat ik veel kan leren. Ik heb afgelopen jaren de modeacademie gedaan en ben afgestudeerd op fotostyling. Ik ben nu bezig een modellenbureau op te starten maar ik weet niet goed hoe ik verder moet. Ik heb al een aantal modellen waarmee ik wil beginnen, ik heb een naam in gedachten en ben bezig met een website te ontwerpen waarop ik mijn modellen aanbied. Maar that's it.

 

Ik wil mijn modellen nu gaan aanbieden en ik weet nog niet goed hoe ik aan klanten moet komen. Ik weet hoe ik mijn modellen in de tijdschriftenwereld kan promoten maar wil ook graag klanten hebben in de televisie en reclamewereld. Heeft iemand misschien tips, ideeën of advies over hoe ik dat het beste kan aanpakken? En wie ik het beste daar voor kan aanschrijven?

 

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en kijk uit naar de reacties...groetjes Bente

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn art-director had altijd van die smoelenboeken. Kun je nu waarschijnlijk beter naar internet zetten, maar je kan nog steeds art-directors attenderen op jouw site en hen toegang geven die anderen niet krijgen. Vervolgens kan je misschien regelmatig nieuws toevoegen, bv in de vorm van een modellenverzamelblog. Noem dat bv walkcats, het omgekeerde van catwalk.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb wel een ideetje voor je gebaseerd op het modellenboek idee:

 

Ontwikkel een website waarop een art-director online zijn smoelenboek kan onderhouden. Doe dit onder een andere naam enzovoorts. Vervolgens heb je zelf een platform ontwikkeld waar je zelf je eigen modellen kunt promoten e.d.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil mijn modellen nu gaan aanbieden en ik weet nog niet goed hoe ik aan klanten moet komen.

 

Alle events af gaan waar je klanten komen. shows, borrels, van alles.

Regelmatig gaan winkelen bij potentiele klanten (modeontwerpers?)

Heeel veel bellen. Bluf je maar naar een afspraak.

Biedt je modellen aan bij modebladen. gratis publiciteit.

 

Ik denk dat de markt waarin je je gaat bewegen heel moeilijk is, met veel concurrentie, veel gekonkel, veel netwerken, alleen opdrachten krijgen als je de juiste mensen kent, beter gezegd, als de juiste mensen jou iets gunnen. Heel moeilijk. Maar lijkt me wel een mooie uitdaging, als je veel energie hebt en niet bang bent dan kun je vast erg veel bereiken.

 

:-)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf ook een tijdje een modellenbureau gehad.

 

Als je het goed wilt doen gaat er echt enorm veel tijd en energie inzitten. Voor het geld (het idee er mee rijk te worden) hoef je het niet doen, want die kans is echt nihil. Wat betreft de modellen, scout die gewoon op straat of evt via goede website's, maar die zijn er helaas erg weing. Nodig ieder model persoonlijk uit, en wil je er zaken mee gaan doen dan biedt je ze een contract aan. Qua website zorg dat het rustig en zakelijk overkomt.

 

Voor de rest wens ik je heel veel succes, en mocht je nog vragen hebben aarzel dan niet om contact met mij op te nemen.

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Menting

Link naar reactie
  • 0

Ik raad je aan om allereerst op één segment te focussen. Zorg er bijvoorbeeld voor dat je erg sterk in de magazine wereld komt te staan, zodra dat gelukt is kan je uit gaan breiden. Alles tegelijk willen gaat volgens mij veelsteveel energie kosten.

 

Ook zou ik kritisch naar de markt kijken en voor jezelf bedenken wat er mist of anders kan/moet. Zodra je dat gevonden hebt maak je daar je visie van en kijk bij al je stappen of het bij je visie past.

 

Ga dus hard knokken maar focus je allereerst op een kleine target.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Hoi Bente,

 

Ik verhuis binnenkort naar Maarssen (vanuit zuid limburg)!

Ik werk zelf al een jaar of tien als model. Ik wil het dadelijk wel weer oppakken, en toen zag ik jou advertentie.

Zodra ik verhuis heb ik natuurlijk niet direct werk daar, bovendien studeer ik nog, dus het zou me ontzettend leuk lijken om jou eventueel wat tips te geven en mischien wel te helpen bij het opstarten. Zo heb ik wat te doen als ik daar zit en bouw ik wat sociaal kontakt op, en hopelijk heb jij dan wat handige informatie, tips en eventueel wat kontakten die ik in de loop van de jaren heb op gedaan. Ik heb de laatste vijf jaar voornamelijk shows gelopen, dus mischien heb je daar ook wat aan.

 

Als je interesse hebt om hier een keertje over te praten hoor ik het graag, ik zou heel graag vrijwillig wat willen helpen!

 

Groetjes Cindy

Link naar reactie
  • 0

Deze ouwe koe wordt niet alleen na 11 jaar nog opgedregd, maar is ook nog van iemand die niet heel actief lijkt. Vier jaar na het eerste bericht blijkt topic starter Bennie nog wel met modellen te werken, maar dan als stylist en nog niet te weten wat ze te betalen. Denk niet dat Bennie na 11 jaar nog z'n mail leest, maar nu ik dan toch getriggerd werd om oude topics te lezen, bij deze het verzoek aan Bennie om z'n ervaring met de modellen in de afgelopen 11 jaar te delen. Wellicht heeft A.M. daar ook nog wat aan...

 

(Oh en dan ook maar de suggestie voor HL om een heropen feature te maken zodat oude topics na bijvoorbeeld een jaar automatisch gesloten worden, maar dan nog wel heropend kunnen worden wanneer er iets relevants aan toe te voegen valt. Uiteraard alleen mogelijk bij automatisch gesloten topics...)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 148 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.