Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Afgelopen uur
  2. Dat lijkt mij heel verstandig. En dus moet je een jaarrekening hebben die voldoet aan de (wettelijke) eisen. Zie bijvoorbeeld: https://externeverslaggeving.nl/jaarverslag/jaarrekening/ En vervolgens ga je bij de KvK deponeren en dan zie je toch vanzelf wat je in moet vullen/bij moet voegen (voor een 'kleine onderneming' dan), lijkt mij.
  3. Vandaag
  4. Dag allemaal, Ik heb/had een contract afgesloten bij KPN voor mobiel bellen/sms internet etc 10 GB etc. Nu kreeg ik na een tweetal facturen van een paar honderd euro. Dit begreep ik niet. Dus ik ging op onderzoek uit en ik kwam erachter dat KPN alles meer dan een 10GB verbruik extra in rekening brengt. Dit had ik niet aan zien komen omdat KPN claimt als je 10 GB verbruikt hebt je snelheid verlaagt. Er stond de volgende link in mijn contract: Vervolgens kom je dan hier uit: Zoals je ziet kom ik uit op de verkeerde pagina, je moet hier op 'zakelijk' drukken. Dat ik gemist. Eigenlijk hebben ze mij de verkeerde link gestuurd.. Daarnaast was ik jaren gewend dat ze de snelheid verlagen zoals ze bij Odido wel doen. Dus er gingen geen alarmbelletjes af toe ik van die standaard smsje kreeg van KPN: 'Geachte klant, u heeft 100% van uw NL-EU databundel verbruikt. Vanaf nu geldt het buitenbundeltarief tenzij er nog groepstegoed beschikbaar is. Mvg, KPN.' Ik was immers in de veronderstelling dat mijn internetsnelheid verlaagd ging worden. Dit is nu achteraf: nu kijk ik verder in mijn contract en daar wordt ook weer verwezen naar een algemene link waar je de keuze hebt uit tig van algemene voorwaarden: https://www.kpn.com/algemene-voorwaarden/zakelijk/kpn-een-mkb Welke moet je nu hebben? Mij ben je kwijt nu ;) In mijn contract staan geen algemene voorwaarden, die moet ik zelf maar vinden op hun website... Ik heb een klacht ingediend, maar er wordt gemaand tot betalen, inhoudelijk wordt er niet op ingegaan. Bel ons voor 28 mei 2024 'Dan kunnen we voorkomen dat we de schuld moeten registreren. Een registratie heeft bijvoorbeeld negatieve gevolgen bij het afsluiten van toekomstige leningen en abonnementen.' <--- is dit waar? kunnen ze dit zomaar doen? Ik vind dat ik niet goed ben ingelicht over de algemene voorwaarden en zeker ben misleidt door verkeerde informatie te verstrekken via de email over het internetgebruik. Is dit juridisch ook zo? Ik hoor graag van jullie. Gr, Jeroen
  5. Dit. Een klein bedrijf met een ruziemaker aan het roer, zonder vet op de botten en zonder mogelijkheden tot financiering. Ik denk dat de waardering nihil is.
  6. Niet per se een NL eenmanszaak, maar een NL BTW-nummer aanvragen: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/internationaal/btw_voor_buitenlandse_ondernemers/belastingkantoor_en_registratie/belastingkantoor_en_registratie#:~:text=Registratie bij de Nederlandse Belastingdienst,het formulier Aanmelding Onderneming buitenland.
  7. Bedankt voor je snelle reactie. Het gaat echter om een kleine onderneming, niet micro. Bron van je citaat overigens: https://joanknecht.nl/micro-ondernemingen-vrijstellingen-en-tips/
  8. Bij het Kadaster hebben ze dit gedaan door informatie onvindbaar te maken na de mediarelletjes. Nu kun je als reguliere gebruiker niet meer uizoeken hoeveel pandje van Oranje momenteel heeft in Amsterdam. Ga er maar vanuit dat ze bij de KvK voor een vergelijkbare route kiezen, het mag natuurlijk geen moeite kosten. Naast alle verwerpelijke triestigheid die al is genoemd in dit topic over de KvK vind ik het ook verwerpelijk dat voor alle gegevens tegenwoordig een uitreksel opgevraagd moet worden. Een paar jaar geleden waren adres, webadres en SBI code nog gratis op te vragen. Nu enkel het KvK nummer en de naam van het bedrijf, in feite niets meer dus.
  9. En micro ondernemeing of kleine ondernemeing hoeft minder uitgebreid te rapporteren. beperkte balans (micro) verkorte balans en de toelichting (klein)
  10. Het zijn geen vrijgestelde diensten inderdaad. De behandelingen zijn in spanje. Maar omdat het gaat om hele persoonlijke ingrepen kan het zijn dat er een gesprek plaats vindt in Nederland. Voor het vertrouwen. Maar zeg je eigenlijk dat ze mogelijk voor die gesprekken naast een Spaanse autonomo een Nederlandse EMZ zou moeten oprichten? Kan dat uberhaupt wel?
  11. We moeten als ondernemers met een BV onze jaarrekening deponeren bij de KvK. We willen als bestuurders niet aansprakelijk gesteld worden bij een faillissement en geen economisch delict plegen. Natuurlijk willen we onze concurrenten en andere nieuwsgierige partijen niet te veel in de kaart spelen, dus graag geven we ze min mogelijk informatie weg in deze jaarrekening. Als je 4 velden op de balans invult bij de KvK, dan kun je al een jaarrekening deponeren, maar is dit wel voldoende? Wat moet er minimaal worden ingevuld voor een kleine onderneming (niet micro)? Er zijn geen eisen vanuit de sector.
  12. Wat wordt er anders? Om deze problemen tegen te gaan en te zorgen dat het Handelsregister mee blijft gaan met de tijd, wordt een aantal zaken verbeterd: 1. betere bescherming van persoonsgegevens - Hoe willen ze dat gaan doen? Het is een bekend gegeven dat (rijks)ambtenaren nu niet bepaald de beste probleem-oplossers zijn. 2. een rem op ongewenste directe marketing Ondernemers die ingeschreven staan kunnen voor een jaarlijkse bijdrage volop van de handelsregisterfuncties zoals uittreksels gebruik maken. Het verdienmodel van ongewenst datagebruik door derden valt hierdoor weg. - Ook hierbij, hoe willen zij dat voorkomen, als de gewenste informatie straks (gratis ?) opgevraagd kan worden? Is een marketingbureau dan geen onderneming of elk ander bedrijf dat klanten zoekt? Een belangrijk onderdeel van de plannen is de wijziging in de financiering van het Handelsregister. - Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen ... de gebruiker betaald, maar dat doen de ondernemers nu ook al. Ondernemers die ingeschreven staan, gaan hier een vaste bijdrage per jaar voor betalen. - Daar zie ik de logica ook nog wel van in ... als alle handelingen en opvragen van informatie gratis gaat worden. Dit maakt het mogelijk om de maatregelen tegen direct marketing te financieren en tegelijkertijd de privacy en fraudebestendigheid te versterken. - Hoe dan ?
  13. Zelf ben ik een beetje het ondernemersvak ingerold, zonder dat ik een strakke planning daarin had. Dat betekent dat ik ook nooit echt een bussinessplan heb gemaakt. Ik keek steeds hoe de zaken liepen, luisterde naar mijn klanten en paste aan op wat mijn klanten verlangden en teste steeds waar ik het meeste waarde kon toevoegen. Deze lean aanpak heeft mij persoonlijk geholpen om snel te reageren op veranderingen en nieuwe kansen te benutten. Maar andere zweren bij een gedetailleerde planning. Wat zijn jullie ervaringen? En zijn jullie in de loop van het ondernemen van richting veranderd? 📈 Lean ondernemen draait om flexibiliteit en aanpassingsvermogen. De voordelen: Snelle aanpassingen: Reageer snel op veranderingen. Lagere kosten: Minder tijd en geld verspild aan planningsfasen. Betere klantgerichtheid: Door continue feedback beter voldoen aan klantwensen. 📅 Aan de andere kant de uitgebreide businessplannen. De voordelen: Duidelijke richting: Helder beeld van doelen en stappen. Betere risicobeheersing: Mogelijke risico's beter inschatten. Makkelijker financiering: Investeerders geven eerder geld aan bedrijven met een duidelijk plan. Er is volgens mij geen universeel juiste manier om een bedrijf te runnen. Lean ondernemen werkt goed voor startups en innovatieve bedrijven, terwijl een goed doordacht businessplan cruciaal kan zijn voor grotere bedrijven met veel omzet in stabiele markten. 💬 Wat zijn jullie ideeën hierover? Zeker als je wilt groeien? Ben jij een lean ondernemer of houd je van plannen? Hoe beïnvloedt jouw aanpak je bedrijf?
  14. beste Shogsi welkom op HL. Als je een BV verhuist naar het buitenland dan zal er over stille en fiscale reserves in/door de BV afgerekend moeten worden en jij zult als DGA een conserverende aanslag krijgen over de winstreserves in je Holding. Veelal wordt de Holding daarom niet verhuisd en zorgt de DGA voor een vervangend bestuurder die in NL woont en vanuit NL de BV bestuurt. Er is geen "forum"-klare oplossing voor.
  15. Dan kun je stellen dat sprake is van negatief loon. Alleen "het openstaande bedrag" bepaalt niet wat de auto werkelijk waard is....
  16. Stel nu dat je verplicht bent de auto mee te nemen en deze is minder waard? Ze neemt de auto over voor het "openstaande bedrag" zoals ook in de overeenkomst staat.
  17. Door bepaalde omstandigheden zou het waarschijnlijk nodig zijn om terug te verhuizen naar mijn land van afkomst /EU/. Sinds vorige jaar heb ik een holding BV met twee werkende BV’s onder. Op afstand kan ik de BV’s niet besturen dus ik ben van plan om deze te verkopen. Mijn vraag is - wat doe ik met de verkoopsom/winst en de holding? Als ik alles als dividend uitkeer dan zou het waarschijnlijk meer dan 50% aan belasting gaan. Holding is nog geen 3 jaar oud. Als ik de holding naar een andere land wil meenemen wat gebeurt er met alles die op de rekening staat? Of is er een betere manier om dit te regelen?
  18. Hoi, ik ben zzper met een kostuumatelier en ben meerdere malen ingehuurd door een groter atelier om bij te staan. Nu is die relatie stuk gelopen en eist ze dat ik vermeldingen en fotos van projecten waar ik ook aan meegewerkt heb van mijn site af haal. Ik heb haar bedrijfnaam vervangen door algemene teksten, maar heb ik nog steeds recht op die fotos en vermeldingen. Ook ben ik recent te weten gekomen dat ze een ontwerp heeft gekopieerd en op haar site heeft gezet. Terwijl ik het orgineel thuis heb hangen. Zijn dan mn algemene voorwaarden voldoende om dat weg te laten halen (opdracht was wel onder haar leiding, en tevens de laatste) Alvast bedankt
  19. tuurlijk wel. Ze krijgt een auto mee die NETTO 16k meer waard is dan de schuld die ze overneemt. Dat kun je met de beste wil van de wereld niet zonder belastingheffing doen. Was het maar zo'n feest. Dit valt onder de definitie "elk voordeel (in welke vorm dan ook) dat opkomt uit de dienstbetrekking is loon"
  20. Ik ben benieuwd welke verdeling van inkomsten ze verwachten. In het artikel lees ik dat het een ondernemer € 25,- per jaar gaat kosten, dat grootverbruikers een aansluitvergoeding moeten betalen en dat overheden een abonnement moeten nemen. Gaat die 'contributie' van ondernemers een significant onderdeel van de inkomsten zijn, of zou dat redelijkerwijs ook via de andere twee inkomstenstromen te financieren zijn? Jaarlijks betalen voor een verplicht register vind ik bijzonder. Zo'n hoepel hebben ze met e-Herkenning ook opgetuigd, en daar is later een compensatieregeling voor bedacht. Ik ben benieuwd of er dan ook een contributiecompensatieregeling gaat komen.
  21. Als ze de vergoeding laat vallen en zich beroept op de regel dat ze de auto MOET overnemen dan valt er toch niets te verrekenen? Er vind geen verrekening plaats etc. Oke ze koopt de lease af voor het openstaande bedrag.
  22. Dat kan, maar qua wijze van belastingheffing verandert dat niks
  23. Laat ik vooropstellen dat wij niks willen alleen maar dat de zaken goed geregeld worden. Of de medewerker nu wel of niet de auto meeneemt, en ja dit stond in de overeenkomst de medewerker heeft hier apart een formulier voor moeten tekenen waarin stond was de consequenties waren .(dit is ook getoetst) De auto van de zaak was geen verplichting etc. Ik begrijp dat de medewerker enigszins teleur is gesteld dat het bedrag bruto is en probeert er zoveel mogelijk uit te halen. De optie is dus dat ze de transitie vergoeding laat vallen en voor de auto gaat. Maar goed zoals ik al stelde voor ons maakt het niet uit.
  24. en hier kan iedereen aan de overheid laten weten waarom dit een moreel verwerpelijk* besluit is: https://www.internetconsultatie.nl/financieringsstructuurhr/b1 *Jarenlang goed de zakken vullen met data verkopen die ondernemers *verplicht* moeten laten registreren bij de KvK, en als dan blijkt dat fraude toch wel echt de spuigaten uitloopt met de door de KvK verkochte informatie, dan daarmee stoppen en het gat in de begroting vervolgens neerleggen bij diezelfde ondernemers die al decennia het slachtoffer zijn van de partijen die met het grootste gemak complete datasets konden kopen van de KvK. En ja, die zin spreek je uit in één adem. En krijgen alle ondernemers die zich hebben ingeschreven sinds 2013 dan wel hun inschrijfgeld terug?!!!! Vast niet
  25. Dus dan met er weldegelijk eerst loonheffing berekend worden. Je kunt niet een auto met een "meerwaarde" van 16k netto verrekenen met een 23k bruto transitievergoeding.... was het dus toch niet zo simpel...
  26. Wellicht een open deur: je kan wat hotels bezoeken en kijken of je met de manager een afspraak kan maken. Dan zit je om e.e.a. door te nemen van je vragen en wellicht komen daar nieuwe inzichten uit voort.
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.