Jump to content

Edjuh

Junior
  • Content Count

    27
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geen tot nu toe
  1. Betalen bij aflevering heb ik ook geen problemen mee, hier zal ik dan wel een toeslag voor gaan hanteren om het niet te stimuleren. Dit wordt dan wel een aanvullende optie op het vooruit betalen. Dit kan niet anders, wij factureren voor installatie werkzaamheden per week. Voor kleinere opdrachten vaak zelfs de eerst volgende werkdag na oplevering werkzaamheden. Onze klanten/doelgroep zijn veel zzp-ers en kleinere bedrijven. In deze tijden vertrouw ik ook de bekende bedrijven niet altijd, uitgezonderd overheidsinstanties. Hier in de omgeving vallen in hoog tempo
  2. Vooruitbetaling heeft tot nu toe een sterke voorkeur. Echter hoe denken jullie hierover? Wegen de voordelen tegen de nadelen op in jullie visie? Zijn er hier die al op deze manier werken en wat zijn de ervaringen?
  3. Tot op heden bedien ik voornamelijk de consument en in kleinere mate de zakelijke markt. De consumenten betalen direct en de zakelijke klanten uit de regio op rekening. Al deze zakelijke klanten ken ik persoonlijk. De zakelijke klanten betalen “netjes”, echter 5% van de facturen moet nagebeld worden, 1% wordt middels de juridische weg opgehaald. Vele zullen voor mijn situatie tekenen, echter mij gaat die ene procent al aan het hart. Nu wil ik mij komend jaar veel meer gaan toeleggen op de zakelijke markt. Echter ik verwacht dat ik aanzienlijk meer tijd zal moeten gaan investeren aan
  4. Ik zou het hele verhaal met adwords even vergeten, jij moet klanten in een straal van ca. 10km zien te vinden. Maak een brief of pakketje met je tarieven en een pakkende tekst en bezorg dit persoonlijk bij zoveel mogelijk bedrijven in een straal van 10km. Gebruik het geld van adwords om mini advertenties in de lokale krant te plaatsen met vermelding van je website, op deze manier blijven mensen je naam tegen komen. Vermeld ook duidelijk dat er bij grotere volume's kortingen bespreekbaar zijn en dat je graag langs komt om dit toe te lichten. Er zijn tevens ook vraag en aanbod site's
  5. De oplossing is heel simpel: Vrijwel alle banken vermelden de door hun gehanteerde tarieven voor transacties op hun wesbite. Dus kijk en vergelijk ;)
  6. In dit geval betreft het een abonnement. Maar gaat deze vlieger ook op wanneer een magazijnmedewerker tekent voor ontvangst van goederen. Wanneer ik als leek bij een bedrijf iets aflever kan ik nooit weten wie tekenbevoegd is, want je vraagt niet naar de directeur en in de regel ga je ook niet bij de kvk eerst een uitreksel opvragen. Dit is overigens puur ter informatie, ben hier gewoon benieuwd naar.
  7. Vermeld het btw-nummer van de klant op je factuur. Gebruik je standaard factuur en vul in het vakje excl. btw gewoon het bedrag in. Laat het vakje 19%btw en totaal incl. btw gewoon simpelweg leeg. Om het geheel duidelijker te maken voeg ik onder op de factuur het volgende toe: Opmerkingen: BTW verlegd naar "naam klant" Dit is overigens niet de bevestiging of antwoord op je eerste vraag waarbij je twijfelt of je dit moet toepassen. Daar kan ik je helaas geen antwoord op geven.
  8. Je zult dit zelf na moeten rekenen maar in grote lijnen denk ik dat je op de volgende tarieven uit zult komen. Uurtarief projecten kleiner dan 20 uur € 40,- excl. btw Uurtarief projecten groter dan 20 uur € 35,- excl. btw Het is van veel factoren afhankelijk waaronder: - hoeveel winst kun je uit materialen halen - Vraag en aanbod in de omgeving - etc. Probeer eens een tegelzettersbedrijf te bellen en vraag wat zij rekenen of een aannemer die kan het je ook vertellen.
  9. Als ik je een paar tips mag geven: - Zet in de plaatselijke krant een kleine advertentie iedere week. - Ga naar een nieuwbouw bedrijven terrein en doe daar een brief in de deur tijdens de oplevering met de diensten die jij kan aanbieden. - Probeer bij de plaatselijke krant een interview los te peuteren waarin jij jouw nieuwe bedrijf kan toelichten. - Ga naar bouwbedrijven toe, voor grotere projecten huren ze steeds vaker een schoonmaak bedrijf in voor de oplevering. Probeer niet te groot te denken ;) Als dit aanslaat en je krijgt werk dan kun je je baan opzeggen of part-t
  10. @R.J. Sloep@ Het is absoluut niet de bedoeling om in de nieuwe webshop dezelfde condities te gaan hanteren als mijn concurrenten. Ik ben mij er ook van bewust dat ik dan geen meerwaarde heb. Dit was puur een leidraad om aan te geven hoe mijn concurrenten handelen. Er is overigens nog een derde optie: Op dit moment is er een container (1550 stuks lantaarns, etc.) onderweg vanuit China. Gezien ik voor deze handel geen gebruik maak van de tussenhandel wil ik deze produkten ook goedkoper gaan aanbieden. Dit is mooi te combineren in een webshop op de bestaande website. Ik zou dan al mij
  11. Best HL-ers, Op dit moment zit ik met een klein dilemma waar ik zelf niet helemaal mee uit de voeten kom. Op dit moment lever ik maatwerk oplossingen voor bedrijven en particulieren waar ik mijn produkten tegen de standaard advies prijzen verkoop en installeer. Daarbij koop ik grote partijen verlichting in welke ik tegen zeer scherpe prijzen verkoop aan voornamelijk particulieren. Deze produkten worden bezorgd met onze eigen auto gezien de vaak kwetsbare produkten niet met een koerier mee kunnen. De mensen die de lampen bezorgd willen hebben betalen nu een relatief hoog bezorgtarief
  12. Op jouw website zou ik in eerste instantie persoonlijk een paar kleine dingen wijzigen: 1- Er zijn lege produktgroepen, deze zou ik zelf weglaten zolang je er geen invulling aan kunt geven. 2- Bij de opruiming krijg je pas 20% korting bij het afrekenen, ik zou direct de prijs willen weten wat ik af moet rekenen bij de kassa. Of te wl direct de nieuwe prijs op je website vermelden bij het artikel, eventueel ook de oude prijs. 3- Er zijn produkten waar ik geen afbeeldingen bij zitten, ik zou er persoonlijk zelfs voor kiezen om deze produkten dan maar tijdelijk weg te laten. Ik zie
  13. Voor invoerrechten betaal je een percentage, dit kun je eenvoudig navragen door contact op te nemen met de Belastingtelefoon Douane 0800-0143.
  14. Jouw manier van verkopen telefonisch en deur aan deur wordt in de media sterk afgeraden. Programma's als radar, etc. besteden veel aandacht aan deze verkoop methode en raden consumenten deze vorm van aankopen doen erg af. Als klanten tevreden zijn over jouw product prijzen ze jouw als het goed is vanzelf aan bij hun vrienden, buurtgenoten en familie! Daarom zie ik persoonlijk dus weinig in jouw idee. Mijn ervaring is dat kleine advertenties in de lokale krant met een vermelding naar een eigen website goed werkt. Als je even rond kijkt op dit forum zul je nog heel veel manier
  15. Ik zou ook de klant even bellen of desnoods een e-mail sturen dat je teveel hebt ontvangen en dat je het geld terug boekt. Zorg dat jij de fout als eerste meldt, dit komt ten goede van jouw bedrijfsnaam ;D
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept