Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 11/04/25 in Berichten

  1. Behalve in de situatie dat niemand een meerderheidsbelang heeft. Dus door je investeringsvehikel juist in te richten kun je om die borgstelling heen bewegen. En omdat het alleen om het belang gaat, kun je in een aandeelhoudersovereenkomst toch borgen dat je voldoende zeggenschap houdt. Op zich hoeft de ondernemer in spé geen kapitaal te hebben voor die borgstelling. Alleen de handtekening onder de borgstelling is genoeg. En bijzonder beheer van de bank heeft ook niet heel veel haast om die borgstelling uit te winnen, omdat de bank in dat geval toch al betaald heeft gekregen. (ik heb meer dan eens ondernemers geadviseerd die het niet eens waren met die uitwinning) Klopt, omdat het voor de financier feitelijk om het even is wie het 'eigen kapitaal' verschaft, zolang dat maar achtergesteld is bij de financiering. Klopt, wanneer de verkoper niet zijn volledige belang verkoopt en zelf actief blijft, is dat voor een bank een extra continuïteitswaarborg. Feitelijk beoordeelt de bank de overname dan als een MBO ipv een MBI.
  2. 1 punt
    beste Tymo Ik snap de logica, en ja, een kids-BV is populair en in sommige gevallen een prima oplossing om erfbelasting te voorkomen. Laat je gewoon goed adviseren want er zitten wel wat hobbels aan vast. En zorg altijd eerst voor een goed schenkplan richting kinderen. Dat is immers laaghangend fruit. Je komt een heel eind in 20 jaar als je het slim speelt en af en toe wat schenkbelasting in het lage tarief van 10% voor lief neemt. Dit vraagt wel om aanpak van een estate planner en kundig notaris.
  3. Beste @SlimGroei , allereerst welkom op Higherlevel. Graag wijs ik je op onze forumregels: concrete aanbiedingen of vragen naar klanten/opdrachten wordt op Higherlevel niet op prijs gesteld; je kennis en ervaring delen wordt dat des te meer 😊. Net 2e overnamefinanciering achter de rug😃
  4. Voor de kerstvakantieleeslijst: Gap Selling: Getting the Customer to Yes: How Problem-Centric Selling Increases Sales by Changing Everything You Know About Relationships, Overcoming Objections, Closing and Price Geen boren maar gaten — en liever nog gaten zonder boren: https://youtu.be/8mgKQpAcOow?si=V-lH04kbQ8kDcVcH
  5. Even terzijde, maar een paar jaar geleden vertelde iemand mij nog dat AIDA wel heel ouderwets is en niet meer van deze tijd. 😉 Terug naar de vraag, ik denk dat het heel erg afhangt van je doel en hoe je jezelf focust om daar te komen. Voorbeeld, ik ga soms naar beurzen om nieuwe klanten te zoeken en afspraken in te boeken voor een kennismaking. Dan is mijn mindset helemaal op kennis maken, kijken waar ze iets aan mijn product hebben (of mijn aanname klopt?) , met de goede persoon in contact komen, interesse geven (dus niet alleen maar praten om je product te verkopen) en doorvragen en dan kijken of er raakvlakken zijn om daar eens verder over te praten. Als ik op die manier naar een beurs ga dan kijk ik van te voren welke bedrijven er staan, wie ik denk dat interessant zijn en waar ik dus zeker even langs moet. En ik stel een doel: 10 leuke gesprekken hebben en nieuwe mensen leren kennen, 4 vervolgafspraken bij mijn topdoelen van die beurs. Ben je op een congres of event al met iemand in gesprek en zie je mogelijkheden dan is het vanuit de inhoud juist heel makkelijk om iemand uit te nodigen om daar misschien eens dieper op in te gaan met elkaar. Heel cliché, maar ik merk altijd dat mijn beste pitches toch zijn als ik een goed gesprek heb en het niet gaat over wat ik per se voor iemand kan betekenen maar we daar zo tijdens het gesprek samen achter komen dat we misschien eens verder moeten praten. Veel vragen stellen en goed luisteren is in mijn ogen belangrijker als zelf veel praten. Groet, Martin
  6. Goede vraag, die mij ook aan het denken zet. We zitten denk ik deels in dezelfde business (consultancy) en wat we dus verkopen is onszelf. Dat kan tot gêne leiden, want waar je van een schroefsleutel (auto, gezichtscrème) nog kunt beweren dat het het beste product ooit is, zeg je dat toch wat minder gemakkelijk over jezelf. Wat voor mij werkt is zichtbaarheid. Minimaal een relevante post per week op Linkedin, bereik wisselend, maar regelmatig tussen de 20- en 40.000 impressies (met uitschieters boven de 100.000. Dat leidt er toe dat bij live ontmoetingen mensen je al vaak 'kennen' en iets meer van je willen weten. Dat geldt helemaal na een optreden als spreker of moderator op een congres of ander event. Protip: stel een goede vraag aan het panel die verdiepend is, laat zien dat je het onderwerp snapt maar die niet zo wijsneuzig is dat ze alleen maar 'Ja' hoeven te antwoorden. Balanceeract! Als ik de tijd heb, blijf ik lang hangen bij de borrel na een congres waar ik opgetreden heb, want er zijn altijd mensen die je willen spreken en degenen die een specifieke vraag of probleem willen aankaarten zijn nooit de eersten die je benaderen. Omgekeerd; zoek niet meteen de mensen op die je al kent om gezellig oude herinneringen op te halen. Dat moet ook, maar ik probeer juist bij die statafels te gaan staan, waar ene paar mensen stil met hun eerste kopje koffie naar hun brownie staan te staren (da's dan 's morgens.) In zo'n congres gesprek probeer ik het altijd licht te houden. Omdat ik weet dat een van mijn valkuilen is te veel te praten, zal ik altijd (ook) bewust vragen waar de gesprekspartner mee bezig is en waar zij of hij zoal tegen aan loopt. Doorvragen en meedenken is dan belangrijk, ook als jij niets in dat geval kunt betekenen; je kunt altijd doorverwijzen. Als het iets is waar ik mee kan helpen, dan geef ik een richting aan, we praten nog wat door maar op enig moment zeg ik een lach dat ik er best meer over wil vertellen, maar dat er dan wel een prijskaartje aanhangt. Blijf niet te lang hangen bij één persoon, maar zeg dat je doorgaat "om nieuwe vrienden te maken." Alles met een lach. Visitekaartjes zijn niet ouderwets, zeker niet als ze onderscheidend zijn. Ik heb een foto op mijn kaartjes staan. Een lijstje met mensen die waarschijnlijk op het congres / de receptie zijn die je wilt spreken met onderwerp is handig, Als er een congresapp o.i.d. is, download die dan, vul die in met foto en neem de aanwezigen door en kijk wie er interessant voor je kan zijn. Zorg voor een goede follow up. Connect op Linkedin (met een verhaaltje erbij!!) Stuur een mail met een een referentie aan de inhoud van jullie gesprek en een link naar een relevant artikel. En tenslotte: netwerken doe je als je iemand niet nodig hebt. Stuur dus af en toe een app of een berichtje onder water op Linkedin, met de vraag hoe het met hen gaat en waar jij mee bezig bent. Ik kreeg afgelopen week twee aanvragen van mensen die ik jaren niet life gesproken heb, maar waarmee de verbinding wel af en toe warm is gehouden.
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+01:00

Je kan ons ook vinden op LinkedIn:

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.