CHR!S

Super Senior
  • Aantal berichten

    156
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Chris
  • Achternaam
    Oosterveen
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    SKY Training

Bedrijfsinfo

  • Branche
    Huisvesting & vastgoed

CHR!S's trofeeën

  1. Beste TS, Goed om zo ondernemend te zijn met je huidige achtergrond. Aangezien je nog geen ervaring hebt en een persoonlijke service levert, kan je beter in je eigen netwerk gaan zoeken om zo bij te klussen. Er zijn weinig bedrijven die zomaar even een 22 jarige uitvragen om direct te helpen bij hun verbeteringen. Best een risico doordat je zelf nog niet veel klinkende resultaten hebt behaald. Mijn tip is om eerst klein te beginnen door te zien wat er bij komt kijken. Zoek het eerst in de kring van vrienden, kennissen en familie en evt. hun netwerk. Juist doordat ze je persoonlijk kennen of krijgen aanbevolen maak je meer kans om aan de slag te gaan. Aan heel je netwerk gewoon even vragen: [*]Weet jij iemand in het MKB die behoefte hebben aan deze en deze diensten? [*]Zo ja: wil jij mij aan diegene een keer voorstellen? [*]Zo nee: weet jij iemand die wél mensen kent in zijn netwerk, waarvoor deze diensten nuttig kunnen zijn? In de tijd dat je je adwords hebt gedaan, heb je zo direct al +- 60 man benaderd. Het kan de oom van een vriend zijn of juist de kennis van je vader. Zoek het dichter bij huis om die eerste klussen op te pakken en ervaring op te doen. Daarna kan je zeggen dat je waar voor je geld leverd. Anders is het een betere optie om gebruik te maken van uitzendbureaus en hier je diensten aan te leveren. Zelf nog geen risico. Dit is de manier hoe ik het heb gedaan, nadat ik regelmatig werd afgewezen vanwege gebrek aan ervaring en aantoonbare resultaten. Met jou achtergrond kan je snel als ZZP-er aan het werk! Kijk maar eens naar bedrijven die deze werving en selectie doen. Door hun te bellen kom je er ook zeker! Genoeg werk in jou markt..
  2. Beste Stripfanaat, Lastig om een positieve curve op te bouwen naar boven, maar natuurlijk niet onmogelijk. Wat mij opvalt in je eerdere berichten is dat je je richt op de stripfanaten die kritisch zijn in het kopen van hun exemplaren. De exemplaren die zij willen hebben zijn lastig aan te leveren. Wanneer je deze exemplaren wel hebt, bereik je deze doelgroep lastig want ze moeten wel fysiek langs komen aangezien je website eruit ligt. Daarnaast is je winkel verplaatst dus is het nog maar de vraag of deze specifieke doelgroep nu wel op de goede plek naar je aan het zoeken is. De tip die ik je kan geven is om goed te kijken of je je doelgroepen kan uitbreiden. En deze gericht te benaderen. Hierbij denk ik aan de (groot)ouders en kinderen welke op de markt lopen. Juist de ouders en grootouders kun je bereiken door in te spelen op de nostalgie uit hun jeugd. Wees daarom kritisch bij welke doelgroepen je assortiment aansluit en je makkelijk kan bereiken. Zit er toevallig geen ziekenhuis of revalidatiecentrum (voor kinderen) in de buurt? Over 2 maanden staat koninginnedag en bevrijdingsdag voor de deur, waardoor je het hele dorp op de stoep krijgt. Hier kan je goed gebruik van maken, om deze bredere doelgroep goed te benaderen.
  3. Beste leden, Graag ben ik op zoek naar een bedrijfsnaam voor het volgende: Een consultant gespecialiseerd in gastvrijheid, waarbij de horeca als voorbeeld wordt gebruikt. Het gaat om beleving, klantgerichtheid, gastvrijheid en kwaliteit.
  4. Beste Joop, Wat mooi om te lezen dat jij de ambachtelijke manier van pionieren in je hebt. Toch wel begrijpelijk dat de partijen die jij benaderd het via computermodellen willen doen. De reden hiervan is puur dat tijd geld is. Prototypes aanpassen kost immers meer tijd dan een computermodel aanpassen. Zeker ook m.b.t. de veiligheid hiervan. Via de computer kan je 20 aanpassingen doen in 1 dag wanneer je op jou manier misschien maar 12 aanpassingen kan doen. En je testpiloot natuurlijk nog in leven is ;) Wanneer je met 2 lijntjes werkt kan het nu wel zijn dat jij achter loopt op de ontwikkelingen van de andere partij. Waardoor je achteraf misschien de tijd van jezelf en je team in andere onderdelen had kunnen steken. Heb je al geprobeerd om direct betrokken te zijn bij de computermodellen en -simulaties, zodat je nu gaat uitvinden via de computer. In mijn ogen heb je duidelijk een clash tussen de creatieve passievolle hobbyist en de innovatieve industrie van 2009. Want wat ga jij doen als er toevallig 20 van deze voertuigen besteld worden? Ga je ze alle 20 in elkaar timmeren? Je staat precies op het punt om van je hobby je werk te gaan maken. Wel complimenten voor het durven kiezen van een eigen weg, waardoor je altijd kritisch blijft richting anderen.
  5. Je geeft zelf aan dat er op elke hoek wel een printshop te vinden is, waaruit de volgende vraag bij mij opkomt: Denk je dat er markt voor is om zelf zo'n drukkerij/printshop te beginnen? Om eerlijk te zijn is er gigantisch veel te beginnen van een zolderkamer. Het drukwerk en printwerk is wel een branche waar de crisis erg hard in slaat. Hierdoor zijn er veel bedrijven die met weinig marge heel mooi werk afleveren. Digitaal drukken is wel de kant uit waarvoor veel vraag is, dus kan je je iig op richten. Toch zal ik ondanks een andere kant uit sturen.. Misschien een idee om bedrijven te benaderen voor eigen huisstijlen voor hun rapportages? Je gaat templates leveren die bij hun passen, waarmee elke dummie een rapport kan maken. Je gebruikt de krachten van je compagnon en jezelf hou je tevens voor de sales, maar je gaat diensten leveren ipv iets met aanschaf- en inkoopkosten. Succes!
  6. Dit idee is zo absurd en simpel dat het erg goed is! Alleen moeilijk voor te stellen om dit te laten doen. Wanneer ik kijk naar de traiteur op de hoek, waar veel mensen voor 5 dagen in de week eten afhalen om op te warmen, zie ik voor jou een mooie markt. Denk dat je het bestellen en leveren anders moet inrichten. Bijv. Een dag van te voren bestellen, met dagdeel erbij wanneer het afgeleverd moet worden. Het lijkt me prachtig om te zien, hoe de gemiddelde hondenbezitter voor scenarios gaat meemaken. Of de dag dat de nationale telefoongids en goudengids wordt bezorgd haha. Goed, leuk, concept.. Mooie kans van slagen! Edit: Zie ik net justeat.nl waarbij je kan instellen hoe laat eten geleverd gaat worden. Toch iets prettiger denk..
  7. Is nuchterheid dan juist jou kracht of misschien wel jou zwakte? Wat in het filmpje gebeurd is dat Derren Brown deze man manipuleerd door zo te communiceren dat de hersenen het oppikken. Met NLP kom je er achter hoe de hersenen werken en dingen op slaan. Zet je nuchterheid eens opzij en bekijk het van een ander oogpunt. Dat de mens te onbewust gemanipuleerd kan worden.. Hoe vaak laat je jezelf onbewust manipuleren? Als specialist in online marketing moet je zeker het boek aanschaffen en kijken wat voor toevoeging dit kan hebben aan jou business en manier communiceren. Je manier van communiceren wordt er zeker niet slechter van. Marketing draait toch om de vraag van de klant, dat je deze begrijpt. Soms heeft de klant behoefte aan iets wat deze niet direct communiceert. Zo is het ook wanneer je communiceert met je partner of kind. Bedoelt deze wel dat, wat diegene letterlijk zegt?
  8. Zie ander topic over dit onderwerp. Daarin geef ik antwoord op deze vraag :)
  9. Zelf cursus hiervan gedaan en het heeft mij goed geholpen. Begrijp andere beter en weet zelf beter begrijpbaar te zijn of te maken. Valkuil is wel dat je hierdoor teveel dingen wilt gaan controleren, dus val hier niet in. Zelf gebruik ik NLP tijdens mijn trainingen wanneer het gaat over communiceren. Horen, zien en voelen. Ik weet dat Edo van Santen hier een video van online heeft staan. Vanaf 25min heeft hij het hierover http://www.talkedo.tv/index.php?videoid=Vc6ekb4F, dus kan je zien hoe je NLP kan toepassen. Zeker lezen en kijken op welk gebied je hier in je eigen vakgebied dit kan toepassen.
  10. Bij deze mijn toevoeging aan Neuro Marketing. Derren Brown dat Neurologisch Linguistisch Programmeren (NLP) gebruikt.. Misschien sluit deze wel beter aan bij Neuro Marketing http://www.youtube.com/watch?v=DWrBEdDJJPk Omdat ik nu excited ben, heb ik er nog eentje: http://www.youtube.com/watch?v=fcURS3tHhWo
  11. Gloyou vind ik zelf echt een heerlijk pakkende naam, die blijft hangen. Hierbij vraag ik me ook af of het soms echt storend is dat er meerdere sites nodig zijn voor verschillende dingen. Wanneer je nieuws wil kan je naar nu.nl wanneer je huizen wil naar funda.nl wanneer je personeel wil naar michaelpage.nl. Je gaat er heen omdat je weet wat je er kan vinden. Als ik kijk naar jou site doet het me denken aan een chinese menukaart: Een tig-aantal gerechten worden aangeboden, waarvan uiteindelijk 80% van de klanten alleen Fu yong hai en/of Babi pangang bestelt. Gelukkig koop je zelf geen etenswaren in voor de andere gerechten zodat het je geen geld kost. Maar je besteed wel tijd aan onderwerpen die misschien op andere sites al veel beter zijn uitgewerkt. Of die allemaal al samenkomen via nu.nl, waarmee je de directe concurrentie wil aangaan. Ter inspiratie vind ik zelf huizenzoeker.nl een mooie site. Deze zoekt beter dan Funda.nl maar gebruikt de database van Funda en andere makelaarskantoren. Een kleine tip voor je lay out: onder de vouw van je website heb je het nieuws en voetbal staan. Hierdoor moet er altijd gescrolled worden voordat bezoekers bij het nieuws van voetbal zijn. Misschien is dit een drempel die je kan vervangen door je site anders in te delen. Succes!
  12. Toch kan je vaak pas spelen wanneer je een bal raakt. Van medewerkers moet je niet de vrijheden afpakken, omdat ze zoals eerder genoemd het op andere punten recht kunnen trekken. Ondanks dat de medewerkers hier in kwaad daglicht worden gezet, zijn het ook ambassadeurs van je bedrijf. Ze zorgen ervoor dat de klant tevreden is, dat jou marge lager ligt, of de eindprijs bij de klant hoger dat staat daar los van. Dat ze niet juist hun uren op schrijven heeft met normen en waarden. Wanneer zij het niet zien als pikken dan zullen ze dit ook niet veranderen. Je kan jou normen en waarden en principes delen met deze medewerkers. Daarbij kan je ook uitleggen dat je gaat beginnen met een onderzoek naar kostenefficiency om te zien waardoor je zelf de prijs lager kan houden. Hierbij kan je deze medewerkers betrekken naar hun mening voor kansen. Zelf zou ik proberen ze meer verantwoording te geven naar het bedrijf en zichzelf. Hier open je een deur waarin je direct de conversatie met hun aan kan gaan met deze problemen. Gr. CHR!S
  13. Er zijn verschillende situaties waarom wel of niet natuurlijk. Heb je een centrale met een vriendelijke receptioniste erachter, dan kan je beter geen 06 erop doen. Dit omdat de receptioniste tijdens kantooruren altijd telefoontjes gastvrij kan ontvangen. Hierdoor zorg je ervoor dat jij gedoseerd telefoontjes ontvangt op je eigen nummer en alleen de noodzakelijke van je receptioniste. Zonder receptioniste moet je op je visitekaartje het nummer zetten waarbij altijd opgenomen wordt. Zelf sowieso een voorstander van vaste nummers die doorgeschakeld worden naar mobiele nummers, ondanks dat het tegenwoordig niet meer ongewoon is om op 06nummers te bellen. Een 06nummer is vaak alleen nodig wanneer je 1 op 1 met elkaar werkt. De andere partij zal snel jou nummer in zijn of haar telefoon opslaan, of nog hebben staan van een telefoontje die jij naar deze gene hebt gemaakt. Praktisch gezien zou ik het alleen doen dus, wanneer jij het enige aanspreekpunt bent van het bedrijf.
  14. Grappig dat hierboven SKY unlimited is genoemd. Mijn onderneming heet SKY training. De reden hiervan is dat ik een 3letterig woord wilde hebben met een "K". Wanneer je namelijk een "T" en een "c" met de hand aan elkaar schrijft heb je een "k" met een dak. De T en C staan voor Tijmen en Chris en voor Training en Coaching. De K staat tevens voor Kynestetisch (gevoel), waarbij gevoel ook voor beleving staat. En beleving, passie en gevoel is wat wij willen meegeven aan onze trainees. De Y is daarbij snel ingevuld door: Youngstars/Young Professionals omdat we trainingen gericht schrijven voor scholieren Alleen de S: willen we graag nog een keer invullen..
  15. Is het niet mogelijk om sleutels te maken richting een kluis met daarin een mooie LCD scherm of Nespresso Apparaat? Je maakt 1 sleutel dat anders is dan de andere (dezelfde) 5.000. Ipv Flyers laat je de dames sleutels uitdelen in ruil voor visitekaartjes. Is jou visitekaartje een levenlang heerlijke koffie waard? (of iets dergelijks) Probeer nu je sleutel! (Ze gaan je sowieso aanspreken wanneer ze met de sleutel eraan komen) Mooiste is om elk uur een zak sleutels weg te geven met daarin 1 sleutel te hebben die de mooie kluis/vitrine opent. Een luidruchtige sirene en zwaailichten erbij, zodat de hele zaal weet dat er een van jou mooie dames een mooie prijs weggeeft. Ik heb er al zin in :) Mijn kaartje heb je!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.