• 0

Uit de auto en in de trein!

Aankomende maanden zal ik samen met een team van 4 andere communicatie en multimedia design studenten werken aan een project om de zakelijke reiziger uit de auto en in de trein te krijgen.

 

Wat zou voor u de reden zijn om uw auto te laten staan en de trein te pakken naar uw werk of afspraken?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb gisteren toevallig even op ov9292 gekeken hoe lang ik van huis naar kantoor onderweg zou zijn. Ruim anderhalf uur inclusief een half uur lopen ! Met de auto ben ik er in 10 minuten !

 

Nou wooon ik in een dorp en staat mij kantoor op een industrieterrein maar mij krijg je dus never nooit voor woon-werkverkeer in het OV.

Wel reed ik soms naar het station om vanuit Arnhem klanten in het westen te bezoeken maar sinds de aanpassing van de dienstregeling scheelt dat ook een uur extra reistijd per dag.

 

Maar als ik in Amsterdam zou wonen en werken zou ik niet weten waarvoor ik dagelijk een auto voor w-w verkeer zou gebruiken.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Trein concurreerd (en verliest) met andere vervoersmiddelen op slechts 3 onderdelen:

A: Prijs

B: Confort

C: Reistijd

 

OV moet het andere vervoer op die punten verslaan, anders wordt het niks.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Heb zelf met het bedrijf een beurs gedraaid in Utrecht.

De bouwbeurs en die was van 5 t/m 10 februari.

Dit was de week van het schrikbarende WEERALARM. ???

 

Besloot toen maar met de trein te gaan enwel, jaja, first class.

 

Nou, laat mij maar als Clochard in mijn SUVVIE toeren met mijn peukie.

 

€ 38.40 per retour per dag. geen vrijheid betreffende bellen, roken etc.

 

Wat een drama.

 

Voor wat betreft de vraagstelling; Mij krijg je niet uit de auto!

Link naar reactie
  • 0

De enige keren dat ik de trein neem is als ik naar de enge grote stad ga om te winkelen of iets dergelijks, geen zin heb in eindeloos zoeken naar een dure parkeerplek en niet aan tijd ben gebonden.

 

Voor de overige ritten sta ik graag in de file, sigaret erbij en de keuze in waar ik wel of niet naar wil luisteren.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Voor de overige ritten sta ik graag in de file, ...

 

Ik heb dagelijks twee 'black holes' in mijn agenda: de tijdstippen dat er file staat tussen Haarlem en Amsterdam. Dat gecombineerd met een wiskundige formule over de reistijd naar de afspraak die je met me zou willen maken levert een aantal tijdstippen op waarop je geen afspraak krijgt. Praktisch: om 6.30 uur in Utrecht kan, de volgende optie is 11.00 uur.

Link naar reactie
  • 0

Meer mensen uit de auto en in de trein is volgens mij een utopie. Los van alle argumenten die al eerder zijn aangegeven (waar ik me volledig bij aansluit) zou de NS dit niet eens aankunnen. Treinen tijdens de spits zijn al overvol, en als 5% van de automobilisten in de trein zou stappen zou de NS een verdubbeling van het aantal reizigers te verwerken krijgen.

 

Nee, dan maar file, op de automaat, muziekje erbij, peukie, bakkie koffie en lekker wat zakelijke telefoontjes plegen....

Link naar reactie
  • 0

Nou, dat was wel diep graven hoor... naar de reden om de auto te laten staan en in de trein te stappen.

 

Ik ging regelmatig met het OV toen ik nog geen auto tot mijn beschikking had. In zo'n periode leer je ook je reizen te plannen en rekening te houden met de vervoersvorm. Maar zodra je een auto hebt is niets meer opgewassen tegen de bewegingsvrijheid die je ervaart.

 

In onze rijke samenleving hebben heel veel mensen een eigen auto (of meer) en genieten van die bewegingsvrijheid. Weinig kans dat ze die vrijheid structureel gaan opgeven.

http://www.bizzlog.blogspot.com/ > mijn weblog over startend ondernemen

http://www.managizer.nl/ > interne communicatie en gedragsverandering in organisaties

Link naar reactie
  • 0

In principe is de trein een prima alternatief voor de auto, dwz voor mensen die vanuit en vooral binnen de randstad opereren. De belangrijkste beperking zit niet in het komen van station naar station, maar in de aansluitingen van station naar de eind bestemming. Ofschoon je in de trein in theorie meer werk gedaan kan krijgen, gaat dit praktisch niet omdat er geen BB internetverbinding is, een laptop niet echt comfortabel werkt en je niet vrijuit kan spreken. Dat laatste kan in de auto uiteraard wel. Ikzelf zou voor zakelijk verkeer liever kiezen voor een milieuvriendelijk persoonlijk vervoermiddel. Voor mij dus bij voorkeur een 5ltr/100km auto.

Link naar reactie
  • 0

Ik zeg: sporen weg en asfalteren die hele boel en alleen maar gespecialiseerde grote lange superbussen op laten rijden.

 

Comfort identiek;

Een kapotte superbus geen probleem, daar rij je omheen;

Veel grotere capaciteit;

Geen wisselstorinngen, seinstoringen en noem maar op meer;

etc etc...

Link naar reactie
  • 0

Bussen als alternatief voor treinen kan best werken, maar dat maakt geen alternatief voor de auto... want ze rijden nog steeds van waar je niet bent naar waar je niet heen wilt (tenzij je op een station werkt oid).

 

Utrecht heeft min of meer zo'n superbus-constructie tussen CS en de uithof, goeddeels over busbanen maar ook stukjes door het normale verkeer heen. Hier werkt dat wel, omdat er veel studenten per trein oid op CS arriveren, en er maar een paar haltes nodig zijn op het universiteitsterrein... en in zo'n bus van 27 meter passen best veel mensen.

 

Concrete getallen heb ik niet, maar heb wel het idee dat zo'n bustraject als geheel betrouwbaarder is dan een treinverbinding, zeker op de stukken waar men over busbanen rijdt en geen last heeft van opstoppingen door het overige verkeer.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Aankomende maanden zal ik samen met een team van 4 andere communicatie en multimedia design studenten werken aan een project om de zakelijke reiziger uit de auto en in de trein te krijgen.

Vanuit welk oogpunt? Doen jullie dit voor de NS? Of vanuit het milieu-oogpunt om het fileprobleem op te lossen.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Misschien als de trein tevens als een soort van business (ontmoetings) center kan gaan dienen, waar je al rijdend contacten legt c.q. onderhoudt, ononderbroken wifi op je laptop kunt werken (dus ook oplaadpunten etc) en als je erin zou kunnen vergaderen met alle goede, benodigde voorzieningen, etc. dan maakt de trein bij mij meer kans, is-ie misschien ook wel een inspirerende omgeving.

 

Als vervoermiddel van A naar B, vind ik het in slechts een fractie van de A'en B's nuttig en welkom. Bijvoorbeeld van CS Groningen naar CS Utrecht Jaarbeurs. De trein zou meer als een totaalconcept i.p.v. uitsluitend een vervoermiddel kunnen dienen.

 

Nu vind ik de vraag over openbaar of auto meer een 'of / of' discussie, terwijl het in realiteit een 'en / en' verhaal is. Je kunt m.i. niet echt kiezen tussen openbaar vervoer of de auto. Als je kiest voor de auto, maak je gebruik van bijna totaal andere voorzieningen en mogelijkheden dan het openbaar vervoer en daar richt je, waar mogelijk en indien nodig, je leven op in.

 

En kies je voor volledig openbaar vervoer, wat vaak best kan, mits je daar dan je (werkende) leven op inricht, moet je in veel gevallen toch weer gebruik maken van een taxi (is ook een auto, toch?) En dan zou ik ook de discussie thuiswerken erin willen betrekken. Veel online voorbereiden en pas echt op weg als er een fysieke ontmoeting wenselijk c.q. noodzakelijk is.

 

Groeten,

 

Hans van den Bergh

Creanize!

www.creanize.com

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

En dan zou ik ook de discussie thuiswerken erin willen betrekken. Veel online voorbereiden en pas echt op weg als er een fysieke ontmoeting wenselijk c.q. noodzakelijk is.

 

Groot voorstander en liefhebber van die aanpak :)

 

Bijkomend voordeel van die manier van werken is ook dat je afspraken met een beetje mazzel zo kunt plannen dat je buiten de spits reist. Dat is met de auto een eind sneller, en met de trein een eind comfortabeler.

Link naar reactie
  • 0

Aankomende maanden zal ik samen met een team van 4 andere communicatie en multimedia design studenten werken aan een project om de zakelijke reiziger uit de auto en in de trein te krijgen.

 

Wat zou voor u de reden zijn om uw auto te laten staan en de trein te pakken naar uw werk of afspraken?

 

 

 

Gelet op de studierichting vermoed ik dat er dus een project gaat komen met voornamelijk een (multimediale?) campagne? Ik ben nu ook wel heel benieuwd wie dan de opdrachtgever is (NS, Politiek?). En wat nu het vernieuwende in de aanpak en campagne zal zijn dat de zakelijk reiziger nu wel uit de (lease)auto gaat krijgen, wat na vele reeds eerder gevoerde campagnes en ondanks de filedruk, tot nu toe niemand is gelukt. Mooie uitdaging, hoor!

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Ik las laatst ergens dat er een ov fiets bestond. Dat is een fiets die je voor een kleine bijdrage kan huren voor een x aantal uur. Het schijnt dat die op de meeste grote stations aanwezig zijn. Op zich kan dit voor sommige een hele goede oplossing zijn.

 

sofiane

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ehmmm ... heb ik soms last van ... krijg ik ineens de kriebels als de topicstarter (vraagsteller) zelf niet meer reageert :-\

Ik heb hem per email gevraagd of hij voor ons een reactie heeft op onze vragen/antwoorden. To be continued ..... ga ik nu in de file staan richting Amsterdam ;)

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Sorry dat ik niet meer reageerd heb!

 

Inmiddels is het project zo veranderd dat ons doel niet meer is om mensen uit de auto en in de trein te krijgen. We gaan de reis ervaring van huidige 1e klas zakelijke reizigers verbeteren.

 

Uit ons onderzoek bleek dat de treinreis zelf het probleem niet was. Mensen vinden niet erg om lekker 1e klas te zitten met hun eigen papieren en laptop. Het probleem ligt bij de reis van huis/kantoor naar station en van station naar eindbestemming.

 

Nu wordt dat meestal gepland met 9292ov.nl. Maar men ervaard deze service als onbetrouwbaar en niet handig. Niet handig, vooral omdat de mobiele versie te ingewikkeld is waardoor er dus kaarten en routebschrijvingen uitgeprint moeten worden. Waardoor je dus net een toerist lijkt in plaats van een zakelijke reiziger op weg naar zijn klant.

 

Onze oplossing voor dit probleem is een mobiele reisplanner. Doormiddel van 'mobile tracking' weet de applicatie waar je je op dat moment bevindt. Ook staat deze in contact met actuele reisinformatie van OV aanbieders (NS, RET, HTM, Arriva etc). Door deze 2 factoren te combineren (locatie en actuele reisinfo) krijgt de gebruiker altijd de snelste route naar bepaalde plek voorgeschoteld, rekening houdende met vertragingen e.d.

 

Om een voorbeeld te geven:

Ik ben op bezoek bij een klant. Ik moet straks naar een volgende klant. Ik pak mijn mobiele telefoon en selecteer de klant waar ik straks heen wil (via je adresboek gesynchroniseerd met je PC). De applicatie weet waar ik ben, dus ik hoef geen vertrek locatie aan te geven. De applicatie geeft aan over hoelang ik moet vertrekken, waar heen en met welke tram, trein en metro. Met een kaart wordt ik 'begeleidt' naar de haltes, stations en uiteindelijk mijn eindbestemming: de volgende klant.

 

We doen dit trouwens voor onze HBO opleiding CMD. Het project is fictief, NS (en andere partijen) zijn dus niet betrokken bij het project.

 

Heel erg bedankt voor alle reacties. Het heeft ons zeker geholpen, ondanks de verandering in opdracht. Nieuwe reacties en meningen over ons concept zijn natuurlijk ook welkom.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 80 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.