• 0

Kosten import uit China

Hallo iederen

 

Ik ben een startend ondernemer en zou graag mijn goederen importeren uit China.

 

De vraag is nu, als ik mijn kostprijs ken in China , hoeveel percent zou ik er dan moeten bij tellen als ik mijn product hier voor mijn deur wil hebben staan ? Wss verzekering van container, kost van transport, en ik weet niet wat voor kosten ze je allemaal aanreken als je het importeert, dus invoerrechten en al de rest.

 

Alvast bedankt

 

groetjes

Dimitri

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Dag Dimitri,

 

China is booming, China is big business, maar daarentegen gaan er zo veel risico's gepaard met het importeren vanuit China. Mocht je zeker van je zaak willen zijn adviseer ik jouw je vraag bij een specialist neer te leggen. Ik heb zelf veel baat gehad van het advies van bdjtrading.nl.

 

De informatie word nog gratis aan je verstrekt ook.

 

Als je hier je vraag stelt kunnen ze je ook een indicatie geven van de mogelijkheden van jouw product. Ik kan je uit ervaring vertellen dat er zo enorm veel ondernemers zijn die uiteindelijk enkel geld verliezen aan China.

 

Maar ik begrijp de intresse en drang naar China, ik ben laatst zelf op de Canton (Guanzhou) beurs geweest. Het is het bezoeken waard.

Link naar reactie
  • 0

Hallo iedereen,

 

Outook Taiwan scoort inderdaad een aantal punten.

Start u zakenrelatie met china voorzichtig op.

 

Ja, de prijzen die wij kunnen aanbieden zijn scherp.

Aangezien wij locaal aanwezig zijn en ons via onze medewerkers de logistieke wereld met een Chinees "accent" kunnen aanspreken kunnen we echt heel scherpe prijzen bekomen. Degene die in bovengaande thread vermeld zijn kan ik naar iedereen die dat wens de quotatie van onze logistieke partner doorfaxen.

 

Voor lagere volumes geven wij de volgende prijzen door :

 

verscheping van china naar nederland :

per kubieke meter = +- 20 shipping

+ 15 meerkosten (documenten, clearing,...;uitzonderingen zijn mogelijk !!!)

 

voorbeeld

3 kubieke meter = 3x21 + 15 = 78 euro

 

per vliegtuig is het ongeveer 4 a 5 euro per kilo

 

wij zullen zo snel mogelijk deze tarieven ook via onze site publiceren.

 

vriendelijke groeten

Rachim Elm

ImpExpBel Trading

 

 

 

 

www.importchina.be / www.sannalin.com (Tot begin 2011 waren we nog ImpExpBel Trading). Dezelfde mensen, dezelfde activiteiten,enkel een andere naam !

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik ben een beginnend ondernemer en ga importeren uit China.

 

Ik heb aan mijn leverancier gevraagd hoe hij betaald wil worden en hij gaf hetvolgende aan: T/T (Telegraphic Transfer)/ western Union en L/C (letter of credit.

 

Nu wil ik graag voor T/T gaan. Is het zo gebruikelijk dat je eerst 30% vooruit betaalt en als de goederen binnen zijn de overige 70%? Ik heb dit namelijk al bij meerdere leveranciers gehoord.

 

Gaan leveranciers er ook mee akkoord als je internet bankiert? of komt dat gewoon op hetzelfde neer als T/T? Als ik wil internet bankieren met China heb ik een BIC-code nodig van de bank van de leverancier. Heeft China ook BIC-code of werkt dat anders?

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Voor lagere volumes geven wij de volgende prijzen door :

 

verscheping van china naar nederland :

per kubieke meter = +- 20 shipping

+ 15 meerkosten (documenten, clearing,...;uitzonderingen zijn mogelijk !!!)

 

voorbeeld

3 kubieke meter = 3x21 + 15 = 78 euro

 

per vliegtuig is het ongeveer 4 a 5 euro per kilo

 

 

bedankt voor de info! super. sowieso alle info hier!

Dit houdt dus in dat wanneer ik samples van t-shirts zou willen

dit best te doen is? gezien die weinig wegen en weinig ruimte

in nemen. is dit correct?

 

bedankt :)

Link naar reactie
  • 1

T/T etc - het is heel simpel: het enige wat je leverancier interesseert is dat het geld op zijn rekening staat. Chinezen noemen altijd T/T, wat ze bedoelen is gewoon cash op hun rekening.

BIC etc - oppassen! In china heeft niet elke bank zijn eigen BIC. Maar meestal is dat dan een BIC van hun lokale centrale of zo. Gewoon in der extra regels de naam van de vestiging etc schrijven, dan komt het meestal wel aan (kamn ook fout gaan, dan komt het terug).

 

Verder - mijns inziens is er maar 1 manier om te weten wat je krijgt uit China: Iemand daar in dienst hebben die voor je werkt en e.e.a. daar controleert, fotoos stuurt etc. Ik heb zo iemand in dienst, 3 weken doet-ie weinig en dan 2 weken hard werken, daarvoor wordt hij goed betaald (naar Chinese maatstaven) en is goedkoop (naar Europese maatstaven).

Als je zo´n contact niet hebt - samples, foto´s etc. Je kunt proberen een deel betaling achter te houden tot je de goederen hebt ontvangen en gecontroleerd, sommige accepteren dat.

Link naar reactie
  • 0

Ik lees dat één van de kostenposten BTW is.

Wij kopen normaal alleen binnen de EU in en orienteren ons nu op China. Binnen de EU kopen wij natuurlijk zonder BTW in. Welke BTW is bij aankoop binnen China van toepassing de Chineese of NL en is deze terug te vorederen?

Link naar reactie
  • 0

Ik lees dat één van de kostenposten BTW is.

Wij kopen normaal alleen binnen de EU in en orienteren ons nu op China. Binnen de EU kopen wij natuurlijk zonder BTW in. Welke BTW is bij aankoop binnen China van toepassing de Chineese of NL en is deze terug te vorederen?

 

Brief maken aan belastingdienst met verzoek tot vrijstelling van betaling van BTW bij import uit Azië. Als je dat niet doet moet je BTW betalen bij inklaren en kun je die pas later als voorbelasting weer opvoeren bij de aangifte. Dat geld heb je hard nodig dus beter even een briefje maken.

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

zit al een paar dagen te dobben of ik wat spullen uit China wil importeren naar Nederland voor persoonlijk gebruik. Heb de site www.jadebo.com bekeken en heb daar toch aantrekkelijke dingen zien staan zoals de playstation3, laptops en lcd tv's....Nu ik de meeste berichten en informatie van jullie heb gelezen vraag ik nog wat hulp en advies...Heb inmiddels al op enkele sites gekeken voor die invoer codes etc maar moet bekennen dat ik er niet echt uit kom...Als er mensen zijn die mij afvies kunnen geven en de site www.jadebo.com kennen please let me know of het veilig is ja of nee....Alvast bedankt voor jullie uitgebreid advies en info....

 

GreetzZz Slie

Link naar reactie
  • 0

Ik lees dat één van de kostenposten BTW is.

Welke BTW is bij aankoop binnen China van toepassing de Chineese of NL en is deze terug te vorederen?

Brief maken aan belastingdienst met verzoek tot vrijstelling van betaling van BTW bij import uit Azië. Als je dat niet doet moet je BTW betalen bij inklaren en kun je die pas later als voorbelasting weer opvoeren bij de aangifte. Dat geld heb je hard nodig dus beter even een briefje maken.

 

Kun je dat uitleggen? Zoals ik het [verkeerd] begrijp vul ik op mijn "Aangifte omzetbelasting" een bedrag in bij "Leveringen uit landen buiten de EU (invoer)", en dan moet ik daar 19%BTW over betalen; inklaring en invoerrechten regelt mijn koerier (DHL / UPS / etc). Deze door mij te betalen BTW kan ik toch nergens als voorbelasting opvoeren?

 

Hmmm... Op http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob02/ob02-120.html staat het antwoord. Vreemde regeling en wat een nutteloze administratieve rompslomp!

 

Overigens is het mijn ervaring dat facturen, etc. vanuit het Verre Oosten altijd fout zijn en dat verzoeken om dat te veranderen niet helpen. Welk bedrag voer ik op? Datgene wat op de factuur staat, of datgene wat ik betaal. En wat als er geen factuur is. En wat als het als sample verzonden wordt (dus BTW-vrij) maar ik het gewoon wil verkopen?

 

Hoe werkt dat in de praktijk; zoals ik het begrijp krijgt de belastingdienst z'n centjes uiteindelijk so-wie-so, ook al is de Chinese factuur fout, wanneer ik de BTW naar mijn klant in rekening breng. Het enige is dat ze er eventjes op moeten wachten. Ik heb geen zin in boetes en geen zin in nog meer administratieve onzin. Ik vrees dat ik toch aan het laatste moet. Ik denk dat er voor mij nog een nadeel is; met die foute facturen is het net alsof ik veel verdien, en dan moet ik nog meer procentjes betalen.

 

bvd, Bert

Bert mijn website>

Link naar reactie
  • 0

Hallo van die Nike..afblijven , zijn oplichters, zie deze comment, iemand heeft daar vanals besteld en niets ontvangen. 3000USD weg

 

http://www.consumer.com.my/message/index.php?query=www.Nike6688.com&amount=0&blogid=1

 

sorry, ik weet niet hoe deze hele link in url te zetten, dus "copy and paste" maar

 

 

www.importchina.be / www.sannalin.com (Tot begin 2011 waren we nog ImpExpBel Trading). Dezelfde mensen, dezelfde activiteiten,enkel een andere naam !

Link naar reactie
  • 0

Dag Allemaal :

 

Ik heb een tijdje geleden een bericht achtergelaten ivm LCL shipments.

Nu deze info was niet volledig omdat het importkost in nederland/belgie er niet bijwas.

 

Ik zal nu het volledige kosten plaatje schetsen aan de hand van een voorbeeld

 

LCL verzending van 3 M3 vanuit Shenzhen naar Antwerpen FOB Shenzhen aangelevert :

 

(export) China Side :

 

ZEEVRACHT : 3 X 20 USD = 60 USD oftewel 40 EURO

 

dat is alles, hou er wel rekening mee dat indien u met een agent werkt, hij/zij er nog een percent op wil/gaat pakken

 

(import) Belgie/Nederland Side :

Hier lopen de kosten op

 

Vaste Kosten

Import Service Fee : 50 euro

File Charges : 65 euro

ISPC fee : 5 euro

Delivery Order :17.5 euro

 

LCL Kost : 3M3 x 16 euro = 48 euro

Loading/Unloading charge : : 3M3 x 23 euro = 69 euro

 

Sub Totaal : 50 + 65 + 5 + 17.5 + 48 + 69 = 254.5 EURO oftewel 85 euro/M3

 

Op dit moment weet u dat u goederen zijn aangekomen en van den boot gehaald en dat ze ergens in een magazijn staan.

 

Maar, de goederen moeten nog ingeklaart worden , de kosten :

 

Inklarings kost (oftewel douane kost ) 70 euro

Interventie kosten (is een administratie fee): 75 euro

 

Sub Totaal : 145 euro (let op , dit is geen prijs /M3 , de inklaringskosten zullen enkel stijgen indien u veel verschillende items in u verzending te declareren hebt

 

Totaal Kost voor de 3 M3 FOB Shenzhen - Antwerpen : 40 EURO (China side) + 254.5 EURO + 145 EURO = 440 EURO

Ter info, indien voor 1M3 FOB Shenzhen - Antwerpen : 15 EURO (China side) + 85 EURO + 145 EURO = 240 EURO

 

NOTE : DIT ZIJN ACTUELE PRIJZEN TOEGEPAST JULY 2008 EN HIER ENKEL TER INFO GEPOST

NOTE : INVOER RECHTEN EN BTW ZIJN EXCLUSIEF !!! DEZE ZIJN APART AF TE REKENEN EN MOETEN IN BIJNA ALLE GEVALLEN EERST BETAALD WORDEN VOORDAT U DE GOEDEREN MEEKRIJGT.

 

 

mocht u nog vragen hebben , laat het me weten

 

Rachim Elm

www.importchina.be / www.sannalin.com (Tot begin 2011 waren we nog ImpExpBel Trading). Dezelfde mensen, dezelfde activiteiten,enkel een andere naam !

Link naar reactie
  • 0

Hallo beste Forumleden,

 

Wij zijn een startende onderneming dat volgende maand een kleine sample order willen bestellen vanuit China, nu hebben wij gehoord dat het goedkoper is om deze produkten via Antwerpen te laten lossen/inklaren, is dit waar of kunnen wij toch beter via Rotterdam lossen/inklaren?

Ik hoop hier zo gauw mogelijk wat meer duidelijkheid over te kunnen krijgen, misschien iemand die hier ervaring mee heeft?

 

Met vriendelijke groet,

 

ADS-HOLLAND

Eddy de Jong

ads-holland@live.nl

Mobiel: 0615261274

 

 

Link naar reactie
  • 0

Totaal Kost voor de 3 M3 FOB Shenzhen - Antwerpen : 40 EURO (China side) + 254.5 EURO + 145 EURO = 440 EURO

Ter info, indien voor 1M3 FOB Shenzhen - Antwerpen : 15 EURO (China side) + 85 EURO + 145 EURO = 240 EURO

440 voor drie kuub? Dat is best heel fijn in vergelijking met de vluchttarieven. Hoe lang doet een schip gemiddeld over deze route?

Journalist bij Quote | Appbouwer. Zie mijn nieuwste project http://zeeweer.nl | en natuurlijk http://www.martijndemeulder.com

Link naar reactie
  • 0

LCL zijn meestal langer onderweg (closing is vroeger en beschikbaarheid bij aankomst later). Pak toch een dikke 30 dagen.

Om te kiezen voor luchttarieven moet je al een heel speciaal goed hebben. 3 Kuub heeft een minimum gewicht van 3x167kg (minimum volumegewicht) , laat ons zeggen 500 kg x 3 euro/kg (courant tarief) , zit je al aan de 1500 euro. Nu zijn niet alle kosten meegerekend maar je zit al aan 3xzoveel (niet vergeten, u belastingen op transport stijgt dan ook driemaal)...

www.importchina.be / www.sannalin.com (Tot begin 2011 waren we nog ImpExpBel Trading). Dezelfde mensen, dezelfde activiteiten,enkel een andere naam !

Link naar reactie
  • 0

Beste Martijn25,

 

Bedankt voor je reaktie, als wij de prijzen vergelijken van jou met de prijzen die wij net hebben binnen gekregen van onze fabrikant voor het vervoer van hun 5 produkten uit China per schip dan komen wij in totaal op zo'n € 494,00, dat is maar € 156,00 goedkoper dan Rotterdam dus schieten wij daar niet veel mee op!

Vervoer van hun 5 produkten is via een vervoerder uit China die ik zelf heb gevonden 3,6 m3 x € 15,00 = € 54,00 voor vervoer naar Rotterdam, per schip duurt het ongeveer 4 tot 6 weken afhankelijk van de weersomstandigheden en de koers die het schip moet varen maar in feite is dit niet duur, als wij het per DHL hadden willen laten vervoeren zoals eerder het plan was dan zou ons dit 700kg x $ 7,00 per kg gaan kosten dus was het totaalbedrag $ 4900,00 geweest, dat is dus niet rendabel meer!

Wij zullen nog even verdere reakties afwachten van andere forumleden maar in elk geval bedankt Martijn!

 

Groetjes,

 

ADS-HOLLAND

Eddy de Jong

Oosterhesselen

Drenthe.

 

Totaal Kost voor de 3 M3 FOB Shenzhen - Antwerpen : 40 EURO (China side) + 254.5 EURO + 145 EURO = 440 EURO

Ter info, indien voor 1M3 FOB Shenzhen - Antwerpen : 15 EURO (China side) + 85 EURO + 145 EURO = 240 EURO

440 voor drie kuub? Dat is best heel fijn in vergelijking met de vluchttarieven. Hoe lang doet een schip gemiddeld over deze route?

Link naar reactie
  • 0

Beste Impexbel,

 

Bedankt voor jullie reaktie, als jullie goedkoper kunnen werken dan houden wij ons natuurlijk altijd aanbevolen, wij hebben vanavond net een mail binnen gekregen van de fabrikant die ons de produkten kunnen leveren via een door ons opgezochte vervoerder per schip vanuit China, eerst kregen wij bericht dat het vervoer alleen via DHL geregeld kon worden, kosten

$ 7,00 per kg, dit zou ons $ 7,00 x 700kg= $ 4900,00, dit is dus niet rendabel meer, daarna zijn wij zelf op zoek gegaan naar een vervoerder via google, de fabrikant heeft contact gezocht met deze vervoerder en deze bleek stukken goedkoper te zijn dan de $ 4900,00 via DHL namelijk € 15,00 per m3= 3,6m3 x € 15,00= € 54,00 voor transsport naar Rotterdam maar dan komen de meeste kosten, eenmaal in Rotterdam krijg je te maken met allerlei toeslagen, inklaringskosten, importheffing, btw, huur voor opslag etc, nu is onze vraag aan jullie of het goedkoper is te lossen in Antwerpen of Rotterdam!

Het enigste nadeel is dat de produkten zo'n 4 tot 6 weken onderweg zijn per schip afhankelijk van de weersomstandigheden en de route!

 

Met vriendelijke groet,

 

ADS-HOLLAND

Eddy de Jong

Oosterhesselen

Drenthe

Nederland

 

LCL zijn meestal langer onderweg (closing is vroeger en beschikbaarheid bij aankomst later). Pak toch een dikke 30 dagen.

Om te kiezen voor luchttarieven moet je al een heel speciaal goed hebben. 3 Kuub heeft een minimum gewicht van 3x167kg (minimum volumegewicht) , laat ons zeggen 500 kg x 3 euro/kg (courant tarief) , zit je al aan de 1500 euro. Nu zijn niet alle kosten meegerekend maar je zit al aan 3xzoveel (niet vergeten, u belastingen op transport stijgt dan ook driemaal)...

Link naar reactie
  • 0

Beste iedereen,

 

 

Wat ben ik blij dat er een site bestaat zoals deze!

 

Mijn vraag is de volgende:

 

Ik ben zover om goederen te gaan importeren vanuit China nu nog een 8-tal stuks, wellicht in de korte toekomst veel meer.

Ik weet wat de kosten aangaande FOB, transport en btw zijn( 19%).

 

Nu weet ik dat transport over zee omgeveer tussen de €70,- en €80,- zal uitkomen en via de lucht op €400,-

Kan iemand mij uiteenzetten wat de inklaringskosten enz zijn voor de afhandeling als de boel wordt uitgeladen, het zij een vliegtuig , het zij een boot in Amsterdam?

 

Het gaat mij erom, dat de kosten van transport + afhandeling van de goedkoopste transportvariant, niet boven de transport+afhandelingskosten gaat door duiken van de duurste transportvariant en ik uiteindelijk duurder ipv goedkoper uit ben?

 

En verder: Bij wie kan ik het beste laten natrekken of mijn leverancier betrouwbaar is en wat is het beste, in $ of in € afrekenen?

 

Met vriendelijke groet

 

Ton Maas-Aalsmeer

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 494 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.