MKB Voice

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Adres
    Wilhelminasingel 1-d, Breda, 4818AA, Nederland
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    MKB Voice

Bedrijfsinfo

MKB Voice's trofeeën

  1. Het bellen naar GSM is inderdaad duur, maar als je (bijna) nooit op een vast adres bent kan mobiel een goede oplossing zijn. Het vergelijken met buitenland is natuurlijk appels met peren vergelijken, of je moet met je bedrijf naar Thailand verhuizen ;) De vraag is dus meer: Ben je altijd mobiel, of vaak juist niet. Als je meestal mobiel bent is een mobiele telefoon gewoon het goedkoopst, het doorschakelen naar mobiel is erg duur. (ook bij CallVoip en andere aanbieders) Tevens heeft bijna iedereen een mobiele telefoon, dus dat abbonement moet je toch hebben. Als je kiest voor een vastnummer, dan is natuurlijk een conditionele doorschakeling de beste oplossing. Op ons platform kan je hier zelf een kalender aan hangen, dus alleen tijdens kantooruren doorschakelen met uitzondering van vakanties en feestdagen etc. (en dit alles maar 1 keer instellen) Ook de koppeling aan een asterisk centrale is geen probleem, ons systeem kan dan als 'backup' werken. Natuurlijk kan je ook een leuke setup maken met een asterisk telefooncentrale inclusief een mobiel. Zo kan je het doorschakelen ook goedkoop maken. (i.c.m. een onderling gratis bellen abonnement) Uiteindelijke is de essentie van het verhaal dat de klant iemand aan de telefoon wil hebben (anders had deze wel een e-mail gestuurd). De kosten van het bellen naar een mobiel is voor de klant vaak ondergeschikt aan de (dringende) vraag die men op dat moment heeft, het later terugbellen is vaak geen optie. Voor een eenmanszaak of ZZP'er kan een mobiel dus voldoen. Voor ieder individueel geval zal je de afweging dus opnieuw moeten maken. Ook is het type dienstverlening vaak bepalend.
  2. In mijn voorbeeld staan 2 methodes, de eerste is dus per pagina: Options +FollowSymlinks Redirect 303 oude-pagina.html nieuw-pagina.html Maar aangezien de orginele vraag van dit topic ging over met/zonder www heb ik dat voorbeeld even verder uitgewerkt.
  3. Vaak is het ook handig om te kijken of de code voldoet aan de standaarden, hiervoor zijn diverse (web) tools voor beschikbaar. 1. HTML validator controleerd of de broncode geen fouten bevat: http://validator.w3.org/ 2. CSS validator controleerd of de stylesheet geen fouten bevat: http://jigsaw.w3.org/css-validator/ 3. Links check controleerd of alles links werken: http://validator.w3.org/checklink 4. Usability check controleer o.a. op alt tags en nog veel meer. http://www.cynthiasays.com/ Deze tools geven een redelijk goed beeld over de opbouw van je site.
  4. Even voor de niet technische mensen onder ons: Een webserver geeft een reactie zodra je een pagina bezoekt. Door aanpassingen in de website kan je deze reacties beinvloeden. De meest voorkomende codes zijn: 200 OK (Pagina is gevonden, geen problemen) 301 Moved Permanently (De site is definitief verhuist naar een andere URL, zoekmachines gebruiken dit als instructie om hun database te updaten) 400 Page not found (Pagina is niet gevonden, de zoekmachines verwijderd meestal de link uit hun database) Conform de webstandaarden is een 301 omleiding correct. Het hele achterliggende verhaal is vaak duplicaat inhoud, met andere woorden. Google vind meerdere malen dezelfde inhoud onder verschillende links. Voor Google kan je dit controleren door in het zoekscherm de volgende tekst in te voeren: site:https://www.higherlevel.nl , waarbij je natuurlijk je eigen website adres moet invullen. Als je een hostingpakket hebt op basis van Apache(webserver software) kan je 'htaccess' gebruiken om dergelijke doorverwijzingen te doen. In de hoofd directory van je site maak je dan een bestand van de naam '.htaccess' Met als inhoud: Options +FollowSymlinks Redirect 303 oude-pagina.html nieuw-pagina.html En als je alles inclusief www wil hebben dan kan deze inhoud erin zetten: Options +FollowSymlinks RewriteEngine on RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.higherlevel\.nl$ RewriteRule (.*) https://www.higherlevel.nl/$1 [R=301,L] Met de laatse optie herschrijf je de url, zodat alle link zonder 'www' automatisch herschreven worden naar een url inclusief www. Succes.
  5. Persoonlijk vind ik een mobielnummer niet hinderlijk. Wel moet je voldoende aandacht geven aan je (potentiele)klant. De volgende punten zijn wel belangrijk: [*]Een voicemail systeem, eventueel met een verwijzing naar een contact formulier op de website en een indicatie wanneer men een reactie kan verwachten. [*]Opnemen met de bedrijfsnaam. Met name voor 'eenpitters' is alleen een mobiel nummer geen enkel probleem, vaak weet de klant dat je alleen werkt en een vastnummer is dan zonde van je geld.
  6. Een echt goedkope oplossing van vast naar mobiel is naar mijn weten helaas nog niet beschikbaar. De mobiele tarieven in Nederland zijn gewoon erg hoog. De goedkoopste oplossing is zeer afhankelijk van het aantal gesprekken, als je heel veel gebeld word is het investeren in een mobiel naar gsm gateway mogelijk het goedkoopst. Als inkomend nummer kan je VoIP nummer nemer er zijn hiervoor genoeg aanbieders, vele bieden de mogelijkheid om een lokaal nummer te kiezen. Als je erg veel gebeld word dan betaalt een GSM gateway zich op ten duur terug, je moet rekening houden een kostprijs van +/- €200,-. Het beste kan je een SIP-to-GSM gateway aanschaffen, hier kan je namelijk diverse providers op instellen. Zo voorkom je dat je in de toekomst aan een bepaalde aanbieder vast zit. (een SKYPE gateway is dus niet wenselijk. Laat even weten welke oplossing je uiteindelijk hebt gekozen en waarom!
  7. Beste Rien, Maak je gebruik van een gratis of betaalde dienst? Is er een verband tussen de afzenders en de niet binnengekomen faxen? In het verleden heb ik een storing gehad bij een klant waarbij beide partijen een analoge lijn hadden en daarbij lag de oorzaak uiteindelijk in compatibiliteit tussen de fax apparaten. Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat de gebruikte fax-naar-email aanbieder een soortgelijk probleem heeft. Het gebruik maken van een server i.c.m. een software pakket is natuurlijk een oplossing, maar om een server/pc enkel als fax-gateway te laten draaien lijkt mij een dure oplossing. (lees: onnodig energie verbruik) Misschien is het handig om te onderzoeken of deze problemen incidenteel zijn of continu.
  8. Het niet opslaan van de bestelling is inderdaad een vaak voorkomend probleem met diverse webshop software, dit moet je dus ook in de shop software oplossen. In Joomla/Virtuemart word de order eerst afgehandeld en komt het betaalscherm pas na het afsluiten van de order. Dit is dan ook de meest veilige werkwijze als je gebruik maakt van een extern betaalsysteem zoals iDEAL of Paypal. Je hebt altijd een order! Als je gebruik maakt van ING iDEAL Advanced dan kan je instellen dat je een mail ontvangt als je webshop de status niet uitgevraagd heeft bij de bank. In het geval dat de klant dus afbreekt, vraagt jouw webshop de status niet op en blijft er bij de bank een niet opgevraagde betaling open staan. (je natuurlijk ook automatiseren dat de webshop iedere dag automatisch openstaande betalingen opvraagt bij de bank en eventueel betalingsherrineringen stuurt naar de klant. Gisteren lag ABN eruit en dankzij de automatische betalingsherrinering hebben de ABN klanten alsnog de betalingen voltooid.) De correcte volgorde met iDEAL moet zijn: 1: Klant plaatst bestelling en bevestigd deze. 2: Webshop stuurt de klant naar de gewenste bank. 3. Klant betaalt en keert terug naar de webshop. 4. De webshop ontvangt de betaling id van de klant en controleerd deze bij de bank! 5. Bestelling is klaar voor verzending etc. Het is dus verstandig om in de iDEAL test mode alle mogelijke fout scenario's te testen. En hier een juiste afhandeling aan het koppelen.
  9. Fax is inderdaad een medium wat stervende is, maar het is zeker nog niet dood. Investeren in nieuwe fax apparatuur lijkt me niet verstandig. Het nemen van een e-fax oplossing is dus een goed alternatief. Veel van onze klanten hebben uit het verleden nog een faxnummer. Vaak zijn dit bedrijven die destijds een ISDN lijn hebben aangeschaft en nu de overstap maken naar een VoIP oplossing. Deze nummers staan vaak ook nog op het briefpapier en visitekaartjes. In 9 van de 10 gevallen wil men enkel nog faxen ontvangen. Vaak zijn het (overheids) instellingen die enkel een order bevestiging per fax willen doen. In zo'n geval is het dus wel handig als je faxnummer werkt! Een recent voorbeeld van een van onze klanten is UPS die enkel het invoer document per fax toestuurt. Vervolgens heeft de klant het fax-naar-pdf bestand afgedrukt, ondertekend, ingescanned en terug gemaild. Dit was voor UPS prima. Maar om on-topic te blijven: Wat te doen met FAX? Scenario 1: U heeft al een faxnummer... [*]Investeer niet in nieuwe fax hardware, verhuis het nummer eventueel naar een VoIP aanbieder die Fax-naar PDF aanbied. [*]Plaats het faxnummer niet meer op nieuw drukwerk etc, zo kan u starten met het uitfaseren van het faxnummer. [*]Informeer bij uw zakelijke contacten of u documenten per mail aan kan leveren. (na wat navraag kan dit bijna altijd, en kost vaak minder tijd en geen telefoontikken) [*]Indien gewenst kan u het faxnummer nog wel plaatsen op uw website, hier is het later makkelijk van te verwijderen. Scenario 2: U gaat starten en twijfelt over een faxnummer... [*]Indien enkel inkomende fax voor u voldoet, neem dan een e-fax dienst, vaak kan u naast uw telefoonnummer voor een laag bedrag een extra nummer inclusief Fax-to-Mail dienst nemen. Bij MKB Voice kost dit € 2,95, maar er zijn ook aanbieders die gratis diensten aanbieden (Let op: bij gratis diensten heeft u vaak geen garanties dat het nummer blijft bestaan, dus let op met publicatie van dergelijke nummers) [*]Let op waar en hoe u het faxnummer communiceert, zoals in Scenario 1 is het plaatsen van het faxnummer op de website vaak de beste oplossing.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.