Jump to content

Gerron

Junior
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  • Location
    Meppel
  1. Ik heb zelf met tevredenheid gebruik gemaakt van raventools. Je kunt het gebruiken als een relatie-management tool om contactenlijsten op te bouwen. Vervolgens kun je deze contact toevoegen aan een link builder die vervolgens outreach doet. Wanneer er succesvol een link geplaatst is kun je deze toevoegen aan een dagelijkse, wekelijkse, of maandelijkse controle.
  2. Is Google Voice wellicht een optie voor je?
  3. @herman, ik heb nog geen plannen om de HL-nieuwjaarsborrel te bezoeken. @hans, - Je hebt gelijk wat betreft de taalfouten. Staan nog veel dummy teksten online. Ik verwacht dit in de komende weken nog regelmatig aan te passen. - Voor sommige onderwerpen zijn fora inderdaad ook prima, maar lang niet voor elk onderwerp. Tevens kan ik de vragen via andere methodes ontsluiten, bijvoorbeeld vragen van Facebook vrienden. Mits er een kritieke massa is, wordt het ook mogelijk om clustering algoritmes en aanbevelingen in te zetten zodat sneller worden beantwoord. - Qua resultaten denk ik aan momenteel aan minimaal 1000 gestelde en beantwoorde vragen. @P.J., Reputatie lijkt mij ook erg belangrijk. Het zou mogelijk moeten zijn om gedurende een langere periode te laten dat je veel weet over een onderwerp. Een beperkt aantal leden zouden uitgelicht moeten worden? @TwaBla, Ik heb de marketingplannen reeds geclusterd per onderwerp. Ik zit eraan te denken om dit uiteindelijk te automatiseren door gebruik te maken van bijvoorbeeld de Google AdWords API en kost per klik data per zoekterm te gebruiken om focus te leggen op waar men ook adverteert.
  4. @ronvanderklok, dat wil ik later inderdaad gaan doen via lerenhoe.nl. Huidige website zie ik als een platform/ opstapje om daar te komen. Achterhalen wie kennis heeft, waar vraag naar is, etc. @P.J. Ik wil niet concurreren met Itunes-U. Ik denk aan kleinere onderwerpen, taken je zonder ervaring niet zo 1-2-3 zelf kunt doen en waar je met input van een ervaringsdeskundige zo doorheen loopt. @mmint, een concreet voorbeeld is voor mij 'het importeren van een auto uit Duitsland'. Zelf doen (ten opzichte van uitbesteden) kan duizende euro's schelen. Wat nou als je alle kennis/ ervaring van een autohandelaar kunt achterhalen voor een paar tientjes? Benodigde kennis is vooral gebaseerd op actuele ervaringen en best-practices. Niet aanwezig in boeken, noch zal een autohandelaar dit gratis verstrekken i.v.m. kannibalisatie. @Hans, Nee, ik denk niet dat dat bestaansrecht valideert. Ik heb reeds wat dingen opgestart om à la lean-startup te zien of er iemand baat bij heeft. Verder probeer ik het onder andere hier te toetsen. @John, Verdienmodel ben ik nog niet over uit en vind ik in eerste instantie ook minder belangrijk. Stap 1 is bestaansrecht valideren. Vraag en antwoord websites verdienen meestal voldoende met behulp van advertenties. Tutorial-achtige websites gebruiken afhankelijk van breedte van onderwerp eenmalige transacties of een abonnement (maar dan moet je haast een 'digitaal-magazine' met content kunnen vullen). Email wordt momenteel nog niet gebruikt, maar in de toekomst wil ik het mogelijk maken om notificaties te ontvangen aan de hand van persoonlijke instellingen (er is een antwoord op je vraag..). Goed punt, ik ga uitleg toevoegen aan de registratie pagina. Teksten herzien op agenda gezet, ook een goed punt. Wat vind je van de term 'Ervaringsdeskundige'?
  5. Internetbranche is een mooi voorbeeld. Universiteiten werken niet snel genoeg om de ontwikkelingen bij te benen, maar er zijn genoeg experts in het veld. Ik wil het gaan combineren met iets zoals bijvoorbeeld https://tutsplus.com/course/design-fundamentals/ Naast het geven van antwoorden wil ik auteurs van antwoorden de mogelijkheid bieden er een betaalde handleiding van te maken. Dit gebeurd eigenlijk nog niet naast enkele start-ups die dit i.s.m. universiteiten doen, of vooruitlopende niches (zoals tutsplus.com ..). Het verschil tussen iemand een vis geven (vraag en antwoord) of leren vissen (tutorial/course). Enkel een vraag en antwoord website is inderdaad niet nieuw.
  6. Omschrijving van je concept: Vraag en antwoord website om kennisbehoefte in Nederland in kaart te brengen. Hier wil ik een tutorial-achtige website aan koppelen om waar de informatiebehoefte waarde oplevert experts artikelen te laten schrijven en deze betaald aan te bieden. Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Ik ben in eerste instantie beginnen met het opzetten van een simple vraag en antwoord website ( vragenhoe.nl ). Dit om de informatiebehoefte en aanwezige kennis in kaart te kunnen brengen. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Tijdens de afgelopen maanden heb ik vrij vaak frustratie gehad bij het doen van kleine klussen in en om het huis. Geen zin om ergens een dure specialist bij te laten komen wetende dat het uiteindelijk vrij simpel is (je moet het soms maar net even weten..). Tegelijkertijd nam ik op mijn werk deel aan een training waar een trainer heel enthousiast aan het uitleggen was waarom het huidige educatieve systeem in Nederland voor lang niet iedereen werkt. Dit doet mij geloven dat er een enorm gat is op het gebied van kennis. Mijns inziens kan ik persoonlijk met een klein beetje informatie vaak al veel bereiken. Ik wil daarom gaan werken aan collaborative/ collective learning. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Vraag en antwoord sites bestaan er al wel mondjesmaat in Nederland, en enkele grote websites in de VS (quora.com). Andere kennisgerelateerde websites zoals bijvoorbeeld Wikipedia geven enkel om feitelijke (tijdloze) informatie. Websites zoals coursera.org werken vanuit volwaardige opleidingen naar kleinere en toegankelijkere informatie (maar doen dit dus top-down). Bij websites zoals springest.nl is de informatie alsnog offline en dus niet ontsloten. Er is naar mijn weten nog niemand bezig om dit bottom-up vanuit de samenleving te faciliteren. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Is dit probleem herkenbaar voor jullie? Is mijn aanpak realistisch? Hoe zou ik sneller resultaten kunnen boeken?
  7. Dit is wel een product wat veel gebruikt wordt. Mocht je echt een veel verbeterde motor kunnen maken, dan is dit project veel waard!
  8. Het gaat om gebruiker specifieke instellingen die alleen gedaan kunnen worden op google.com. In de toekomst kan dit wellicht gebruikt worden voor de algemene positionering. Daarnaast zou het tevens uitgerold kunnen worden op land specifieke TLD's van google.
  9. Omdat je het niet vanuit een bedrijf doet, mag je geen btw vragen of facturen uitschrijven. Je kunt wel gewoon een kwitantie opstellen.
  10. Het lijkt mij verstandig om te informeren bij de belastingdienst en kvk of je moet inschrijven/btw plichtig bent.
  11. Het mooie van online marketing is dat je het (mits je een campagne goed opzet) kunt meten. Door te testen zou je kunnen bepalen wat je rendement is, waarna je advertentiebudget vrij snel kan groeien. Een goed concept kan dus vrij snel een mooie omzet hebben.
  12. Kun je dit ook onderbouwen dan? Maak je gebruik van conversie codes? Maak je gebruik van Google Analytics? Staat er een apart nummer op de website? Vraag je hoe mensen je kennen? Groeten
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept