Jump to content

Moshi-Toshi

Junior
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    anders
  • Gender
    Female
  • Address
    Muzenstraat 89, Den Haag, 2511 W, Netherlands
  • First name
    Susanne
  • Last name
    Sassen
  • Company or organization name
    Moshi-Toshi
  • Website address
  • How did you find us:
    partner-site

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    commercie en marketi
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    - De Ondernemer.nl

Company info

  1. Wat een leuke webwinkel! Ik zie dat je nog geen nieuwsbrief hebt (of hij staat ergens waar ik hem niet gezien heb). Voor webwinkels kan het vrij goed werken om een nieuwsbrief in te zetten. Niet alleen om nieuwe klanten binnen te halen, maar zeker ook om bestaande klanten terug te laten komen. Ik heb je een pdf bijgesloten waar je daarover wat meer informatie kunt halen. [ik heb de commerciele links hierin ivm de regels van dit forum eruit weggehaald ] E-mailmarketing_en_webwinkels.pdf
  2. Wat je onder nodig hebt om de deliverability goed te krijgen is een platform met een goede MTA (mail transfer agent) Heb er even een PDF voor bijgevoegd (en sommige commerciele links/tekst daaruit even verwijderd) MTA.pdf
  3. Geen reclame voor jezelf als er ervaringen met iets heel anders gevraagd worden svp
  4. Dat je die getallen niet kunt vinden is niet erg. Veel nieuwsbriefplatformen, en waarschijnlijk ook dat waar jij mee werkt, moet je die informatie wel kunnen bieden. Vraag het dus gerust even na bij je platform. Het fijne van het hebben van die gegevens (hoe vaak is een nieuwsbrief geopend etc) is dat je het succes kunt meten, maar ook na een aantal nieuwsbrieven kan zien welke meer succesvol was dan de ander bijvoorbeeld. Naarmate je langer bezig bent, krijg je meer inzicht en kun je het uiteindelijk alleen maar meer optimaliseren. Graag geef ik je sowieso een algemene tip mee: Je hebt een webwinkel, dus wat je eigenlijk wil is met behulp van de nieuwsbrief je subscribers weer naar de webwinkel leiden en ze over te halen tot een nieuwe en/of herhaalaankoop. Probeer in je nieuwsbrief het dus op korte uitnodigende stukjes te houden, waarvoor de lezer door moet klikken om meer van het desbetreffende product te zien of meer informatie te krijgen. Gebruik ook gerust lokkertjes als speciale korting voor nieuwsbriefsubscribers.
  5. Hierboven zijn al een paar hele goede antwoorden gegeven. Ik zie dat je ook een nieuwsbrief hebt bij je webwinkel. Zet deze in om je party's extra onder de aandacht te brengen. Biedt desnoods een korting aan speciaal voor de mensen die zich hebben ingeschreven voor je nieuwsbrief. Wat je verder ook kan doen, als dat mogelijk is, is bij de inschrijfmogelijkheid ze laten aangeven of ze in de toekomst interesse hebben in een party. In dat geval kun je deze mensen segmenteren in een aparte nieuwsbriefdoelgroep en hun dus specifiek informatie sturen over je party
  6. Bij Mailchimp mag je bij een gratis licentie (tot 500) qua deliverability niet teveel verwachten. Dat wil niet zeggen dat de deliverability slecht is, maar je bent immers een niet betalende klant, dus zullen de diensten die je krijgt ook wat minder zijn. Waar je bij het kiezen van een e-mailmarketingplatform zeker op moet letten: * deliverability * het hanteren van wel of geen CPM tarief (cost-per-mail) * waaruit je licentie bestaat (naar hoeveel contacten mag je versturen en hoeveel mails (frequentie) mag je versturen?)
  7. Nieuwsbrieven zijn een ideale manier om bezoekers terug te laten komen naar je community. Middels de nieuwsbrief kun je niet alleen je mailinglijst op de hoogte brengen van nieuwtjes, verandering of misschien wel speciale kortingen (Speciaal voor subscribers), maar een nieuwsbrief gebruik je natuurlijk echt om mensen terug op je community te krijgen. Dit doe je door een relevante nieuwsbrief op te stellen met korte content, waarbij als de lezer meer wil weten hij moet doorklikken op de desbetreffende link. Je kunt bij de inschrijving voor de community een opt-in plaatsen. Een opt-in is een inschrijfmogelijkheid voor de nieuwsbrief. Maar vergeet niet ook een opt-in te plaatsen op de druks bezochte pagina van je community. Want je doelgroep is natuurlijk groter dan die mensen die zich inschrijven voor je community. ---------------------------------------------------- Het hierboven geadviseerde boek Tribes van Seth Godin is inderdaad ook een goede aanrader. Daarbij kun je dit filmpje op TEDtalks van Seth Godin als voorproefje nemen:
  8. Ik zie dat je de nieuwsbrief ook gebruikt en je veel terugkomende klanten hebt. Natuurlijk kun je middels je nieuwsbrief de conversie ook nog extra verhogen daar zijn talloze manieren voor te adviseren, maar om je een goed advies te geven is het misschien handiger als je me onderstaande gegevens kan vertellen: *Wat is het open rate van je nieuwsbrief (percentage dat je nieuwsbrief opent) *Wat is de click-through-rate? (percentage dat vanuit je nieuwsbrief doorklikt naar je website) *Wat is het huidige conversieratio vanuit je nieuwsbrief?
  9. @MartimM dat document wat jij geeft adviseer ik ook altijd aan mensen. Goed en overzichtelijk document.
  10. Ik, zelf werkzaam bij een e-mailmarketingplatform, zie dit soort praktijken nog geregeld de revue passeren. Als je een nieuwsbrief ontvangt van ASAF en er is een webversie van dan kun je op een image erin kiezen voor rechtermuisknop en dan eigenschappen. Vaak staat de afbeelding namelijk op de server van het e-mailmarketingplatform. De naam van het platform zal dus in de link staan. Om nog een antwoord te gaan geven over de spamwet is overbodig aangezien bovenstaande antwoorden al aan de vraag voldoen. Maar ik heb wel een andere oplossing voor je Wat je vervolgens doet is het e-mailmarketingplatform opbellen en je probleem voorleggen.Zij zijn de enige, naast de ASAF die in het account kunnen en uw adres uit de database kunnen verwijderen. Dat is natuurlijk niet de standaard manier en ook niet erg aan te raden (voor een platform), maar het zou jou een hoop ellende en frustratie besparen. Wat betreft je klacht bij spamklacht heb je er goed aan gedaan. Het nadeel is alleen dat 1 klacht niet veel effect heeft. Probeer hier of op andere fora/websites nog meer mensen te vinden die gespamt worden door ASAF en motiveer hun ook een spamklacht in te dienen. Samen sta je sterker namelijk. ASAF is overigens geen klant bij ons platform, dit heb ik net nagekeken
  11. Ik zie dat je ook regelmatig nieuwsbrieven verstuurd. Ook wat mailings van nieuwsbrieven betreft is er een hoop dat je kunt doen om de conversie proberen te verhogen. De belangrijkste tip hierbij is het segmenteren van je doelgroepen uit je huidige verzendlijst (lijst van suscribers). Segmenteer je suscribers in verschillende doelgroepen. Geen suscriber is hetzelfde. En vaak zijn ze te verdelen in doelgroepen met overeenkomstige kenmerken. Door het semgenteren van je suscribers kun je gerichter mailings sturen. D.w.z. dat je per doelgroep een mailing kan versturen met relevante content voor die specifieke doelgroep. Om te segmenteren kun je gebruik maken van een e-mailmarketingplatform. Slimme_verzendlijsten_maken.pdf
  12. Of een verhuisbericht onder de spamwet valt of niet is discutabel. Eigenlijk ligt dat eraan in welke vorm je hem verstuurd. Is het in een commerciele boodschap gegoten, dan zal hij zeer waarschijnlijk onder de spamwet vallen. Is het meer in de vorm van een persbericht geschreven, dan kan het zo zijn dat hij er niet onder valt. Een manier om het enigzins te tackelen is in welke vorm het verhuisbericht dan ook de deur uit gaat, altijd een opt-out optie te bieden. Zodat mensen/klanten kunnen aangeven dat ze je mailing voortaan niet meer willen ontvangen. Hiermee verklein je ook de kans dat ze boos worden of geirriteerd. Een andere optie is het verhuisbericht per post te versturen. Op de post is de spamwet niet van toepassing namelijk
  13. Het antwoord op de vraag: Hoe maak ik een goede nieuwsbrief kan heel breed zijn. Dit is namelijk afhankelijk van allerlei factoren, waaronder de doelgroep. Maar er zijn ook een paar standaard dingen waar je op zou kunnen letten, waaronder het design, de kwaliteit van de inhoud en de lengte van de nieuwsbrief. Maar goede e-mailmarketing stopt niet bij het maken van een goede nieuwsbrief. Want je kunt nog wel zo'n goede nieuwsbrief hebben, als hij niet aankomt bij de ontvanger heb je er natuurlijk vrij weinig aan. Daarom is het gebruik van een nieuwsbriefplatform door ondernemers ook belangrijk. Bij deze platformen kun je niet alleen in een makkelijke editor je nieuwsbrief opmaken (die vervolgens naar HTML vertaald wordt..je hoeft er dus geen html voor te kennen), maar deze platformen versturen uw mailing ook met speciale 'mail transfer agents' dat een zeer hoog percentage van je mailing aankomt bij de ontvangers. En dat zorgt vervolgens dan weer voor betere conversie en dus ook een hogere verkoop (en return on investment)
  14. Rond 1 oktober is er door ICTrecht een Factsheet over het internet verspreid:"De regels rond commerciele communicatie". Wellicht biedt deze pdf jullie meer inzicht en informatie. Verder kan er natuurlijk altijd een spamklacht in worden gedient bij www.spamklacht.nl Maar om in de positieve sferen te blijven: de spamwet zorgt mijn inziens ervoor dat de nadruk minder op kwantiteit gaat liggen en meer op kwaliteit. (factsheet zit in bijlage) Factsheet_Spam_Commerciele_Communicatie.PDF
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept