WouterHA

Senior
  • Aantal berichten

    55
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    student
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Wouter
  • Achternaam
    Ates

WouterHA's trofeeën

  1. Zweden heeft een leuk team, maar zoals Adriaanse al zei: Individueel is er niet een beter dan de onze!! Hopen dat dat er morgen ook uitkomt. Ik denk 2-0 (Voor nl, natuurlijk)
  2. Hierbij dan eindelijk het beloofde uittreksel van Intellectuel Eigendomsrecht. Ik hoop dat jullie er allemaal wat aan hebben. Zijn er vragen of onduidelijkheden dan hoor ik het wel. Mededingingsrecht.doc
  3. De meeste advocatenkantoren, danwel rechtspraktijken hebben gratis inloopuren. Praat er met hen eens over en laat ze je spullen zien. Ik denk dat een net iets te ingewikkelde zaak is om zomaar even te beantwoorden. Sterkte!
  4. Ik sluit me bij de anderen aan door allereerst te zeggen dat ik benieuwd ben naar je producten. Kom op, laat eens wat zien, anders krijg je natuurlijk nooit nieuwe klanten. Er is al eerder een opmerking geweest dat sommigen hier op het forum ontevreden zijn over hun huidige drukwerk, dus het lijkt me dat er hier een kans voor je ligt! Maar als je op het forum al problemen hebt om je producten te laten zien, dan vraag ik me af hoe je "in de echte wereld" klanten aan je wil gaan binden. Ik denk dat je daar eerst even overheen moet.
  5. Ok, dit heb ik dus gister wel tijdens mijn module Intellectueel Eigendomsrecht gehad. Je mag het hele Idols idee zo jatten. Zonder problemen!! Alleen en dat is wel een grote maar.... Je moet het natuurlijk niet dezelfde naam gaan geven. Of de special trekjes die het programma heeft, zoals bijvoorbeeld de Blue Room domweg in je eigen programma stoppen. Doe je dat niet dan kunnen ze je niks maken, want op zich is het idee van een talentenjacht natuurlijk niet nieuw en onmogelijk te beschermen. Dat zou hetzelfde zijn, volgens mijn leraar in ieder geval, wanneer iemand een boek maakt over twee personen die verliefd worden en vervolgens mag niemand daar meer een boek over schrijven omdat het idee beschermd zou zijn.
  6. Een idee op zich is volgens mij niet te beschermen. Overigens, even een vraagje tussendoor. Ik ben momenteel bezig met een module Intellectueel Eigendomsrecht (gister eerste les gehad, daarom kan ik bovenstaande vraag nog niet met zekerheid beantwoorden :P) en ik maak trouw elke keer samenvattingen van de dingen die ik tijdens zo'n les weer heb geleerd. Nou dacht ik, misschien wel interessant om hier neer te zetten. Als er belangstelling voor is dan hoor ik het wel!
  7. Ligt er aan of je een wijzigingsbeding in je contract hebt staan, anders mag je volgens mij weigeren, want het kan natuurlijk niet zo zijn dat hij dat zomaar eenzijdig kan veranderen.
  8. Of te wel: Je mag in de hele europese unie niet het werk doen dat je nu doet. Lijkt me enigszins overdreven en ik vraag me af of dat juridisch zelfs wel houdbaar is. Je zou dan namelijk totaal geens kans meer op werk hebben en dat is volgens mij nou ook weer niet de bedoeling van een concurrentiebeding
  9. Daar ligt een uitdaging 8)
  10. Over het algemeen zijn tussenpersonen wellicht iets duurder, maar voor een klein bedrag meer worden je als ondernemer zeer veel zaken uit handen genomen. Risicoverzwaringen, extra verzekeringen, een goede tussenpersoon let hier op! Het grote voordeel t.o.v een direct writer is vooral te merken wanneer het gaat om schades. Een tussenpersoon regelt alles omtrent de schade, terwijl een direct writer dan ineens niet meer thuis geeft. Mijn advies: Bezoek eens een tussenpersoon en kijk welke meerwaarde deze voor uw bedrijf kan hebben, nog steeds niet overtuigd, ga dan naar een direct writer! Maar let wel: Service is daar over het algemeen ver te zoeken!!
  11. Die zullen er inderdaad wel zijn, maar mijns inziens niet allemaal. Het is een taak van de ondernemer om te kijken welke voor hem of haar interessant zijn, dan wel bruikbaar. Vraag eerst een voorbeeld op van het blad waarin men je vraagt te gaan adverteren. Je kan ook nog vragen naar oplage, de eerder genoemde doelgroep en dan bekijken of het je aanstaat. Je moet niet zomaar overal maar instappen, maar goed, dat lijkt me logisch!
  12. Volgens mij kun je best op dergelijke advertenties ingaan, maar dan moeten ze wel passen in je marketing plan! Als je eigen doelgroep dezelfde is als het betreffende advertentiemedium dan zie ik geen probleem. Gewoon ff vragen! Zo niet, dan niet doen. Je gaat dan adverteren bij mensen die niet tot je doelgroep behoren en waar naar alle waarschijnlijkheid niet al te veel klanten uit zullen komen. Dan kun je idd spreken van een toevalstreffer.
  13. Tsjah, het is wel een beetje de omgekeerde wereld. Consumenten willen niet te veel betalen voor een product en dat zou de reden zijn voor bedrijven om de illegaliteit in te duiken. Lijkt me toch niet! Supermarkten waren voor de prijzenslag gewoon te duur en de consument was daar zat van en ging dus op zoek naar goedkope alternatieven, zoals de aldi. Ik denk dat het voor de bedrijven zelf niet eens zo slecht is om eens goed naar hun eigen kostenplaatje te kijken. Voor wat betreft de bouw: Niets nieuws of wereldschokkends, volgens mij gebeurt dit al sinds jaar en dag. Hoeveel mensen lopen er wel niet op zaterdag bij de bouw, die daar eigenlijk niet horen, maar mooi zwart aan het bijklussen zijn. Een muurtje stucen kost je een kwart van de prijs die je betaalt bij officiele onderneming. Vind je het gek dat mensen dat doen. Het enige is wel: Garantie tot aan de stoeprand, maar goed, voor een kwart van de prijs hebben veel mensen daar geen moeite mee! Als de betrokken ondernemers wat beter zouden kijken naar hun eigen prijzen en zich af zouden vragen hoe dat gigantische verschil te verklaren is. Mijns inziens komt dat namelijk zeker niet alleen door belastingen en heffingen. Zouden de prijzen wat dichter bij elkaar liggen dan zijn mensen, denk ik, wel bereidt om meer te betalen voor garantie e.d.
  14. Yep, uitstekend, ik ben gestopt met het zoeken naar de voorwaarden ;D
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.