Jump to content

Arjuna

Junior
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Gender
    Male
  • First name
    Arjuna
  • Last name
    Bosch
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  • Location
    Eindhoven
  1. Dag Wouter, Ik ben me ervan bewust dat ik niet veel informatie heb gedeeld. Dat heeft natuurlijk alles te maken met geheimhouding. Het klopt inderdaad wat je zegt, we hebben iemand nodig die thuis is in materialen. Het moet zowel stevig, veilig en van een bepaald gewicht zijn vanwege de functionaliteit. Daar zit de grote uitdaging in. Maar ik ben vooral op zoek naar specifieke bedrijven of personen die ons kunnen helpen. Groet, Arjuna
  2. Beste collega's van Higher Level, Samen met mijn compagnons heb ik een idee bedacht waarvan wij denken dat het een geweldig promotie/loyalty product kan worden. We hebben een 3D model gemaakt en met eigen materialen wat ruwe samples gemaakt. We hebben enkele problemen: - Het mag vanwege kosten niet meer dan enkele onderdelen bevatten. - We weten niet welk materiaal we precies moeten gebruiken. - Het moet zeer goedkoop zijn. De productie per stuk mag niet meer dan een paar cent kosten, het gaat wel om zeer grote volumes. Wij hebben het idee om een bedrijf/partner te zoeken die ons kan helpen met de materiaal en exacte vormkeuze waarbij we binnen de gestelde kosten kunnen blijven. Hebben jullie tips voor ons? Wellicht kent iemand van jullie bedrijven die hier goed in zijn? De productie zelf zouden we uitbesteden naar China maar we zitten nu nog in de productspecificatie fase. Hopelijk kan iemand ons helpen. Alvast dank! Groet, Arjuna
  3. Een leider is in mijn ogen iemand die met enthousiasme en inspiratie een groep mensen mee kan krijgen in een bepaalde visie, juist gericht op de langere termijn dus met het oog op de toekomst. Een manager is iemand die precies de juiste middelen en mensen op de juiste plaats weet te coördineren. Verder zijn voor de manager sleutelwoorden plannen, organiseren, dirigeren en controleren. In de praktijk speelt dit onderscheid minder en zal een manager ook moeten kunnen leiden en andersom, het is meer een theoretisch onderscheid. Groet, Arjuna Bosch
  4. Wat mij betreft is een acquisitie gesprek zonder script, mits de persoon die belt bekwaam genoeg is. Het gevaar bestaat dat het louter oplezen wordt en de persoon aan de andere kant heeft dat gelijk door. Persoonlijk geloof ik niet in koud bellen, wij bellen enkel onze eigen klanten voor cross selling en dat werkt wel positief. Het rekensommetje is voor mij als volgt: hoe veel mensen zijn positief als ze je aan de telefoon krijgen met jouw naam en hoe veel zijn negatief en trek dat van elkaar af. Ga liever voor klanten en een goed imago! Arjuna
  5. En van een heel ander kaliber dit filmpje van Jos Burgers waarin hij praktische tips geeft voor meer omzet. Andere filmpjes van hem en Jan van Setten zijn ook aan te raden! Groet, Arjuna Bosch
  6. Raak persoonlijk zeer geinspireerd van dit oude filmpje over Apple: Groet, Arjuna Bosch
  7. Hoi allemaal, Bij Verzekeruzelf zijn we gestart met een platform waar iedereen die iets zinnigs te zeggen heeft over verzekeraars en de verzekeringsbranche in het algemeen zijn zegje kan doen. Hier komen hele creatieve en nuttige ideeen uit. Ons ontwikkelteam bestaat uit een team van directieleden tot stagiairs, dit zorgt voor grote diversiviteit onder de ideeen die geselecteerd worden en uiteindelijk ook tot uitvoering worden gebracht. Onze ervaring is dat als je de ideeen vanuit een divers team beoordeelt je daarbij ook de goede ideeen naar boven krijgt. Wij herkennen de uitkomsten uit het onderzoek en kunnen deze alleen maar onderstrepen. Met groet, Arjuna Bosch
  8. Excuus, bedoelde inderdaad mond-tot-mond reclame:D Bedoelde niet om ze iets in het vooruitzicht te stellen om ze actief op zoek te laten gaan oid daar geloof ik ook niet zo in maar ze wel geheel onverwachts iets toe te sturen als via die persoon iemand binnen gekomen is, die klant heeft dus uit zichzelf positief over jouw gerept. Het is natuurlijk wel de uitdaging om klanten over jouw bedrijf en jouw product- of dienstverlening te laten praten, vooral als je een product verkoopt wat eigenlijk niet interessant is maar wel nodig (bijvoorbeeld een verzekering).
  9. Als we het hebben over wat we moeten doen met een klantenbestand zou ik ook zeggen dat je aan elke klant die binnen komt een paar vragen stelt en die vastgelegd. Als het antwoord is dat hij via kennissen/familie binnengekomen is vraag dan of diegene al klant bij jou is. Ga vervolgens die klanten op een bepaalde manier belonen, zo krijg je ambassadeurs van je bedrijf. Tevens is het zeer nuttig vast te leggen via welke manier klanten binnen komen zodat je de focus kunt leggen op een bepaalde manier van promotie. M.i. is mond op mond reclame nog steeds de meest effectieve manier van marketing, maar wel 1 van de lastigste.
  10. Kleine bijdrage over de klikverhouding SEO - SEA (Adwords) Die bedraagt tot wel 80 -20 en je betaald er nog voor ook. Buiten het feit dat per klik betaald wordt is het wat mij betreft veel zinniger om je toe te leggen op SEO. Wat denken jullie? Weet iemand overigens hoe actief bedrijven daarmee bezig zijn? Het ene bedrijf doet het nog helemaal niet en de ander heeft er een aparte afdeling voor opgericht... Groet, Arjuna
  11. Hierbij een reactie van iemand die net begint, weinig praktijkervaring, veel theorie... In de column heb ik zowel goede elementen gezien als elementen waar ik grote vraagtekens bij zet. Tussen een goede missie en meer omzet zal onmogelijk een causaal verband zitten maar een goede missie draagt wel degelijk bij aan een goede focus. Echter denk ik wel dat een missie niet op zichzelf gezien kan worden maar samen genomen moet worden met de visie en strategie. Vervolgens zal de vertaling plaatsvinden naar uiteindelijk operationeel niveau (zie Balanced Scorecard, Kaplan en Norton, zeer interessant). Ofwel de elementen uitgewerkt op het hoogste niveau die doorwerken naar beneden bevat ook de missie die daar een onmisbaar onderdeel van is. De 5 punten vind ik heel goed, als iedereen zich daar aan houdt resulteert dat zeker in een goede missie. Een mooi voorbeeld vind ik een fabrikant van trappen die zich ook wilde toeleggen op de productie van liften. Zij hadden op een gegeven moment de missie: 'Verleng de mens'. Zeer kort en krachtig maar vooral tijdloos. Conluderend: ik vind een column over puur missie zonder iets te vermelden over de overige strategische aspecten te kort door bocht, er speelt naar mijn mening meer mee dan dat. P.S. Ik zou een andere vraag willen aankaarten namelijk het verband tussen de grootte van een onderneming en de relevantie van een goede missie en de gevolgen voor de uitvoering daarvan, bijvoorbeeld door de aanwezigheid van (veel) personeel. Persoonlijk denk ik dat een missie ook voor een eenmanszaak relevant kan zijn.
  12. Hoi Trolink, Duidelijk, ik zou zeggen zo lang je het zelf nog maar kan overzien. Je zegt dat je je op een aantal punten onderscheid en dat je doelgroep groot is. De grote vraag bij strategie die vaak gemist wordt is de vraag wat ga je niet doen binnen je branche en voor welke klanten ben je er dus niet. Daarnaast is het belangrijk een focus te hebben, ga voor jezelf na, je hoeft het niet te posten natuurlijk, 1 ding waar jouw bedrijf echt goed in is t.o.v. van je concullega's. Met dit soort dingen ben ik altijd bang dat het belang van de klant een beetje uit het oog verloren wordt omdat we alleen nog maar naar de concurrentie kijken... Groet Arjuna
  13. Beste Trolink, Heb je er al aan gedacht om op een andere manier dan op prijs te gaan concurreren? Persoonlijk zou ik zelf nooit een duurzame onderneming beginnen met puur prijs als aanvalswapen. Het vervelende van concurreren op prijs is namelijk dat er maar 1 de laagste kan zijn. Voor je het weet concurreer je met ze allen om net dat stukje marktaandeel dat nog veroverd moet worden. Komt bij dat de concurrentie groter is en daarbij dus ook grotere volumes kunnen aanbieden hoogstwaarschijnlijk tegen een lagere prijs dan jij nu zal kunnen. Daarbij, hoe weet je dat een lagere prijs de klant gelijk wegtrekt van de concurrent? Wat dit betreft ben ik het eens met de eerste reactie, zoek naar meer creatieve oplossingen om de markt te betreden. Zoek bijvoorbeeld partners, combineer bijvoorbeeld deze product/dienstverlening met een geheel andere, misschien is dat wel als 1 te verkopen... Dit is mijn visie, niets is slecht maar mijn keuze zou het nooit zijn. Groet!
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept