Ga naar inhoud
  • 0

Goedkope telefoon oplossing

Voor mijn bedrijf wil ik/wij altijd bereikbaar zijn aangezien wij erg veel op locatie werken is een vast nummer geen oplossing. Je komt dan uit op een 06 nummer. Maar om een 06 nummer te communiceren naar een klant vind ik niet professioneel.

 

Wat zijn de oplossingen om op je 06 bereikbaar te zijn via een ander nummer?

 

0800 nr laten doorschakelen naar je 06?

 

Oftewel wat zijn de mogelijkheden en wat zijn ongeveer de kosten?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Telefoon die gebruikt word in het bedrijf als centrale telefoon is een iPhone die moet de boel wel ondersteunen, is in combinatie met onbeperkt internet.

 

De telefoontjes die binnenkomen zijn vrij beperkt, gemiddeld per dag 4-5 telefoontjes. een centrale zal dan niet nodig zijn.

 

VOIP telefoon is een vaste internet telefoon lijn dan als ik het goed heb? Wat voor kosten zou ik moeten denken?

Link naar reactie
  • 0

Mijn 'zakelijke buurman' had ook VOIP via vaste lijn, maar is daar na drie weken maar weer mee gestopt.

De lijn moet namelijk van enorm goede kwaliteit zijn wil het VOIP gedeelte goed draaien. Mensen gingen weer mobiel bellen omdat ze 'vast' niet/nauwelijks bereikbaar bleken te zijn.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 1
Retired Mod     4,6k 118

Dat is niet wat ik bedoel. De oplossing houdt in dat je:

- Op een vast nr bereikbaar bent

- Ongeveer een 10tje per maand kwijt bent

- Je een nummer in je regio kan uitzoeken

- Je mobiele telefoon over gaat

- Of een VoIP nummer op je laptop over gaat

- Of een VoIP nummer op een VoIP telefoon over gaat

 

Kortom: Je bent goed bereikbaar. Neem het van mij aan want we werken al > een jaar zo!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0
Super Senior     113 12

Mag ik hierbij aanhaken met de volgende vraag?

 

Mijn zakelijk nummer is alleen een 06. Denken jullie dat het een belemmering vormt voor cliënten om te bellen?

 

@Garta: waarom denk jij dat het niet proffesioneel is als je alleen via je 06 communiceert?

 

Mijn idee erachter was dat we steeds meer naar mobiele communicatie gaan, dus why not?

Link naar reactie
  • 0

Mijn 'zakelijke buurman' had ook VOIP via vaste lijn, maar is daar na drie weken maar weer mee gestopt.

De lijn moet namelijk van enorm goede kwaliteit zijn wil het VOIP gedeelte goed draaien. Mensen gingen weer mobiel bellen omdat ze 'vast' niet/nauwelijks bereikbaar bleken te zijn.

 

Dat valt allemaal wel mee, het is meer een kwestie van goede hardware gebruiken. Voor minder dan 100 euro kun je al een SPA942 of iets dergelijks kopen, die het vrijwel op alle normale ADSL en kabelverbindingen het zonder problemen doet. Een paar jaar geleden heeft het aantal VOIP verbindingen het aantal vaste aansluitingen al ingehaald voornamelijk door ADSL en kabelinternetproviders die internet inclusief telefonie aanbieden. Nog een paar jaar en vaste aansluitingen zijn iets van vroeger :).

 

Voor de TS: djluc heeft gelijk :)

Link naar reactie
  • 0

Hoi Louise,

 

Ik vind het persoonlijk geen belemmering om een 06 nummer te bellen van een bedrijf. wat inhoudt dat als ze dan niet bereikbaar zijn ik niet op een voicemail stuit van: dit is de messagebox van 06-12345678. Dan is bij mij de kans verkeken. Dan moet je gsm wel proffesioneel zijn ingesteld. ( mijn mening hoor) ik vraag me alleen af, is het niet meer een belemmering voor jou als persoon? Klanten weten je te pas en te onpas te vinden.

 

@ gartha, een constructie wat djLuc oppert, kan echt een oplossing zijn. daarnaast kun je op afstand je lijn bedienen wat ook zijn voordelen heeft.

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0
Super Senior     113 12

@Ronny: Ik ervaar dat zelf niet als probleem. Buiten mijn werkuren neem ik niet meer op (luister wel mijn voicemail af voor noodgevalen) Sowieso ben ik van mening dat als er de mogelijkheid is om bereikbaar te zijn dat het nog niet een verplichting inhoud.

 

Ik denk er wel over na om in de toekomst een telefonisch spreekuur in te stellen en dat men daarbuiten wel voicemail kan inspreken.

Link naar reactie
  • 0

Als ik bij een bedrijf een 06 nummer zie staan denk ik mm eemans zaakje aka studentje op ze zolderkamertje aan het knutselen, terwijl ik met mijn relatief toch klein bedrijf wel groot wil overkomen.

 

Daarom wil ik geen 06 lijn wij hebben op het kantoor al een vaste lijn (kantoor aan huis) Is het mogelijk daar 2e vaste lijn te krijgen dan?

Link naar reactie
  • 1

Het voldoet niet aan de wensen van Garta maar mocht iemand dit ooit tegenkomen via zoekfunctie: www.xoip.com . Gratis lokale nummer, de beller krijgt dan een antwoordapparaat en dat wordt naar je gemaild. Misschien kan je tegenwoordig ook het doorschakelen instellen, maar het is een leuke gratis manier van bereikbaar zijn voor starters. Ikzelf gebruik het nog steeds als fax, als ze het faxen naar mijn nummer krijg ik het automatisch gemaild.

Link naar reactie
  • 0

Beste Garta,

 

Als je telefonisch professioneel wil overkomen, dan ontkom je eigenlijk niet aan een eigen centrale.

Zelf gebruik ik al jaren Asterisk (opensource) welke ik via een voipverbinding heb lopen in een datacenter.

 

Een vast nummer regel je bij BudgetPhone voor 10 Euro per jaar (zonder beltegoed) en is binnen een paar uur actief.

Dit nummer koppel je aan je centrale en je kunt zoveel telefoons tegelijk laten overgaan als je wil (ook mobiel)

Voor uitgaand te bellen kun je gebruik maken van de vele Betamax klonen waarmee je spotgoedkoop kan bellen.

 

Verder heeft de centrale een mogelijkheid om door te verbinden, wachtrij, wachtmuziek en nog veel meer.

 

Voor meer info

 

http://www.budgetphone.nl (voor een inkomend nummer)

 

http://www.webcalldirect.com/en/calling-rates.html (voor de tarieven om uit te bellen)

Link naar reactie
  • 0

Ik zie dat er al een hoop reacties zijn gegeven. Mooi!

 

Ik heb hetzelfde 'probleem'. Ik heb een horeca onderneming maar wil ten aller tijden bereikbaar zijn. Met een gewoon nummer en dat doorschakelen werkt het niet. Dan gaat immers de vaste lijn niet meer over maar meteen en alleen de mobiel. Dat wil ik dus; eerst moet de vaste lijn een aantal keer overgaan en dan pas (bij geen gehoor) de mobiel. De vaste lijn iedere keer doorschakelen is ook geen optie. Daar moet je iedere keer aan denken als je even snel weg bent. Dat vergeet je af en toe en vervolgens ben je dan dus niet bereikbaar.

 

Dit is de oplossing; een lokaal VOIP nummer aanvragen bij één van de genoemde providers of bij CallVoip. Ben ik zelf erg tevreden over! Vervolgens ontvang je het nummer en dit stel je in in je VOIP telefoon.

Het grote voordeel van CallVoip is (waarschijnlijk hebben andere aanbieders dat ook) dat je de beschikking krijgt over allerlei faciliteiten. Zo kun je (en dat was in mijn geval erg handig) instellen dat je eerst wilt dat het vaste nummer x keer overgaat en dat vervolgens wordt doorgeschakeld naar een mobiel nummer. Super handig! Ook heb je de beschikking over een wachtrij, wachtmuziek. Misschien niet nodig, maar het is er in ieder geval. En dat voor een klein bedrag per maand.

 

Persoonlijk vind ik een mobiel nummer niet kunnen. Puur mijn mening hoor! Het komt mijn inziens over als klein en onprofessioneel. Een beetje 'het zolderkamer' idee....

 

hoop dat je hier iets mee kunt.

 

lennard

 

Link naar reactie
  • 0

Zo kun je (en dat was in mijn geval erg handig) instellen dat je eerst wilt dat het vaste nummer x keer overgaat en dat vervolgens wordt doorgeschakeld naar een mobiel nummer. Super handig!

 

Zeker, maar dat is niet voorbehouden aan VOIP. Met *61 kun je denk ik al een jaar of twintig je vaste nummer na een aantal keer overgaan laten doorschakelen, op dezelfde manier als *21 dat direct doet.

Link naar reactie
  • 0

Ik werk zelf met PrioNet. PrioNet maakt gebruik van hetzelfde platform als CallVoip.

 

Heb je ook wel eens nagedacht over het gebruik van een antwoordservice om inkomende gesprekken op te vangen op tijden dat het je niet uitkomt ?

 

Succes verder.

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk vind ik een mobielnummer niet hinderlijk. Wel moet je voldoende aandacht geven aan je (potentiele)klant.

 

De volgende punten zijn wel belangrijk:

 

[*]Een voicemail systeem, eventueel met een verwijzing naar een contact formulier op de website en een indicatie wanneer men een reactie kan verwachten.

[*]Opnemen met de bedrijfsnaam.

 

Met name voor 'eenpitters' is alleen een mobiel nummer geen enkel probleem, vaak weet de klant dat je alleen werkt en een vastnummer is dan zonde van je geld.

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk vind ik een mobielnummer niet hinderlijk. Wel moet je voldoende aandacht geven aan je (potentiele)klant.

 

De volgende punten zijn wel belangrijk:

 

[*]Een voicemail systeem, eventueel met een verwijzing naar een contact formulier op de website en een indicatie wanneer men een reactie kan verwachten.

[*]Opnemen met de bedrijfsnaam.

 

Met name voor 'eenpitters' is alleen een mobiel nummer geen enkel probleem, vaak weet de klant dat je alleen werkt en een vastnummer is dan zonde van je geld.

 

Ligt er maar net aan hoe je het bekijkt. Op zich vind ik het bellen naar een GSM nummer nog altijd veel te duur.

Ik bel 10x zo goedkoop naar het mobieltje van mijn vriendin in Thailand als naar een GSM nummer in Nederland.

 

En wat heet zonde van je geld voor een vaste aansluiting? Je zal toch op zijn minst een mobiel abonnement hebben

wat ook geld kost? Per saldo ben je dus duurder uit met een mobieltje als met een vaste lijn.

 

Als ik niet bereikbaar ben op mijn vaste lijn (wat trouwens zelden voorkomt) dan kan degene zijn nummer

ingeven. Vervolgens stuurt mijn centrale een SMS bericht naar mijn GSM met het ingegeven nummer van de persoon.

Ik hoef ook geen omslachtige voicemails meer te gaan afluisteren maar bel de persoon gelijk terug.

 

Link naar reactie
  • 0

zelf ben ik momenteel het bedrijf callvoip aan het overwegen. bieden een dienst aan waarmee je uitgebreide telefooncentrale krijgt en waarmee je ook als er een telefoontje binnenkomt meerdere telefoons kan laten overgaan.

Ook kan je instellen dat als je zakelijke nummer niet na 3 keer wordt opgenomen dat dan word dorgeschakeld naar je mobiel en als die niet word opgenomen naar....

Link naar reactie
  • 0

Ligt er maar net aan hoe je het bekijkt. Op zich vind ik het bellen naar een GSM nummer nog altijd veel te duur.

Ik bel 10x zo goedkoop naar het mobieltje van mijn vriendin in Thailand als naar een GSM nummer in Nederland.

 

En wat heet zonde van je geld voor een vaste aansluiting? Je zal toch op zijn minst een mobiel abonnement hebben

wat ook geld kost? Per saldo ben je dus duurder uit met een mobieltje als met een vaste lijn.

 

Als ik niet bereikbaar ben op mijn vaste lijn (wat trouwens zelden voorkomt) dan kan degene zijn nummer

ingeven. Vervolgens stuurt mijn centrale een SMS bericht naar mijn GSM met het ingegeven nummer van de persoon.

Ik hoef ook geen omslachtige voicemails meer te gaan afluisteren maar bel de persoon gelijk terug.

 

Het bellen naar GSM is inderdaad duur, maar als je (bijna) nooit op een vast adres bent kan mobiel een goede oplossing zijn. Het vergelijken met buitenland is natuurlijk appels met peren vergelijken, of je moet met je bedrijf naar Thailand verhuizen ;)

 

De vraag is dus meer: Ben je altijd mobiel, of vaak juist niet. Als je meestal mobiel bent is een mobiele telefoon gewoon het goedkoopst, het doorschakelen naar mobiel is erg duur. (ook bij CallVoip en andere aanbieders)

Tevens heeft bijna iedereen een mobiele telefoon, dus dat abbonement moet je toch hebben.

 

Als je kiest voor een vastnummer, dan is natuurlijk een conditionele doorschakeling de beste oplossing. Op ons platform kan je hier zelf een kalender aan hangen, dus alleen tijdens kantooruren doorschakelen met uitzondering van vakanties en feestdagen etc. (en dit alles maar 1 keer instellen) Ook de koppeling aan een asterisk centrale is geen probleem, ons systeem kan dan als 'backup' werken.

 

Natuurlijk kan je ook een leuke setup maken met een asterisk telefooncentrale inclusief een mobiel. Zo kan je het doorschakelen ook goedkoop maken. (i.c.m. een onderling gratis bellen abonnement)

 

Uiteindelijke is de essentie van het verhaal dat de klant iemand aan de telefoon wil hebben (anders had deze wel een e-mail gestuurd). De kosten van het bellen naar een mobiel is voor de klant vaak ondergeschikt aan de (dringende) vraag die men op dat moment heeft, het later terugbellen is vaak geen optie.

 

Voor een eenmanszaak of ZZP'er kan een mobiel dus voldoen. Voor ieder individueel geval zal je de afweging dus opnieuw moeten maken. Ook is het type dienstverlening vaak bepalend.

Link naar reactie
  • 0

Ben - naast mijn mobiel - heel tevreden met mijn Skype toestel en een abonnement (ca. €3 per maand) met vast Skype online nummer. Zonder ingeschakelde computer toch gratis bellen naar alle vaste nummers in NL.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, Hans van den Bergh, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise)-Consultant, Hospitality & Leisure Ondernemer 'In Ruste', Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht (arbeidsrechter.nl), MSc-Student Design Driven Innovation (nhlstenden.com); (Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de Forumregels, als forumlid zijn deze op persoonlijke titel)

Link naar reactie
  • 0

Uiteindelijke is de essentie van het verhaal dat de klant iemand aan de telefoon wil hebben (anders had deze wel een e-mail gestuurd).

 

helemaal mee eens!

 

Voor een eenmanszaak of ZZP'er kan een mobiel dus voldoen. Voor ieder individueel geval zal je de afweging dus opnieuw moeten maken. Ook is het type dienstverlening vaak bepalend.

 

Zorg met de eerste quote in het achterhoofd, voor een secure afweging.

de cijfers over bereikbaarheid bij de zzp liegen er niet om namelijk...

 

http://www.nu.nl/economie/2067207/eenmanszaken-slecht-bereikbaar.html

 

mvgr ronny

 

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Het bellen naar GSM is inderdaad duur, maar als je (bijna) nooit op een vast adres bent kan mobiel een goede oplossing zijn. Het vergelijken met buitenland is natuurlijk appels met peren vergelijken, of je moet met je bedrijf naar Thailand verhuizen ;)

 

De vraag is dus meer: Ben je altijd mobiel, of vaak juist niet.

 

Klopt maar als een klant naar een 06 nummer belt om vervolgens een voicemail eraan te krijgen

schiet dat ook niet echt op. Zelf neem ik nog geeneens de moeite om een voicemail in te spreken.

 

Zelf geef ik het goede voorbeeld om goed bereikbaar te zijn, en dit verwacht ik ook wel

een beetje van anderen. Een voicemail vind ik al helemaal afgezaagd en niet meer van deze tijd.

Ik prefereer persoonlijk contact en als degene die ik moet hebben me niet te woord kan staan dan kan

iemand anders mijn boodschap ook aannemen lijkt me.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

    Button 1
  • Wie is er online?
    7 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.