ekoolstra

Senior
  • Aantal berichten

    81
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door ekoolstra

  1. Sinds vrijdag zijn wij live gegaan met de website de Stemdeler en het is redelijk goed overgenomen door de media. Wij hebben op NU.nl gestaan, een radiointerview op (SimoneFM), het magazine PM en vanochtend een artikel in de Tubantia (lokale Twentse krant). Daarnaast hebben veel site's het nieuws overgenomen. Nu nog hopen dat de landelijke media er meer aandacht aan gaat besteden.
  2. Hoi Perry, ik denk dat je conclusie enigzins voorbarig is :) Ik heb laatst de film 'We feed the world gezien' (http://www.wefeedtheworld.nl). Hieruit blijkt dat wij over het algemeen niet bereid zijn een eerlijke prijs te betalen..... "Met even wonderschone als onvergetelijke beelden ontrafelt We Feed the World het bizarre verhaal van ons voedsel, alvorens het in de schappen van de supermarkt belandt. Regisseur Erwin Wagenhofer onderzoekt de marktmechanismen die ten grondslag liggen aan onze voedselindustrie en roept verschillende interessante vragen op. Waarom is strooizout bijvoorbeeld meer waard dan graan? " Wel een aanrader. gr, Emile
  3. Als ik jou was zou ik het in een andere hoek gaan zoeken. Volgens mij zijn er al behoorlijk wat spelers en zul je qua ontwikkeling achter de feiten aan gaan lopen. Ik denk ook dat partijen zoals Google zich zullen gaan richten op deze toepassing (voor weinig kosten).
  4. Nadat ik als zelfstandige begonnen ben is het eerste 'Internet' project dat ik opgestart heb net live gegaan en door Nu.nl geplaatst! http://www.nu.nl/news/986886/50/Website_laat_kiezers_hun_stem_verdelen.html
  5. Om de gesprekken goed gewapend in te gaan zou ik de volgende suggesties willen geven: - Probeer goed inzicht te krijgen in de markt: staat er veel leeg, wat zijn de looptijden van 'de buren', wat is hun huur? Voor welke prijs zijn recentelijk panden verhuurd, en hebben huurders evt. vergoedingen ontvangen (vrije huurperiode, hulp bij investeringen e.d.) - Probeer goed inzicht te krijgen in de belangen van de eigenaar: wat is zijn doel? Een goed gevulde portefeuille en dan doorverkopen? In een dergelijk geval is er wellicht extra winst te halen door buiten het hoofdcontract om bijv. een side-agreement te maken. Hierin zou je bijv. kunnen vastleggen dat de eigenaar investeert in een opknapbeurt van je pand (ik noem maar iets). -Ga op zoek naar de win-win: het is mijn ervaring dat als de belangen voor de eigenaar en de huurder helder zijn, je met een beetje creativiteit een heel eind kan komen. - Zorg dat je je eigen contract goed kent (bedragen, looptijd, opzegtermijn); - Heb geen schaamte om te onderhandelen. En als je niet kan onderhandelen: zorg dat je iemand bij je hebt die dat wel kan. Het is mijn ervaring dat vastgoedeigenaren vaak goede onderhandelaars zijn. De beste resultaten heb ik in het verleden gehaald op het moment dat ze kwaad wegliepen. Zie het als een grappig spel. Je houding dient natuurlijk wel aangepast te zijn aan je eigen situatie/krachten :) Veel succes.
  6. De topic gaat tot nu met name over de front-end: de toepassing en de website. Weet iemand in hoeverre de databankwet hier van toepassing zou kunnen zijn? Weet iemand of deze wet ooit is toegepast in gelijkwaardige situaties? Ik realiseer mij dat ik wellicht een nieuwe vraag stel voor een topic dat bijna afgesloten was...:-)
  7. Je kan de reclameinkomsten wellicht baseren op de volgende parameters: (1) Verwachte inventory (aantal reclameposities x pageviews). (2) Bezettingsgraad (3) CPM. Ik ken de doelgroep niet zo goed. Wellicht is 6-8EUR per duizend pageviews redelijk? Voor een adverteerder kom je dan op: 30,000 pageviews per dag / 1000 * 6EUR * 30dg ~= 5,400 EUR per maand. Reclameinkomsten per maand wordt dan: 1 * 2 * 3
  8. Ik probeer al 2 maanden een tweede lijn aan te vragen voor mijn kantoor aan huis. Deze klucht van slechte service, onbeleefde medewerkers en niet werkende telefonie kreeg enkele minuten geleden zijn hoogtepunt dat ik om het humoristische gehalte toch met jullie wil delen. Op mijn klacht dat een van de call center agents de lijn had opgehangen (terwijl ik toch altijd redelijk ben geweest), kreeg ik enkele minuten geleden het volgende antwoord. Een typisch voorbeeld dat klachten niet serieus gelezen worden, en beantwoord worden met standaard templates: Mijn originele klacht: "Een van jullie medewerkers heeft de lijn weggedrukt terwijl ik met hem in gesprek was. Dit kan toch niet?" Het antwoord dat ik vandaag kreeg: [bedrijf] kan u helaas geen 100% verbindingsgarantie geven. Als internetprovider kunnen wij te maken krijgen met overmachtsituaties zoals stroomstoringen, technische storingen, fouten in software en problemen met uw computer. Een abonnement van [bedrijf] is een 'best effort' product. Dit betekent dat [bedrijf] altijd haar uiterste best doet problemen te voorkomen. Als er toch problemen ontstaan, dan doen we er alles aan om deze zo snel mogelijk te verhelpen. :)
  9. Ik denk dat het belangrijk is een inschatting te maken van het type klant. Sommige klanten zijn helaas, met de beste bedoelingen, niet te 'repareren'. Elke suggestie van de ondernemer/verkoper wordt terzijde geschoven en ze zijn kortweg onredelijk. In dit geval zou ik erg voorzichting zijn met het ondernemen van verdere stappen. Je zou kunnen overwegen deze situatie naast je neer te leggen. Focus energie en aandacht op de (potentiele) klanten, die ook in de toekomst goed voor je zaak zullen zijn. Ik ken enkele voorbeelden van bedrijven de 'Quality Managers' en ander hoger managment naar individuele klagende klanten hebben gestuurd, om vervolgens op forum's nog verder te worden afgebrand. Een goede les die ik van mijn voormalige baas geleerd heb: "You have to choose the battles you fight"
  10. Er zijn al voldoende opmerkingen geplaats mbt de website zelf. Een vraag waar ik nog geen info over zag: Is het probleem dat je niet voldoende bezoekers krijgt, of dat de bezoekers die komen niets kopen en meteen weer weg zijn? Of allebei? Welk percentage van je bezoekers koopt op dit moment?
  11. Paul, Ik was laatst het volgende lijstje op internet tegengekomen om na te gaan of een product goed geschikt zou zijn voor on-line verkoop. Wellicht heb je er iets aan: Geschikt voor verkoop via webwinkel: Producten met een hoge koop frequentie Producten met een laag aankooprisico Producten waar het verkoopproces in verre mate geautomatiseerd kan worden Producten waar de winkelbeleving niet erg belangrijk is Producten waar anonimiteit en privacy belangrijk zijn gr, Emile
  12. Ik ben op dit moment in contact met een Amerikaanse (internet) software leverancier die een leuke ASP omgeving heeft ontwikkeld waarmee je real-time bezoekers kan volgen op je website en met deze bezoekers in contact kan treden. Het doel hiervan is meer bezoekers om te zetten van 'bezoekers' naar leads of betalende klanten. Ik ben nu met ze in contact om als (value added) reseller hun producten in Nederland en Duitsland op de markt te brengen: zij geven mij het recht de software te verkopen, ik ben verantwoordelijk voor de marketing, verkoop en service van het product. Zou iemand mij enige indicatie kunnen geven wat een redelijk percentage zou kunnen/moeten zijn dat ik zou kunnen claimen over de licentieverkopen van deze oplossing?
  13. Bij het selecteren van je pakket zul je met een aantal zaken rekening moeten houden: 1) Hoeveel verschillende producten denk je te gaan verkopen. Veel pakketten hebben een maximum aantal producten dat in de webwinkel gezet kan worden. 2) Hoeveel technische kennis heb je om de webwinkel zelf te onderhouden? Er zijn veel goedkope alternatieve die als je handig bent er goed kunnen werken. Voor een extra stuk gebruiksvriendelijkheid en eenvoud zul je toch vaak iets meer moeten betalen. 3) Welke betalings en leverings methoden wil je hanteren. 4) Lever je alleen aan consumenten of ook aan zakelijke afnemers. Zitten je afnemers wellicht ook in het buitenland? De antwoorden op deze vragen zullen met name gevolgen hebben voor de BTW berekening van je orders 5) Wil je voorraad beheer hebben binnen je webwinkel 6) Ben je op zoek naar extra functies zoals nieuwsbrieven, speciale aktiekortingen, mogelijkheid serienummers uit te geven en het koppelen van affiliate en partnerprogramma's aan je webwinkel? Zoals al eerder aangegeven een webwinkel kan je gratis vinden en het kan soms enkele duizenden Euro's kosten. Ik denk dat beide hun geld waard kunnen zijn. Alles hangt af van je eigen situatie. Wellicht is het handig om een pakket te kiezen waarbij de webwinkel kan 'meegroeien' met de ontwikkeling van je onderneming: beginnen met redelijk lage kosten, maar wel de mogelijkheid hebben/houden om relatief makkelijk meer functionaliteit te kunnen toevoegen. Veel succes.
  14. Zorg ervoor dat je een webwinkel vind die met het volgende rekening kan houden: (1) Sleutelwoorden aangeven per pagina en per product en voldoende mogelijkheden om bijpassende content (productomschrijvingen) e.d. hieraan te koppelen. (2) Sommige webwinkels hebben de mogelijkheid individuele producten eenvoudig als 'platte' webpagina's te exporteren. Dit zou ook wellicht de vindbaarheid door zoekmachine's kunnen vergroten. (3) Zorg ervoor dat je producten te associeren zijn aan meerdere categorieen: hierdoor is het voor je klanten mogelijk via verschillende ingangen bij het gewenste product te komen (4) Kijk of de webwinkel de backoffice mogelijkheden heeft om via affiliates en partnerprogramma's bezoekers naar je website te trekken. Denk hierbij aan het creeeren van links per partner naar je webwinkel, het associeren van comissiepercentages en het bijhouden van de bijkomende administratie Veel succes met je webwinkel
  15. Ben je al aangesloten bij een netwerk van ondernemers in je regio? Ik kan mij voorstellen dat als je binnen de regionale ondernemersgroep goede contacten krijgt je gezamelijk acties kan gaan opzetten. De ondernemer die het trouwpak verkoop verwijst zijn klanten (dmv van kortingen, flyers of gewoon als referentie) naar jouw en de klanten die jij binnen krijgt verwijs je naar de trouwpakken verkoper. Ik denk dat als je dit doet je een aantal voordelen kan behalen: 1) Het is niet duur: De contacten onderhouden is het belangrijkste 2) Het wekt vertrouwen: de andere ondernemers hebben wellicht al een lange, goede reputatie in de markt. Als zij jouw noemen als referentie, profiteer je daar direct van. Je moet dat vertrouwen dan natuurlijk ook waar kunnen maken. 3) Je creeert 'uihangborden' van je zaak op verschillende plekken in de regio. Veel succes.
  16. Als eerste mijn dank voor de hulp en informatie die op dit forum staat. Door de verschillende tips heb ik het gevoel dat ik met de zoekmachine optimalisatie en Google Adwords veel verder ben gekomen. Ik zit nu met het volgende en kon niet direct antwoord op mijn vraag krijgen. Ik heb nu een aantal campagnes via Google Adwords lopen, ik geloof dat ik de juiste 'boodschap' heb gevonden: om dit moment heb ik een CTR van rond de 5%. Door meer content op mijn site te zetten heb ik gezien dat bezoekers ook langer blijven. De volgende stap is: hoe zet ik de bezoeker om in een lead. Voor het product dat ik verkoop (webwinkel software) is de eerste stap het opzetten van een demo omgeving. Hoe kan ik zoveel mogelijk bezoekers omzetten tot demo's, cq. leads. Zijn er basisregels waar een goede landingspage aan moet voldoen?
  17. Mbt de concurrentie kan ik niet veel zeggen. Ik ben niet echt thuis op deze markt. Ik heb laatst op internet een leuk overzicht gezien, waarin een aantal criteria staan om te kijken of een product past binnen een webshop. Wordt het product vaak verkocht? : Een bank koop je een keer in de 10 jaar, een boek misschien elke maand. Hoe hoger de frequentie, hoe meer geschikt voor een webshop. Is de aankoop risicovol? : Hoe meer risico, hoe minder geschikt voor aankoop via een webshop Kan het verkoopproces geautomatiseerd worden? : Als het product oneindig veel opties heeft is het wellicht ongeschikt voor verkoop via een webwinkel. Is de winkelbeleving belangrijk? : Mijn inschatting is dat dat wel belangrijk is voor deze accesoires. Als ik met mijn vrouw in een dergelijke winkel loop (bv countrylife) dan merk ik toch dat het veel rondkijken en struinen is. Producten waar anonimiteit en privacy belangrijk zijn, zijn geschikter voor aankoop via een webshop/internet. Ik hoop dat dit je iets verder helpt met de evaluatie.
  18. Hoi Eden, Om je ondernemingsplan op te zetten is er een schat van informatie te vinden op dit forum. Voor het ondernemingsplan dat ik recentelijk heb geschreven het ik ook veel gehad aan de volgende websites: Kamer van Koophandel (www.kvk.nl) Belastingdienst (www.belastingdienst.nl) zibb.nl (website voor ondernemers) Er zijn verschillende banken (Rabobank, ABN) die aparte secties op hun website hebben voor starters. Hier kan je vaak ook voorbeelden vinden voor een ondernemingsplan. Neem de tijd om alles rustig door te lezen. Ik heb gemerkt dat je dan erg snel, erg veel kan leren. Voor je webwinkel en website zijn er legio oplossingen. Als je op zoek gaat naar een oplossingen neem dan de volgende zaken mee: *Hoeveel (technische) kennis heb je zelf van het opzetten van een website en webwinkel? Er zijn een hoop gratis of erg goedkope alternatieven, maar je zult dan of zelf moeten programmeren, of je zult wellicht beperkt zijn in de functionaliteit. *Zit er een beheermodule achter de website/webwinkel oplossing die je kiest? Of moet je bij elke update terugvallen op iemand die de technische know-how heeft? *Welk budget heb je beschikbaar voor de hosting, website en webwinkel oplossingen. Hoe relateert dit budget tegenover de verwachte omzet? *Voor je webwinkel: hoeveel producten wil je gaan verkopen, zit je doelgroep ook in het buitenland en welke betaalmethoden wil je gaan accepteren? Veel success met je onderneming. En ik ga nu even lezen wat scapbooken is, want ik had er nog nooit van gehoord :-)
  19. Ik heb de laatste jaren zeer goede ervaringen met de Banking service van de ABN. Zowel in het centraal georganiseerde contact center, op het lokale kantoor als bij de pin automaat word je nu als klant direct herkent en erg goed behandeld. Ik vind het een mooi voorbeeld hoe een gecentraliseerde klantenservice (die goed bereikbaar is), samenwerkt met lokale contactpersonen. Het lijk erop dat ze beide mogelijkheden goed benutten en juist op elkaar afstemmen.
  20. Ik kocht dinsdag een cappucino op Schiphol. Daar waren twee mensen vijf minuten bezig met een klant. Ik koop dezelfde cappucino hier in San Jose, en daar zijn twee mensen een halve minuut per klant bezig, en dan zijn ze bovendien heel vriendelijk tegen je. Het ligt niet aan de klant, want die was in beide gevallen dezelfde persoon :-) Wij moeten niet vergeten dat in Amerika de medewerkers praktisch volledig afhankelijk zijn van het tipgeld dat ze krijgen voor hun inkomen. Ik denk dat dat wellicht ook een beetje meespeelt. Wel is het grappig om te zien dat amerikanen als het om contact centers (klantenservice) gaat veel langer 'willen' wachten dan Europeanen. Een gemiddelde Amerikaan wacht gerust meer dan 3 minuten, zonder zich daarover op te winden. In Europa kan je toch al serieuze klachten verwachten op het moment dat je wachttijden boven de 2 minuten komen. Service is dus duidelijk cultuur bepaald!
  21. Ik heb een oplossing gevonden waarbij de chatmogelijkheid alleen wordt geboden op het moment dat iemand beschikbaar is. Als dit niet het geval is dan ziet de bezoeker niet eens dat chat als communicatiekanaal wordt aangeboden.
  22. Heeft iemand ervaring met pro-active chat? Ik bedoel hier niet het gebruik van chat als communicatie kanaal voor (potentiele) klanten die een (inkomende) vraag hebben, maar de methode dat als je potentiele klant aan het browsen is op je website dat je hem dan via een pop-up vraagt of je hem verder kan helpen. Als hij deze accepteert start je een chatsessie. Zeg maar de winkelbediende die naar je toe loopt als je in de winkel aan het rondkijken bent. Vandaag heb ik dit op mijn website geimplementeerd. Het doel is om bezoekers beter te informeren en vaker om te zetten in leads. Heeft iemand ervaringcijfers met pro-active chat?
  23. Bij grotere bedrijven komt een hoop van de inkomende e-mails terecht bij de klantenservice. Ik denk dat de medewerkers die daar werken vaak goed getrained zijn op het beantwoorden van 95% van de vragen, maar als er 'specialties' tussen zitten, zoals onderzoeken of andere aparte vragen dan loop het snel vast. Als er vervolgens geen processen zijn om deze speciale aanvragen goed en gecontroleerd binnen die organisatie te verwerken, blijft het antwoord uit.
  24. Het blijft voor leveranciers van producten extreem moeilijk om goede service te leveren en tegelijkertijd om te gaan met de dalende marges in hun industrie. Voor een deel zijn wij (de consument) daar ook wel 'debet' aan: we willen / eisen goede service, terwijl veel mensen wel naar de Mediamarkt rennen voor een DVD speler van 20EUR. Ik ken computerfabrikanten die hun helpdesk volledig sturen op de beschikbare budgetten: als het budget op is in de derde week van de maand, dan wordt de lijn 'geknepen' en kom je er als klant niet meer door. Als je op zoek bent naar service, dan zul je ook je boodschapjes moeten doen bij die leveranciers die er echt voor gaan en wellicht niet de laagste prijs aanbieden.
  25. Bedankt voor jullie feedback. Alhoewel de informatie erg nuttig was, had ik wellicht mijn originele vraag duidelijker moeten stellen: Heeft iemand ervaring met CTR rates over tijd. Dus als ik op dag 1 van een nieuwe advertentie campagne een CTR heb van 0.8%, mag ik dan verwachten dat hij over een week nog steeds 0.8% is, of zit hier wellicht een stijgende/dalende lijn in? Ik ben op zoek naar het antwoord om te kunnen bepalen wanneer je advertenties moet gaan aanpassen/tweaken. Na een dag, een week? Moet je een beetje geduld hebben, of kan je direct gaan wijzigen om je budget het beste te gebruiken. Alvast bedankt!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.