Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Romano Sandee
Ik weet niet of ik dit topic moest posten, want ik weet ook niet goed wat ik ermee moet...
Ik heb vorige week donderdag een persbericht verstuurd. In dit persbericht verwees ik door naar mijn website voor meer informatie en al mijn contactgegevens etc erbij. Ik heb echter niets meer van de desbetreffende krant gehoord totdat ik vandaag de wekelijkse krant open sloeg. Er stond een vrij groot artikel + foto in van tesamen ongeveer 1 A4'tje. Ze hebben alle informatie, alle overige informatie van mij, en sommige delen letterlijk overgenomen in de vorm van quotes.
De foto is echter al bijna 2 jaar en is genomen door een professionele fotograaf met de afspraak dat ik het alleen gebruik voor eigen gebruik en eigen sites. Nu heb ik met hem erover gebeld en hij gaat bij de uitgever die foto dan de rekening ervan sturen, daar kom ik niet mee in de problemen, maar hij is niet echt actueel en ik krijg voor het tippen gratis foto's, dus dat is wel heel aardig van deze meneer.
Mijn vraag is eigenlijk meer, mag een krant zomaar, zonder te weten naast het persbericht dat je hebt verstuurd, ook delen van je site kopiëren en plaatsen? Hoe is dit juridisch geregeld? Want op deze manier vind ik het niet geheel okej, er staan geen foute dingen in, maar de manier waarop vind ik erg vervelend.
Groetjes,
Romano
[titel verduidelijkt - mod]
Massagepraktijk Romano Sandee | Stichting Massage Community