Jump to content

Rutger

Junior
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Gender
    Male
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Auto importeurs doen dit ook weer op een andere manier. Met het vrijgeven van de markt dreigde er wildgroei en daarmee verlies aan zeggenschap over de uitstraling van het merk (Cardoen dacht hier een gat in de markt te hebben) Audi schrijft nu simpel voor dat een nieuwe dealergebouw minimaal een hoogte moet hebben van 9 meter en op een bepaalde manier ingericht (balie, m2). Anders krijg je geen officiële licentie en de daarbij behorende marketingmaterialen en licenties voor het gebruik van het logo op de gevel.
  2. Even de kritische modus aan: Ik zie dat het al eerder is aangehaald maar de vrachtwagen in de banner zou ik lozen net als de wereldkaart bij de contactinfo. Tevens zou ik van "Fast" en "Flexibel"veranderen in "Snel" en "Flexibel" want je legt het ook in het Nederlands uit. Dan misschien nog een idee voor de toekomst. Schaf hybride of elektrische auto's aan en 'rijdt' een beetje mee op de groene golf en bedrijven die een heel klein steentje willen bijdragen aan het milieu door een groen koeriersbedrijf te gebruiken.
  3. Je hebt natuurlijk wel inkoopcollectieven maar ik denk dat veel webwinkels individueel hun inkoop doen. Philips deed het zeker vroeger ook met merken als Aristona en LG. Geen haar op het hoofd als je een Philips TV tegen dezelfde prijs als de andere merken mocht wegzetten. Dat ging volledig in tegen de marktbenadering van het Philips.
  4. Maar zo werkt het natuurlijk niet. De markt vraagt een product en de maker verkoopt het niet zelf. Natuurlijk kan je zeggen dat je het dan niet verkoopt maar dat betekent dat de dezelfde vraag via minder dealers wordt ingevuld tegen dezelfde prijs want daarop kan je niet concurreren door dit soort machtsvertoon van de leverancier.
  5. Kan je niet een vergelijkende calculatie op je site zetten. Afstand en dan de kosten van een ander (bekend) koeriersbedrijf naast jullie kosten zetten?
  6. En hoe zelfstandig ben jij als jouw oude werkgever jouw opdraagt wat te doen en tevens de enige is die jouw werk verschaft ? JE bent dan afhankelijk van één opdrachtgever en die kan je op dat moment maken of breken. Veel ZZP'ers zijn eigenlijk verkapte zelfstandige werknemers. Hij draagt mij niks op, ik voer voor hem een opdracht uit zoals alle zzp'ers in de dienstverlening een opdracht voor een ander bedrijf uitvoeren. Het enige wat de opdrachtgever eist is kwaliteit en stelt een deadline. Hoe en wanneer ik dat doe, of uitbesteedt, maakt hem niet uit, als ik maar lever wat in de opdracht is overeengekomen. Voor de start-up ben ik blij dat de werkgever wil meewerken want 'from scratch' is het een stuk moeilijker. Ikzelf heb mij (mijn onderneming) als doel gesteld dat ik binnen 1 jaar niet meer dan 60% van mijn oude werkgever afhankelijk ben. Dat veel zzp'ers verkapte zelfstandige werknemers is een open deur, de nuancering is dat die zelfstandige werknemers meerdere opdrachtgevers (werkgevers) hebben en als een opdrachtgever niet bevalt dan kiest hij een andere opdrachtgever. Sorry, maar het maakt voor een VAR natuurlijk zeker wel uit of je voor je omzet volledig afhankelijk bent van je vorige werkgever of zelfs van één opdrachtgever. Volgens de regel moet je minimaal drie opdrachtgevers hebben waarbij er natuurlijk als startende ondernemer altijd wat coulance is. De VAR is bedoeld om de opdrachtgever vrij te pleiten van de betaling van allerlei werkgeverspremies. De gezagsverhouding maakt niet uit voor de beoordeling van het opdrachtgeverschap.
  7. Dit moet inderdaad keihard aangepakt worden. Ik loop zelf ook al jaren aan tegen vaste prijzen voor bijvoorbeeld banken, tafels, lampen. Beetje vreemd dat er in heel Nederland een vaste prijs is. Die discussie heb ik meerdere malen gevoerd waarbij steeds het antwoord was dat een dealer dan gewoon uit het dealernetwerk wordt geknikkerd.
  8. En het is een verdomd verzadigde markt! Als ik zo de analyses van deze markt lees komt er eerder een schaalvergrotingsgolf omdat er heel veel inefficiëntie is door de vele kleine koeriersdiensten. Het is inmiddels een markt waarin je je moeilijk kan onderscheiden.
  9. Helemaal mijn gedachte. Als sporten te duur is werkt de markt nog niet goed en zou er ruimte moeten zijn voor goedkopere alternatieven. Het vermengen van verschillende 'potjes met geld' binnen de overheid is sowieso erg lastig.
  10. Het grootste probleem met de biotech bedrijven is het enorme verschil in de belevingswerelden tussen de inhoudelijke starters van de onderneming en de financieerder die het startkapitaal verzorgt. De bedrijven groeien vaak onstuimig in zeer korte tijd waardoor de werelden van de financiële en operationele mensen vaak doorslaan in de sturing van het bedrijf. Mijlpalen zijn de belangrijkste verkoopargumenten naar nieuwe investerdeers toe. Zodra beloofde markttoelatingsdata in zicht komen (2 jaar vooral) licht de focus vaak eerder bij een beursgang dan bij het product zelf. Daarnaast is de wereld nog dusdanig klein dat men onderling erg veel aan elkaar gunt en daarin niet heel erg prijsbewust is.
  11. Je kan het beter bij de aanbieder van de OV chipkaart proberen. Misschien als een leuk marketing instrument. De overheid zou ik geen moeite in stoppen tenzij je de indruk hebt in een maatschappij te wonen waarin de overheid zich ook nog eens bemoeit met jouw individuele keuzes voor sporten in het leven. Wat als je gezond bent zonder sporten? Wat is je niet kan sporten? Wat als je medisch gezien niet mag sporten? Veel te complex dus daar ga je als politieke partij kapot aan om zo'n regeling te maken.
  12. Ed, je hebt gelijk natuurlijk maar als ik kosten kan voorkomen dan doe ik dat graag. Voor het kopen van een woning is het als jonge eenmanszaak toch wel handig om eigen middelen te hebben. Met de tankpas was inderdaad een gepuzzel omdat we niet altijd exact aansloten. Inmiddels hebben we dat opgelost. Overigens hebben we niet meer dan 500km privé gereden maar we hebben de auto een half jaar. Inmiddels contact gehad met de leasemij en die geeft aan dat we de km-stand niet hoeven in te vullen, tenzij wij dat graag willen voor de eigen administratie. Zij doen er niets mee maar vragen twee keer per jaar via mail de kilometerstand door te geven!
  13. Ja die creativiteit moet nog wat ontwikkeld worden. ;) Met de rittenstaat moesten we sowieso erg wennen. Dezelfde rit van A naar B is namelijk niet altijd even lang omdat de route nogal wordt geteisterd door grote files en ongevallen. De route verschilt daardoor van 50 tot 63 kilometer afhankelik van waar de files staan er hoe lang. Ik heb geen idee hoe de belastingdient hier tegen aan kijkt. We hebben nu wel voor onszelf duidelijk welke routes dan zijn genomen maar volgens mij hoeft dat niet in de kilometeradministratie te staan.
  14. Hartelijk dank voor het bevestigen van mijn denkwijze. We rijden eigenlijk nauwelijks privé maar soms moet is het logistiek niet te doen om op een dag allen zakelijke kilometers te rijden. Die 500km is erg weinig in ieder geval.
  15. Mooi om wat topics te vinden over de bijtelling van een leaseauto met een eenmanszaak. Wij hebben vorig jaar een leaseauto op de zaak genomen. Helemaal scherp heb ik het nog steeds niet. Stel vb 1: Leaseauto € 40.000 Inkomstenbelasting: 50% Maandelijkse termijnen: € 1.000 Zakelijk: 40.000km Privé: 0 km Bedrijfsresultaat na kosten: € 100.000 Dan neem ik bijtelling als winst: € 0 Ik neem als kosten: 12 x € 1.000 = € 12.000 € 88.000 x 50% is € 44.000 ------------------------------ Stel vb 2: Leaseauto: € 40.000 Inkomstenbelasting: 50% Maandelijkse termijnen: € 1.000 Zakelijk: 38.000km Privé: 2.000 km Resultaat na kosten: € 100.000 Dan neem ik bijtelling als winst: 25% x € 40.000 = € 10.000 Ik neem als kosten: 12 x € 1.000 = € 12.000 Correctie privé km: (2.000/40.000) x € 12.000 = € 600 € 98.600 x50% = € 49.300 Oftewel die 2.000 privé kilometers kosten mij € 5.300. Dit zou dan € 2,65 per kilometer zijn! Ik maak vast (hopelijk) een rekenfout met de kosten voor privé kilometers. Kan iemand mij uitleggen waar ik fout ga. Ik heb het voorbeeld uiteraard erg gesimplificeerd.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept