Heb je geen hoofdpijn, van het loeiharde inkoppen. ;)
Altan,
Toen ik mijn bedrijfswagen heb gekocht, ben ik naar een dealer gegaan, ik heb aangegeven wat ik wilde, maar ook meteen duidelijk gemaakt dat ik niet van plan was meteen al de knoop door te hakken.
Wil je koffie, was zijn antwoord.
Relaxed hebben we mogelijkheden doorgenomen.
Proefritje gemaakt en toen weer vertrokken.
Daarna nog een paar dealers bezocht en toch weer terug naar de eerste,
Weer over het terrein gelopen, weer een proefrit gemaakt , weer koffie gedronken.
Kritisch om de auto gelopen, bandjes zijn niet goed meer, moet schoongemaakt worden, daar mist iets, daar moet naar gekeken worden.
Was allemaal geen probleem, tijdens het afhalen, vertelde verkoper me ook, "ik heb ze in de werkplaats maar gewaarschuwd dat je kritisch bent, dus ze hebben extra goed hun best gedaan."
Zo ook met de aankoop van onze prive-auto, die is ook weer de werkplaats ingegaan voor kleinigheidjes, staat toch bij een andere dealer een identieke maar 1500 euro goedkoper, wat kun je daaraan nog doen.
Ook daar kom je wel weer uit met de verkoper, en dan lukt 1500 euro niet meer, maar er wordt nog wel wat gedaan.
En toen we de auto ophaalden en wilden wegrijden, zie je de verkoper de weg opspringen om al het verkeer tegen te houden zodat wij ongehinderd konden wegrijden.
Altan, de keuze om bij jou een auto te kopen wordt niet gemaakt tijdens het handje klappen, maar in de eerste 30 seconden dat mensen kennis maken met jou en met jouw bedrijf.
Daar wordt de beslissing genomen en dan is het aan jou om de mensen te begeleiden naar een auto en deze te verkopen.
De koop kan op dat moment plaatsvinden, maar ook een dag later of een week later.
Niks meer aan toe te voegen.