Jump to content

P Oreel

Junior
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    maak een keuze
  • Address
    Smithweg 17, Goes, 4462HC, Netherlands
  • Company or organization name
    Internet Verhuurshop
  • Website address
  • How did you find us:
    maak een keuze

Register

  • What age group do you belong to?
    < 18
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen

Company info

  1. Top dat je in ieder geval verder kunt. Maar niet te min heb je nog altijd een dispuut met je oude 'vrienden'. Ik zou het volgende nog doen Stuur een mail + aangetekende brief. - Aangeeft dat je huidige contract per [datum] opzegd - Je aangeeft sterke aanwijzingen hebt er te veel kosten in rekening zijn gebracht voor [te beschrijven zaken + kosten] - Je aangeeft herhaalde contact te hebben gezocht [verwijzing naar concrete momenten, personen, emails] en situatie onwerkbaar blijft - Je tot slot aangeeft op een onderlinge manier de zaak te willen sluiten [doe redelijk voorstel waarmee je de zaak kunt afsluiten.]. Afhankelijk van de kosten die je hebt uitgerekend is redelijk; kosteloze pick&pack van je voorraad en doorsturen naar de nieuwe partij. Zijn er echt veel kosten in rekening gebracht, dan moet je even kijken wat redelijk is. En vraag uiteraard om schriftelijke bevestiging dat het zaakje is afgedaan. Dan kan jij in ieder geval verder, dan kunnen hun weer verder met hun Belgische vrienden pinten drinken.
  2. Hi, Jammer dat je die ervaring hebt, want voor de buitenwereld lijkt het of het fullfillmentbedrijf zijn zaakjes boven gemiddeld goed voor elkaar heeft. (Ik ga er ook geen geheim van maken dat ik verliefd naar hun kijk, in de zin van zouden wij dit ook kunnen/willen neerzetten? (hebben webshop met eigen fulfillment met overcapaciteit) Als ik je verhaal lees, heb je een financieel dispuut. - Zendingen zijn onterecht verzonden als pakket ipv brievenbus post (met of zonder tracki&trace) - Onverwachte kosten voor andere zaken - niet nader in detail beschreven Het enige dat je op dit moment kunt doen, is je klachten nogmaals bespreken. Vragen om een financiele tegenmoet koming en eventueel een ander poppetje om dit mee te bespreken. Hou er rekening mee dat de kosten voor pakketpost reeds zijn gemaakt, de tegemoetkoming hierin zal beperkt zijn. En zeker als je dit een jaar heb laten sudderen of heb je elke week een dispuut in gediend? Het ligt er ook aan, wie de 'baas' is over : wanneer wordt het als brievenbus verstuurd. Is dat Het fullfillmentbedrijf -> welke critera? Voldoen jouw producten hieraan? Ben jij dat door iets aan te vinken? Is jouw webshop (koppeling) dit? Als dat laatste het geval is, is het beetje rot. Maar dan lag de bal bij jou. Als zij het bepalen a/d het formaat pakket/gewicht pakket. Dan kun je misschien terug vallen op je contract/critera. Daarnaast heb je al aangegeven om weg te gaan. Contract is hoofdmoot voor je afspraken, draai het is om. Welke beweegreden zou voor het fullfillmentbedrijf nodig zijn om jouw een tegemoetkoming te geven? Laat je gevoel en emoties niet te veel de overhand nemen. Probeer het echt zakelijk te benaderen. Succes ermee, ik hoop dat je er uit komt!
  3. Verwacht geen respons zoals je online kent. Indien de flyer verspreid wordt in een reclame pakket kun je het wel schudden. De meeste kijken naar -voor hen- bekende aanbiedingen/aanbieders (noem maar even Kruidvat. Bijkomend feit is dat de Kruidvat met regelmaat op de bus valt -> kracht van herhaling) Kom jij met een eenmalig maar prachtige flyer, komt de boodschap waarschijnlijk niet door. Je moet dan serieus gaan opvallen, een ‘bult’ in je flyer. Dat maakt mensen nieuwsgierig, kijk of het mogelijk is om een bijpassende sample of versiering te bevestigen. Wanneer je een feestelijke opening hebt, maar geen sample kunt bevestigen. Denk creatief: een ballon of een zakje confetti. Ik hoop dat je er iets aan hebt!
  4. Ik heb me eigen begin dit jaar (2018) wel zelf aangemeld bij Wish. Ervaringen zijn positief, maar het loopt ook niet over. Je mag Wish zien als een extra verkoopkanaal. De Wish app (klant kant), loopt over met plaatjes(kijken/scrollen) en vluchtige aanbiedingen. Als 'verkoper' op Wish bepaal je de verkoopprijs + de verzendkosten. Hierover wordt 15% commisie ingehouden. Alles in USD wel te verstaan. Wish goochelt zelf met de prijs die de klant moet betalen (koop binnen .. uren en betaal maar ...). Je kunt als verkoper je aanmelden voor Wish Express. Dan krijgen je producten extra aandacht. Enige voorwaarden is dat je het binnen 5 dagen kunt bezorgen bij de klant. Per land kun je de verzendkosten, levertijd en Wish Express aanpassen. Als je binnen de Express tijd levert, krijg je nog een kleine bonus (centen). Je beheerders gedeelte op Wish, loopt nog een beetje achter in de tijd qua looks & feel. Maar het werkt allemaal wel. Maar erg slecht op je telefoon. Tot slot, moet je vooral niet denken dat je rijk wordt. We halen op dit moment 30 USD per week op. Ik heb er voor gekozen om alleen NL + BE te bedienen. (We verkopen beetje feestartikelen.) Volgens mijn ervaring is Wish perfect voor: - Overstock (tegen een lagere prijs 'dumpen') - Een aanvullend kanaal om extra volume te draaien - Snel toegang tot een wereldwijd publiek (leuk als je zelf producent bent van een gadget oid en goedkoop wereldwijd kunt verzenden)
  5. Klein detail, aanstekers en andere brandbare items zijn formeel uitgesloten om per pakket of briefpost te worden verzonden. Voor kleine hoeveelheden kan in overleg een uitzondering worden gemaakt. Je moet dan wel duidelijk kn kaart hebben hoeveel ml/mg stoffen er per item in zitten. Ander detail, word je beroepsmatig betrapt zonder dat iets is geregeld, krijg jij en de vervoerder een forse boete. Ik wil je verder niet ontmoedigen, maar kijk er even goed naar.
  6. Top, dat mysterie is ook weer ontrafeld. TS gaat er vanuit dat hij / zij privé ook onderuit gaat? Ik ken de situatie niet, maar dan zou er sprake moeten zijn van slecht bestuur. Wat als de tijdlijn was: Huidige werk BV verkeerd in slecht weer (voor het gemak: Inkrimpende markt) TS wilt alvast een nieuwe BV oprichten in een nieuwe markt. Oude BV gaat vermoedelijk failliet nadat de nieuwe BV is opgericht.
  7. Als er al drie supers in je dorp zijn, is de slagingskans beperkt. Niet te min kun je altijd overwegen om het roer om te gooien door producten cq diensten te verkopen die nog niet in jouw regio worden aangeboden. Om welke regio gaat het ongeveer? (Dit hoeft niet op het dorp precies te zijn, maar bv noord/oost/zuid/west van een bepaalde provincie?) Wat maakt jouw concept in de verfhandel zo goed en uniek dat ik mijn verf bij jou moet halen, en niet bij de Praxis of Gamma (daar zul je de meeste last van hebben). Wat doe je zoal aan promotie van je winkel? Komen mensen wel in je winkel en kopen ze niks? Is het niks om ook schilderdiensten aan te bieden in samenwerking met andere ZZP'ers? Kun je misschien gereedschappen verhuren? Hoe totaler het plaatje is, hoe beter we je kunnen helpen. Nu is het maar gissen op basis van een eigen aanname (en voor je beeldvorming, ik woon in een dorp waar alleen een tuincentrum, café en een fietsenhandel zit; als ik etenswaar wil kopen moet ik 15 minuten verderop zijn) Hoe groot is je betalingsachterstand cq schulden?
  8. Vervelend dat je in een situatie bent gekomen, waar je op het randje van de afgrond balanceert. Zoals ik het tussen de regels door lees: - Zit je in de verf handel met onvoldoende omloop snelheid en te kleine marges om je broek op te houden - Heb je een relatief klein afzet gebied - Moet je concurreren met andere kleine ondernemers en de grote jongens als Gamma, Praxis ed. Sorry, maar ik zie ook geen handel in de verf. Toch maar een product dat ik als concument eens in de 3 - 10 jaar nodig hebt.. (En dan haal ik het bijna altijd bij de Praxis..) Ik denk, wanneer je wilt knokken, je roer moet omgooien en iets anders moet gaan verhandelen. Wordt mij apart een dorspwinkel (mini supermarkt), in een dorp waar een supermarkt relatief verder weg is heb je echt een leuk groepje wat dankbaar gebruik van je winkel zal maken. Enige uitdaging voor een omslag is financiele middelen aan te trekken, daar kunnen andere leden je beter bij helpen. Net als het terug dringen van je schulden.
  9. Hallo Fabian, Ik ben niet helemaal thuis in de regels voor voedel(veiligheid). Maar je kunt eens beginnen om je hier in te lezen (vergelijkbare casus): https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=18;action=display;threadid=32952 Ander aspect dat ik wil aanhalen, wat zijn de verwachtingen van je toekomstige 'bedrijfje'? Wordt dit meer een 'Heitje voor een karweitje' verhaal? Of wil je hier echt een professionele businness voor opzetten? - Denk je dat er behoefte is aan een Pannenkoeken-thuisbezorger? (Iedereen kan toch pannenkoeken bakken?) - Hoeveel kosten heb je per pannenkoek (naast inkoop van de bestandsdelen van pannenkoeken, heb je toch ook nog een auto/brommer/fiets/OV abbo nodig) en wat ga je vragen per bestelde pannenkoek. In mijn optiek is het niet rendabel tenzij je >250 pannenkoeken per dag verkoopt en weinig stops hoeft te maken - Hoe krijg ik mijn pannenkoeken warm bezorgd? - Hoe bestel ik mijn pannenkoeken? (Webwinkel omgeving, telefonisch, ...) - Waar ga je overal bezorgen? En kun je dit wel combineren met bakken/bezorgen? - Wat als je nou eens keer ziek bent of je arm breekt?
  10. @ Marco, Zomaar een vraag uit interesse, Hoe worden brievenbus pakketjes operationeel verwerkt; via het 'brieven post' - netwerk of via het 'pakket' -netwerk ? Of misschien meer zichtbaar, komt de postbode er mee op de proppen (vooral op di, do en za meen ik?) of de pakketbezorger (indien hij geen andere pakketjes heeft het in de brievenbus kiept)?
  11. Nee, er is alleen een duidelijke bepaling voor koop van een woning. (Ook wel logisch want eigendomsoverdracht is niet geregeld door 'even de sleutel over te dragen') Een huurovereenkomst, in zoverre er spraken is dat er een overeenkomst is aangegaan, valt onder het 'zakelijke verkeer'. Aannemelijk is ook dat je niet op de juiste wijze bent geinformeerd over de algemene voorwaarden van het makelaarskantoor, dit geeft in een jurdische strijdt ook weer kansen. Zoals door anderen is duidelijk gemaakt, als je zelf een brief gaat opstellen let wel goed hoe je het e.e.a. gaat verwoorden dat er nooit een overeenstemming (dus overeenkomst) is ontstaan. Misschien is het allerslimste nog om deze door een jurist op te laten stellen en op zijn briefpapier te versturen. (Bijna) geen enkel bedrijf heeft zin in een jurdische strijdt, tenzij het echt benadeeld is. We schetsen nu alleen op het verkapte beeld dat je ons hebt gegeven, kun je misschien duidelijker zijn hoe het traject is verlopen? En belangrijker nog, wat is daarvoor gezegd. Jij zegt: 'Voor de helft doe ik het!' en rijkt daarmee de hand uit, ja dan mag het makelaarskantoor logisch gewijs er van uitgaan dat er een overeenkomst tot stand komt. Wanneer je na een gesprek rondom tafel geen concrete afspraken hebt gemaakt, en uit beleefdheid een hand geeft nadien en ze een fijne dag wenst. Is dit pure bedrog en misleiding. Alhoewel het vreemd is, dat de makelaar een -redelijk belangrijke overeenkomst- laat berusten op een mondelinge toezegging.
  12. Wat een vervelende situatie zeg! Ik heb je post aandachtig gelezen, klopt het dat ik het goed samenvat als volgt: Jij hebt gezegd in de trant: 'Leuk pand, vraagprijs is nu te hoog maar voor de helft van de prijs wil ik het wel doen!' Waarop (na overleg met client) een wederzijdse acceptatie is uitgesproken. Hierbij is formeel gesproken een mondelingen overeenkomst ontstaan. Maar als het gaat om een verkoop overeenkomst van een pand schrijft de wet explicitet voor dat de koop bekrachtigd moet worden middels een schrifftelijke overeenkomst. Bron: http://www.wetrecht.nl/de-mondelinge-overeenkomst/ Verder heb ik snel uitgedoktert dat je geen wettelijke bedenktermijn hebt op een zakelijke overeenkomst, je kunt je eventueel nog beroepen op misleiding en bedrog. Het beste dat je zo snel mogelijk kunt doen, is een aangetekende brief opstellen en deze naar de makelaar sturen. Hierin schrijf je dat je wilt afzien van de koop. Haal eventueel aan dat je, je misleid voelt door de ontstanten situatie en je nog in de onderhandelingsfase waant. Haal eventueel ook aan dat je van mening bent dat de koop pas bekrachtigd is wanneer er schriftelijk een overeenkomst is gesloten. Wees eventueel wel bereid om een 'annuleringsclousele' te betalen tot een X bedrag ter vergoeding van zijn gedane tijd. Geef de makelaar tien dagen om te reageren en/of te bevestigen. Succes ermee! Laat je ook nog even weten hoe het is afgelopen? En misschien hebben andere ondernemers er wel een andere (jurdische) blik op, ik blijf het volgen.
  13. Dat is goed geld, maar dat betekent dat je goederen op een speciaal pallet in het vliegtuig gaan. Doorlooptijd 24 - 48u van deur tot deur, maar daar betaal je voor. Ik denk dat je naar het 0800 nummer hebt gebeld? Misschien moet je even verder kijken: http://www.dhl.nl/nl/logistics/vracht_vervoer.html
  14. Ik heb geen persoonlijke ervaring, maar ik wil wel even mijn mening met je delen. Dat de curator dit doet, is enerzijds te begrijpen maar aan jouw kant fusterend. Ik weet niet om welk bedrag het gaat, de curator zal namelijk ook naar het pand moeten rijden en de nodige tijd daar doorbrengen voor het afwikkelen van afspraken, goederen ovedracht en papierwerk. Je kunt het ook opvatten als een vergoeding voor zijn 'werkzaamheden'. Als je er niet uitkomt met de curator, zal hij na de voorgestelde termijn de goederen proberen te verkopen om de schuldenlast te verlagen. Feit blijft dat de goederen jouw eigendom zijn, indien deze zonder jouw toestemming of wetendheid worden verkocht, heb je recht op een schadevergoeding en zul je de curator hiervoor aansprakelijk moeten stellen + de tijd en de negatieve energie die je erin moet stoppen. Even kosten tegen de baten afweggen.
  15. Hallo! Ik ben een vraag die mij al een hele week bezig houdt, ik wil nu gewoon weten hoe het zit. Mijn onderneming verhuurt goederen aan zakelijke klanten en consumenten binnen de Benelux, voor regionale opdrachten bezorgen wij deze zelf of komt de huurder deze bij ons ophalen en nadien weer terug brengen. Voor buiten de regio gaat het via een externe (pakketten)vervoerder mee. Alle opdrachten komen binnen via een soort van webshop. In de huurovereenkomst staat dat de opdracht kosteloos afgezegd kan worden tot datum X 16.00 uur (datum X = 3 werkdagen voor aanvang van de huurperiode). Op die datum worden de goederen in de avond overgedragen aan de transporteur en daarmee kost het ook echt geld. Na bestelling via de webshop krijgt de huurder een bevestiging, in onze optitiek is het daarmee een goedgekeurde opdracht. We vragen niet om stukken te ondertekenen. Een consument heeft onlangs een huuropdracht (zelf) aangevraagd op donderdagmiddag, waar hij de goederen op de direct opvolgende zaterdag nodig had. Goederen zijn zonder de betaling af te wachten alvast overgedragen aan de transporteur en is netjes vrijdagochtend om 10.30 uur afgeleverd. Klant heeft om 10.15 uur een e-mail verzonden dat hij wilde afzien van de reservering en zijn moeder heeft om 10.30 uur alsnog de goederen in ontvangst genomen. Er is nadien telefonisch contact geweest dat de reservering bleef staan, klant heeft geen protest gemaakt aan de telefoon. Goederen zijn ook netjes terug gekomen, na twee herinneringen inz de openstaande factuur protest uit de hoek van de consument met allerlei wetten die wij naar ons hoofd geslingerd kregen. Consument was van mening dat de Wet koop op afstand van toepassing was, en daarmee zonder opgaaf van reden de opdracht kon ontbinden. Hij was van mening dat diensten hier ook onder vielen. Ik heb eens lopen speuren, maar ik kom alleen een casus tegen van een dating site. Het lukt mij niet om dit helemaal 1:1 te vertalen naar wat wij doen. De rekening van de klant is inmiddels wel geschrapt omdat ik het niet waard vind om voor een laag bedrag te gaan klieren. Mmaar ik vind het toch interessant om te weten hoe we de wet koop op afstand moeten betrekken op ons werk. Immers besteld men bij ons goederen om voor korte tijd te gebruiken, dus geen KOOP overeenkomst. Ik ben benieuwd wie er iets meer kaas van heeft gegeten of dat we echt onwettig aan het handelen zijn.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept