Ik heb samen met een vennoot een webwinkel in elektronica. De zaken gaan gaan aardig, en we breiden steeds verder uit.
Maar we krijgen weinig feedback van klanten. We krijgen wel eens mailtjes waarin staat hoe geweldig onze producten zijn en service is. We krijgen ook wel eens mailtjes waarin staat dat een klant niet tevreden is over product X. Af en toe spreken we een klant, maar van 90% van de klanten horen we nooit meer iets.
Om ons bedrijf te verbeteren willen we graag feedback van klanten krijgen.
Om deze feedback 'los te peuteren' had ik het volgende bedacht:
Als een pakket naar een klant is verzonden krijgt deze een mailtje met daarin verzendbevestiging en track & trace code. Ik dacht daar iets in de volgende trend aan toe te voegen:
"Wanneer u uw bestelling heeft ontvangen kunt u feedback achterlaten op onze website [link naar formulier]. We hopen dat we u en andere klanten door deze feedback beter kunnen helpen in de toekomst."
Omdat ik concrete feedback wil, maak ik een formulier dat ingevuld kan worden. Vanuit de mail wordt naar het formulier doorgelinkt. Het formulier ziet er als volgt uit:
Welkomstpraatje
U kunt in het volgende vak uw naam, e-mail adres of bestelnummer invullen. U mag het vak ook leeg laten om anoniem te reageren.
[invoervak]
Wat vindt u van onze producten?
(kwaliteit, prijs, functies, gebruiksgemak)
[tekstvak]
Wat vindt u van onze service?
(website, verpakking, verzending, e-mail verkeer)
[tekstvak]
Heeft u nog andere op of aanmerkingen?
[tekstvak]
[verzenden]
Wat denken jullie? Is dit een goede manier om feedback te krijgen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ShopJeRot
ShopJeRot
Ik heb samen met een vennoot een webwinkel in elektronica. De zaken gaan gaan aardig, en we breiden steeds verder uit.
Maar we krijgen weinig feedback van klanten. We krijgen wel eens mailtjes waarin staat hoe geweldig onze producten zijn en service is. We krijgen ook wel eens mailtjes waarin staat dat een klant niet tevreden is over product X. Af en toe spreken we een klant, maar van 90% van de klanten horen we nooit meer iets.
Om ons bedrijf te verbeteren willen we graag feedback van klanten krijgen.
Om deze feedback 'los te peuteren' had ik het volgende bedacht:
Als een pakket naar een klant is verzonden krijgt deze een mailtje met daarin verzendbevestiging en track & trace code. Ik dacht daar iets in de volgende trend aan toe te voegen:
"Wanneer u uw bestelling heeft ontvangen kunt u feedback achterlaten op onze website [link naar formulier]. We hopen dat we u en andere klanten door deze feedback beter kunnen helpen in de toekomst."
Omdat ik concrete feedback wil, maak ik een formulier dat ingevuld kan worden. Vanuit de mail wordt naar het formulier doorgelinkt. Het formulier ziet er als volgt uit:
Welkomstpraatje
U kunt in het volgende vak uw naam, e-mail adres of bestelnummer invullen. U mag het vak ook leeg laten om anoniem te reageren.
[invoervak]
Wat vindt u van onze producten?
(kwaliteit, prijs, functies, gebruiksgemak)
[tekstvak]
Wat vindt u van onze service?
(website, verpakking, verzending, e-mail verkeer)
[tekstvak]
Heeft u nog andere op of aanmerkingen?
[tekstvak]
[verzenden]
Wat denken jullie? Is dit een goede manier om feedback te krijgen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/10886-feedback-krijgen-van-klanten-webwinkel/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag