Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 30-08-18 in alle zones

  1. Hartelijk dank beiden :) Al had die Google link weinig zin gezien je dan uitkomt bij dezelfde redirect die niet werkte... Trust me, I Google'd. ;) Het ging inderdaad om de direct/alternatieve link naar de ondernemerslogin, wilde een correctie indienen voor de MOSS-aangifte. Ik heb de link meteen even opgeslagen! Intussen is het op de website van de belastingdienst ook opgelost zie ik.
    1 punt
  2. Tussen 06.30 - 08.30 Dit zijn interessante tijden. Dit, omdat de grote supermarkten nog niet open zijn. Zit je in een drukke straat/winkelgebied? Óf zit je in een woonwijk? Het is nl. mede afhankelijk van het publiek op de voor jou rustige tijdstippen. Zijn die wel zo vroeg wakker? Wat kopen de mensen die nu wel op die tijdstippen bij je winkelen? Meer klanten is dus mede afhankelijk van het profiel bewoners welke in de buurt van je winkel wonen. Misschien je richten op mee-neem-ontbijt: verse croissants/brood? Maar dan wel écht warm van de bakker/net gebracht door de bakker. Dit, omdat een buurtsuper (geen winkelstraat) bij mij in de straat hier heel vroeg in de ochtend wel al redelijk veel klanten voor heeft/in de rij staan en zelfs wachten als bakker nog niet is geweest. Vers brood tot 10.00 uur. De bijproducten beleg, melk, kattenvoer en andere producten neemt men dan vanzelf mee. Vanaf 12.00 uur laat je dan weer vers brood brengen door de bakker. Zodat men in de lunch (werklunch, schoollunch (moeder met werkende kinderen) weer vers brood kopen. Ook dan zullen bijproducten weer ingeslagen worden. Andere optie kan zijn dat je alleen in de rustige uren je aanbiedingen (producten met korting) verkoopt en hier promotie voor maakt. Risico hierbij kan dan wel zijn dat de klanten die meestal in de middag komen dan eerder komen en je het dan in de middag rustiger krijgt?
    1 punt
  3. N.a.v. reactie in ander topic: Ik licht dit op verzoek graag nader toe: Wat ik hiermee bedoel is dat groei vrijwel altijd betekent dat er iets te verbeteren valt aan oplossingen omtrent verzuim, arbo en re-integratie. In de praktijk gebeurt dat echter niet, of pas veel te laat. De ondernemer merkt dan alleen dat de kosten van verzekering en arbo lineair meestijgt met de loonsom, terwijl dat niet nodig is en vaak ook niet verstandig. Hamvragen zijn: waarom gebeurt er dan niets of veel te laat en wat zijn daarvan de gevolgen? De gevolgen zijn simpel: de ondernemer betaalt onnodig te veel. Zonde, want het gaat om best veel geld (2 tot 4% van de loonsom) Het waarom is lastiger te duiden. Binnen wat grotere organisaties is verzuim en arbo een verantwoordelijkheid van HR, maar de inkoop verloopt via finance: beiden hebben geen zicht op wat er moet gebeuren bij groei, en wie wat moet doen. Bij kleinere organisaties waar de ondernemer dit zelf rechtstreeks regelt - of dat uitbesteed aan een adviseur - is wat anders aan de hand: zowel direct writer als de gemiddelde adviseur zijn uiterst terughoudend om bij groei op eigen initiatief maatregelen voor te stellen die de percentuele premie verlagen. Meestal moet dat initiatief vanuit de klant zelf komen (bijvoorbeeld aan de hand van dit artikel), of via een concurrent. Voor de duidelijkheid: ik bedoelde hiermee geen andere "aanbieder", maar een heel andere soort verzekering..of zelfs helemaal geen verzekering meer.
    1 punt
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+02:00
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.