Alle activiteiten
Deze stream update zichzelf
- Vandaag
-
Voorwaarden evenementenvergunning: toegankelijkheid
Persoonlijk denk ik dat vooral de kleinere gemeentes niet de kennis en ervaring hebben om dit te handhaven. Als je ziet wat voor gevaarlijk overkappingen, tenten en andere bouwwerken er nog goedgekeurd worden. Met meer regels wordt het alleen nog moeilijker om te handhaven. Nu komt er bij 95% van de evenementen er al niemand kijken, vanwege te kort aan mensen. En helaas kun je ze ook nog van alles wijsmaken. Vaak is het ontbreken van kennis veiligheidsonderdelen en toegankelijkheid een groter probleem. Iedereen mag een evenement organiseren en vooral tijdens de feestdagen, zoals koningsdag, kerst, zomerse dagen etc etc zijn er teveel evenementen en te weinig toezicht. Misschien zou een commercieel keurmerk iets zijn, maar dan wel met een keiharde boeteclausule. Zodat je als bezoeker kan klagen en geld terug kan krijgen als dingen aantoonbaar niet in orde zijn. Maarja Nederland en boetes gaan niet samen. We waarschuwen eerder nog 100 keer.
- Voorwaarden evenementenvergunning: toegankelijkheid
-
Hans van den Bergh startte met het volgen van Hoe gaan jullie om met btw-regels bij verkoop aan EU-klanten?
-
Hoe gaan jullie om met btw-regels bij verkoop aan EU-klanten?
Welkom op HL Heb je jouw licht al eens opgestoken bij onze partnersite 'Ondernemersplein KvK' (klik op de banner op deze site en gebruik 'btw eu' in de zoekfunctie)?
-
eleven10roofing werd lid van de community
- Voorwaarden evenementenvergunning: toegankelijkheid
-
Ward van der Put startte met het volgen van Voorwaarden evenementenvergunning: toegankelijkheid
-
Voorwaarden evenementenvergunning: toegankelijkheid
Ward van der Put reageerde op Aline_vdberg's topic in Rechtsvormen, vennootschaps- en ondernemingsrechtEen oprijdrempel of drempelhulp. 🤓
-
neijkemans startte met het volgen van Hoe gaan jullie om met btw-regels bij verkoop aan EU-klanten?
-
Hoe gaan jullie om met btw-regels bij verkoop aan EU-klanten?
Hi! Ik lees dat btw-regels bij verkoop aan klanten in andere EU-landen behoorlijk ingewikkeld kunnen zijn. Je moet weten of je btw moet rekenen, welke tekst er precies op de factuur moet en weten of het btw-nummer van je klant geldig is. Ik ben benieuwd hoe jullie dit aanpakken! Gebruiken jullie boekhoudsoftware, doen jullie het handmatig, of hebben jullie een eigen checklist? Dus een open vraag: ik hoor graag jullie ervaringen en tips — ook over wat juist niet werkt.
- Voorwaarden evenementenvergunning: toegankelijkheid
-
neijkemans werd lid van de community
-
dArgent startte met het volgen van Voorwaarden evenementenvergunning: toegankelijkheid
- Voorwaarden evenementenvergunning: toegankelijkheid
-
Voorwaarden evenementenvergunning: toegankelijkheid
Haha, ik ken evenementen in Zoetermeer waar het Minder Valide podium op een stoep gemaakt is zonder ramp naar de stoep. Maar ook evenementen waar grote groepen mensen door kleine straatjes weggestuurd worden na een evenement. Zoetermeer is wel een gemeente waar men veel wil, maar niet altijd even 'handig' is in het bedenken van oplossingen.
-
Jasper S. startte met het volgen van Voorwaarden evenementenvergunning: toegankelijkheid
- Voorwaarden evenementenvergunning: toegankelijkheid
-
new88ltda werd lid van de community
- Bedrijfsoverdracht regio Twente
-
Edithw startte met het volgen van Bedrijfsoverdracht regio Twente
- Bedrijfsoverdracht regio Twente
-
Joaquin Carlos Fernandez startte met het volgen van Starten onderneming - twijfels en Rente lening betalen vanuit loon (BV)
-
Joaquin Carlos Fernandez werd lid van de community
-
Novatron wijzigde zijn profielfoto
-
Novatron werd lid van de community
-
Voorwaarden evenementenvergunning: toegankelijkheid
Ook in Zoetermeer geldt dat toegankelijkheid geen voorwaarde is vooir vergunningverlening, maar de gemeente stimuleert organisatoren wel om hun evenementen toegankelijk te maken. Daar is deze handreiking voor gemaakt, en eigenlijk vind ik dat met of zonder vergunning we er met zijn allen ons best voor zouden moeten doen. https://www.zoetermeer.nl/toegankelijke-evenementen
-
Mariam Cook werd lid van de community
- Gisteren
-
Voorwaarden evenementenvergunning: toegankelijkheid
Evenementenvergunningen aanvragen is deel van mijn werk. Blijkbaar is de gemeente Haarlemmermeer al verder met toegankelijkheid dan de meeste andere gemeentes, want bij ons is het wel een wens van de gemeente dat we toegankelijk zijn, maar geen onderdeel van de vergunning. Maar ik heb er wel ervaring mee. Paar keer pilots gedraaid. Inventariseer op welke manier jouw evenement 'ontoegankelijk' is voor bepaalde doelgroepen en kijk dan hoe je dat kunt verbeteren. Daarbij hangt een en ander sterk af van het soort evenement. Bij een kortdurend evenement wat veel bezoekers uit de omgeving trekt is bijvoorbeeld een prikkelarme ruimte, of plek voor stomaverzorging, niet zo relevant. Want dan kunnen mensen naar huis. Bij mijn evenementen zijn veel dingen 'maatwerk'. Ik heb bijvoorbeeld standaard geen plekken voor rolstoelers, maar als ik weet dat ze komen, zorg ik ervoor dat er een goede plek gereserveerd wordt. En ik zorg ervoor dat mijn, doorgaans vrijwillige, crew getraind is en een hulpvraag signaleert. Bovenal heb ik op de website van het evenement duidelijke informatie over wat we wél en niet hebben/ kunnen bieden. En daarbij een mailadres en telefoonnummer, zodat verzoeken makkelijk gedaan kunnen worden. Succes!
-
Petet Goni werd lid van de community
-
Voorwaarden evenementenvergunning: toegankelijkheid
Hans van den Bergh reageerde op Aline_vdberg's topic in Rechtsvormen, vennootschaps- en ondernemingsrechtWelkom op HL Alle evenemten die doorgaan, voldoen blijkbaar aan de voorwaarden... waarom zou het jou niet lukken?
-
Voorwaarden evenementenvergunning: toegankelijkheid
Hoi, Ik wil komende winter try-outs (evenementen) van mijn project Rive organiseren. Om een evenementenvergunning te krijgen dient een evenement toegankelijk te zijn voor iedereen. Ik merkte dat ik een beetje uit het veld werd geslagen van alle voorwaarden over de toegankelijkheid van de gemeente Haarlemmermeer over waar evenementen aan moeten voldoen. Ik vraag mij af hoe andere ondernemers hiermee omgaan en of het lukt om aan alle voorwaarden te voldoen? Routekaart; toegankelijke festivals. https://indd.adobe.com/view/96bdc7db-3eb8-46eb-82a1-1ffbeea84bd8 Alvast dank. Groeten, Aline
-
Aline_vdberg werd lid van de community
- Niet naleven van de statuten
-
Niet naleven van de statuten
De bestuurder van de NV start een rechtszaak tegen de ex-bestuurder maar volgens de statuten is er toestemming nodig van de AVA. Beide zijn aandeelhouder en de rechtszaak is uit persoonlijke rancune en niet in het belang van de NV en bedoeld om de andere te benadelen. Artikel 10 lid d. staat voor het voeren van rechtsgeding zowel eisende als verwerende partij is de toestemming nodig deze toestemming is niet verkregen. Wat kan de ex-bestuurder hieraan doen om de onrechtmatige gestarte rechtszaak te stoppen?
- Afgelopen week
-
Expansie Zuidoost-Azië
Als je kunt helpen, stuur @Peter_PH dan een pm door in het profiel op het envelopje te klikken.
-
Expansie Zuidoost-Azië
Hallo iedereen, Ik ben sinds vandaag terug op higher level.. Ik kwam hier 15 a 20 jaar geleden voor het laatst als een groene ondernemer. Inmiddels doe ik al 13 jaar zaken in de Filipijnen en Hong Kong. Mijn zaak doet het goed vereist weinig tijd. Heb jij ook een bedrijf dat het goed doet? Zie jij potentie in Zuid Oost Azie? Dan kom ik graag in kontakt om te kijken of we kunnen samenwerken. Mijn expertise ligt in sales en marketing, verder heb ik ook een goed begrip van de cultuur en ook een sterk netwerk. Ik ben van 4 Sept tm 18 Sept in Amsterdam op vakantie. Gr, Peter
-
zbet12com wijzigde zijn profielfoto
-
Feedback gevraagd voor mijn virtuele receptionisten dienst Vera Virtueel
Ik heb bij diverse organisaties gebruik gemaakt van een inbound callcenter. De callcenters die ik koos, koos ik vooral op hoe de noodzakelijke kennis geborgd werd en of er sprake was van vast personeel, omdat die dan na verloop van tijd ook de organisatie leren kennen. En ik vind het nog steeds echt een enorme toevoeging, want het of je nu met een hamer in je hand zit of met je hoofd in een document: een telefoontje haalt je meestal uit je concentratie / ritme en als je terugbelt, weet je als het goed is ook al waar het over gaat en kun je je op het gesprek voorbereiden. Met het gebruik van de naam 'virtueel' voor deze dienst heb ik overigens echt niets, want er is niks virtueels aan. De kracht is juist dat de bellers een echt persoon aan de lijn krijgen.
-
Feedback gevraagd voor mijn virtuele receptionisten dienst Vera Virtueel
Hans en Jasper, dank voor jullie feedback. Ik begrijp goed wat je bedoelt: professionaliteit en het waarmaken van wat je belooft zijn altijd het belangrijkst. Mijn opmerking ging specifiek over het proberen van koude acquisitie via de telefoon, dat is nieuw voor ons. Onze dienstverlening zelf staat stevig en draait om duidelijke, sterke communicatie. Daar hebben we ervaring mee en daar staan we volledig achter. Ik herken het risico dat je schetst, onze receptionisten blijven inderdaad tussenpersonen en kunnen niet elke specialistische vraag beantwoorden. Toch wordt ongeveer 75% van de gesprekken direct afgehandeld zonder dat onze klant eraan te pas hoeft te komen en proberen we zeker geen tijd te rekken tijdens het gesprek. Dank voor de tip, klinkt allemaal erg logisch. Ik ga kijken of we dit kunnen verwerken in ons draaiboek!
- Starten onderneming - twijfels
- Starten onderneming - twijfels
-
Feedback gevraagd voor mijn virtuele receptionisten dienst Vera Virtueel
Je vroeg ook om meningen. Ik heb geen ervaring met het gebruik van de service. Wel ervaring met bedrijven die het wel gebruiken. En ik moet zeggen dat ik liever een voicemail krijg dan dat ik een telefoniste aan de lijn krijg, die je op 1 of andere manier zo lang mogelijk aan de lijn probeert te houden, terwijl je na 30 seconde al door hebt dat ze totaal niet weet waar ze het over heeft. Vaak is de uitkomst, dat je wel wordt terug gebeld, je een email kan sturen of een whatsapp kan sturen. Een voicemail is dan zoveel sneller voor de beller zelf. Dus ik hang lichtelijk geïrriteerd op. Terwijl bij een voicemail, ik het positieve gevoel krijg dat het in ieder geval een ondernemer is die druk aan het werk is. Ik heb liever een eerlijk zzp-er dan een zzp-er die krampachtig zijn best doet groter te zijn dan hij/zij is. Maar dit is allemaal mijn persoonlijke ervaring. Wellicht iets wat jij weg kan nemen (of al doet) Kleine toevoeging, ik heb ooit een telecom training gekregen, toen ik in de detailhandel werkte en ik verantwoordelijk was voor het aannemen van bestellingen. Er leerzaam, ging over upselling, zonder irritant te zijn, hoe om te gaan met klachten en hoe een gesprek persoonlijk af te ronden. Zodat de beller een goed gevoel had bij het ophangen, zelfs als de klant mij boos opbelde. Het was een pittige training en een beetje te Amerikaans. Maar een belangrijk punt was het opnemen van de telefoon. Waar alle bedrijven al jaren onderzoek naar doen. Namelijk hoe zorg je ervoor dat informatie blijft hangen en in welke volgorde geef je die informatie. Dit was toen hun conclussie: Het eerste wat je zegt komt niet aan bij de beller, maar is wel belangrijk. Dus begin met goedemiddag. Het tweede wat je zegt wordt meteen opgevangen en opgeslagen: Dus dan de bedrijfsnaam Daarna zakt de aandacht alweer af, maar geeft de persoonlijke tint aan het gesprek Dus dan de naam van de telefonist(e) En afsluiten met een conclusie van het gesprek en bedank de beller voor het bellen, gebruikmakend van de naam van de beller. Ik weet uit mijn eigen ervaring dat dit erg positief werkte en de beoordeling van mijn gesprekken omhoog ging. Vooral bij een klachtafhandeling scoorde dit goed. De beller had echt het idee dat er naar hem/haar geluisterd werd. Wellicht kun je hier iets mee. Dit naar aanleiding van het stukje in je FAQ: Wat zeggen jullie als jullie de telefoon opnemen? Categorie: 📞 Gespreksafhandeling & Doorschakeling Wij gebruiken jouw persoonlijke begroeting. Onze aanbevolen begroeting bestaat uit: “Goedemiddag met [Naam Receptionist] van [Jouw Bedrijfsnaam]. Waarmee kan ik u van dienst zijn?”