• 0

Uit de auto en in de trein!

Aankomende maanden zal ik samen met een team van 4 andere communicatie en multimedia design studenten werken aan een project om de zakelijke reiziger uit de auto en in de trein te krijgen.

 

Wat zou voor u de reden zijn om uw auto te laten staan en de trein te pakken naar uw werk of afspraken?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

pak mijn mobiele telefoon en selecteer de klant waar ik straks heen wil (via je adresboek gesynchroniseerd met je PC). De applicatie weet waar ik ben, dus ik hoef geen vertrek locatie aan te geven. De applicatie geeft aan over hoelang ik moet vertrekken, waar heen en met welke tram, trein en metro. Met een kaart wordt ik 'begeleidt' naar de haltes, stations en uiteindelijk mijn eindbestemming: de volgende klant.

 

En de NS-tomtom is geboren !

 

We doen dit trouwens voor onze HBO opleiding CMD. Het project is fictief, NS (en andere partijen) zijn dus niet betrokken bij het project.

 

Dat is jammer ! Is het met die partijen niet tot een realistisch nivo te trekken?

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Heb gisteren toevallig even op ov9292 gekeken hoe lang ik van huis naar kantoor onderweg zou zijn. Ruim anderhalf uur inclusief een half uur lopen ! Met de auto ben ik er in 10 minuten !

 

Nou wooon ik in een dorp en staat mij kantoor op een industrieterrein maar mij krijg je dus never nooit voor woon-werkverkeer in het OV.

Wel reed ik soms naar het station om vanuit Arnhem klanten in het westen te bezoeken maar sinds de aanpassing van de dienstregeling scheelt dat ook een uur extra reistijd per dag.

 

Maar als ik in Amsterdam zou wonen en werken zou ik niet weten waarvoor ik dagelijk een auto voor w-w verkeer zou gebruiken.

 

Als je gemiddeld 60 km/h zou rijden naar je werk, woon je 10 kilometer van je werk. Waarom ga je dan niet fietsen?

 

Groeten van Gerard

Gerard Petersen

ScheepsbouwKunst

voor Maritieme Productontwikkeling

06-26532891

Link naar reactie
  • 0

Op zich werkt dat met die fietsen prima... Een auto brengtt je echter droog van A naar B en dat gaat met de een ov/fiets-combinatie een stuk minder goed.

 

Ik ben jarenlang met de fiets naar mijn werk gegaan en bijna nooit natgeregend. Soms wachtte ik even tot een bui over was, of ik schuilde onderweg. Volgens mij is de angst om nat te regenen vaak groter dan de werkelijke ervaring.

Een andere positieve ontwikkeling zijn de zogenaamde velomobielen waarvoor momenteel een levertijd van maanden is omdat ze zo populair zijn.

http://www.flevobike.nl/content/view/25/55/lang,nl/

http://www.velomobiel.nl/

 

Groeten van Gerard

Gerard Petersen

ScheepsbouwKunst

voor Maritieme Productontwikkeling

06-26532891

Link naar reactie
  • 0

Ook hier geldt de standaard ondernemersvraag : Welk probleem los je op?

 

"Uit de auto, in de trein" is een (bedachte) oplossing voor een probleem, mijn vraag is welk probleem.

 

Sancho houdt het bij de ezel!

 

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie
  • 0

 

Een andere positieve ontwikkeling zijn de zogenaamde velomobielen waarvoor momenteel een levertijd van maanden is omdat ze zo populair zijn.

http://www.flevobike.nl/content/view/25/55/lang,nl/

http://www.velomobiel.nl/

 

Groeten van Gerard

 

Heb je zelf wel eens gefietst in één van deze trapauto's. ;)

 

Ja zeker en ik vond het fantastisch. 8) En jij?

Gerard Petersen

ScheepsbouwKunst

voor Maritieme Productontwikkeling

06-26532891

Link naar reactie
  • 0

Heb gisteren toevallig even op ov9292 gekeken hoe lang ik van huis naar kantoor onderweg zou zijn. Ruim anderhalf uur inclusief een half uur lopen ! Met de auto ben ik er in 10 minuten !

 

Nou wooon ik in een dorp en staat mij kantoor op een industrieterrein maar mij krijg je dus never nooit voor woon-werkverkeer in het OV.

Wel reed ik soms naar het station om vanuit Arnhem klanten in het westen te bezoeken maar sinds de aanpassing van de dienstregeling scheelt dat ook een uur extra reistijd per dag.

 

Maar als ik in Amsterdam zou wonen en werken zou ik niet weten waarvoor ik dagelijk een auto voor w-w verkeer zou gebruiken.

 

Als je gemiddeld 60 km/h zou rijden naar je werk, woon je 10 kilometer van je werk. Waarom ga je dan niet fietsen?

 

Groeten van Gerard

 

Wie zegt dat ik dat niet doe? Maar als ik afspraken buiten de deur heb blijft die auto noodzakelijk.

Link naar reactie
  • 0

Heb gisteren toevallig even op ov9292 gekeken hoe lang ik van huis naar kantoor onderweg zou zijn. Ruim anderhalf uur inclusief een half uur lopen ! Met de auto ben ik er in 10 minuten !

 

Nou wooon ik in een dorp en staat mij kantoor op een industrieterrein maar mij krijg je dus never nooit voor woon-werkverkeer in het OV.

Wel reed ik soms naar het station om vanuit Arnhem klanten in het westen te bezoeken maar sinds de aanpassing van de dienstregeling scheelt dat ook een uur extra reistijd per dag.

 

Maar als ik in Amsterdam zou wonen en werken zou ik niet weten waarvoor ik dagelijk een auto voor w-w verkeer zou gebruiken.

 

Als je gemiddeld 60 km/h zou rijden naar je werk, woon je 10 kilometer van je werk. Waarom ga je dan niet fietsen?

 

Groeten van Gerard

 

Wie zegt dat ik dat niet doe? Maar als ik afspraken buiten de deur heb blijft die auto noodzakelijk.

 

Tsja dan moet je wel.

Gerard Petersen

ScheepsbouwKunst

voor Maritieme Productontwikkeling

06-26532891

Link naar reactie
  • 0

Ik ben absoluut een voorstander van het gebruik van OV, maar zit met een heel simpel en praktisch dilemma. OV kost tijd en tijd is geld.

 

Tot voor een half jaar geleden gebruikte in het OV nog regelmatig omdat ik dicht bij het station woonde, maar sinds mijn verhuizing moet ik: Lopen naar de tram, tram naar station, overstappen in de trein (uitgaande van een rechtstreekse verbinding), bij aankomst overstappen op ander OV middel; lopen naar opdrachtgever. Ik reken alle wachttijden hierbij nog niet eens mee.

 

Zou ik deze exercitie een paar keer per dag moeten herhalen dan moeten wij onze uurtarieven wel zeer dratisch omhoog bijstellen. Om een lang verhaal kort te maken: Tijd is geld. Dat geldt niet alleen voor urenfabrieken zoals wij, maar ook voor de vertegenwoordiger, de kapster in loondienst, de kantoormedewerker, bedenk het maar.

 

Onze maatschappij is simpelweg niet op het OV ingesteld. De winkeltijden mogen dan wel zijn verruimd, half Nederland blijft trouw in de file staan vanwege de creche. Die gaat pas om half acht open en sluit om 18:30 uur. Tussentijds kan men net een werkdag draaien.

 

Het belangrijkste argument is wel; OV heeft niet dezelfde mobiliteit als de auto. Zou het OV dezelfde mobiliteit en snelheid hebben, dan wordt het een serieus alternatief. Ik vrees echter dat we daarvoor moeten wachten op een volmaakte versie van Scotty's transporter.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 81 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.