Henry Buitenzorg

Junior
  • Aantal berichten

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    adviseur

Henry Buitenzorg's trofeeën

  1. Het hangt er helemaal vanaf of er onder de winkels franchisers zijn. Deze kunnen vaak zelf beslissen wat zij lokaal extra besteden aan marketing. Over het algemeen zijn dit dan wel advertenties, of bijvoorbeeld sponsoring die lokaal gericht zijn en direct gerelateerd kunnen worden aan de omzet van een specifieke locatie. Maar om er echt achter te komen is gewoon zo een winkel binnen te stappen en dit eens voor te leggen aan de bedrijfsleider/franchisenemer succes HB
  2. Er bestaan natuurlijke verschillende vormen van coaching een aantal worden hier bovenin al benoemd. Je kan je je dus voorstellen dat je voor verschillende fasen of momenten een verschillende coach in de hand neemt. Persoonlijk gebruik geen coach maar ik bezoek regelmatig MasterClasses waar ik mij weer (aan)scherp hou door de interactie met andere mensen.
  3. Wat je eigenlijk schrijft is dat je behoefte hebt aan een iets als een balanced scorecard. Dit laatste is een methode om je strategie meetbaar te maken. Die gebieden die van belang zijn voor het realiseren van jouw strategie kan je benoemen en vervolgens kan je hierbinnen kritische succesfactoren benoemen. Deze laatste moet je meetbaar maken. Bij een afwijking binnen een bepaalde grens kan je dan actie ondernemen. Wat je doet is meer vooruitkijken in plaats van achteraf. Er is veel te vinden op het web over dit onderwerp. Geleidelijke veranderingen zie je dan ook eerder aankomen. Succes
  4. Wat ik in de praktijk heb geleerd, is om niet (altijd) het onderste uit de kan te halen. Je wilt samenwerken met mensen die redelijk zijn en andere mensen willen ook met redelijke mensen samenwerken. Zit je hier continu op het scherpst van de snede dan zal de andere partij waarschijnlijk dit ook gaan doen (niet bevordelijk voor de relatie) Leestip: Bargaining for Advantage: Negotiation for reasonable people geschreven door G. Richard Shell.
  5. Alvorens je op zoek gaat naar een geschikte locatie lijkt het mij verstandig dat je kijkt naar de profielen van je klanten en dan met name naar de leeftijdsopbouw/geslacht. Bedenk dat voor een fitness centra mensen (waarschijnlijk) niet echt ver willen reizen en dat bepaalde groepen een zwaartepunt zullen hebben - geslacht/leeftijd (ik weet niet welke). Voor een fitness centra heb je een bepaalde hoeveelheid klanten nodig om het rendabel te maken. Als je weet hoeveel in combinatie met marktcijfers over het aantal mensen dat gebruik maakt (of een lidmaatschap heeft) van een centra kan je dit relateren naar de concurrentie die er is. In combinatie met de inwoners naar leeftijdsklasse naar PC gebied van het CBS kan je kijken of er nog ruimte is om een nieuw fitnesscentra te openen. (Zo kan je ook snel je potentieel bepalen) Zo zullen er heel snel een aantal lokaties afvallen en kun je je beperken tot die locaties die de meeste marktruimte bieden. suc6 HB
  6. Ilja, Er is een gedeelte van de website van INSEAD beschikbaar, waarop veel artikelen en workingpapers gratis beschikbaar worden gesteld. http://www.insead.edu/facultyresearch/knowledge/index.htm groet HB
  7. Aanbieding van aandelen kan altijd opgenomen worden. Waar echter ook aan gedacht moet worden is een regeling als partijen het niet met elkaar eens worden over de aanbiedingsprijs. Wat gebeurd er dan, is er arbitrage of een grondslag van de waardebepaling van de aandelen? In sommige landen zijn er wetten die kleine aandeelhouders beschermen je zou dan ook moeten kijken of en welke mate dit van invloed kan zijn op toekomstige beslissingen aangaande je BV in het buitenland. Het kan je ernstig handicappen op het moment dat je de BV wil verkopen of je houdstermij. Heb je ook nog gedacht aan andere vormen van binding dan het geven van aandelen?
  8. Persoonlijk denk ik dat je naast een business plan, wat over het algemeen meer geschreven is voor de operationele uitvoering (tot 1 jaar) je een strategie (document) moet hebben die gericht is op het tactische niveau (middellange termijn) en een visie/missie (document) voor de lange termijn. Uiteraard dien je met de laatste te beginnen. Vervolgens de strategische en vervolgens hoe ga ik deze strategie dan ook daadwerkelijk bereiken. Documenten kunnen je helpen om te toetsen of je het een en ander moet herzien in het licht van veranderingen in de context, passies ambities of welke invloeden jij dan ook belangrijk vind en die nodig zijn om je visie/missie te volbrengen. my 2ct's
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.