Op 22 juli heb ik een aangetekende brief naar 1 van mijn klanten die een betalingsregeling heeft getroffen met mij in een contract een aangetekende brief verstuurd waarin ik aankondig dat de betalingsrekening veranderd. Hierbij had ik op het postkantoor het zo geregeld dat ik de handtekening retour zou krijgen. Echter is deze klant niet op het postkantoor geweest en ook tussentijdse telefoontjes met het verzoek de brief op te halen heeft niet ertoe geleid dat deze klant de brief met deze mededeling op heeft gehaald. Nu heb ik vandaag de brief terug gekregen waar ik tevens voor moest tekenen . Hierop staat ook dat de klant niets heeft opgehaald en de retourdatum is 22 augustus, ofwel de klant heeft een maand de tijd gehad. Nu is het naar mijn inziens dat ik er alles heb gedaan om het aan te kondigen naar de klant. Echter staat deze klant bij mij tevens als bekend dat ze ondanks de betalingsregeling niet snel betaald. Nu zou ze als redenering kunnen geven dat ze nooit een brief heeft gehad. Ik heb de brief die ik retour heb gekregen trouwens niet geopend. Stel ze zou nu niet betalen, is het dan zo dat de klant in kwestie gelijk zal halen of moet ik alsnog een aangetekende brief weer sturen waarbij het de vraag is of ik deze handtekening retour krijg? Ik zou graag hierover advies willen want ik baal hier echt vreselijk van!
[Edit]
Ik haal zo nu en dan dit topicje omhoog om jullie een beetje op de hoogte te houden van deze zaak, waar wellicht anderen weer wat van kunnen leren :)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Romano Sandee
Romano Sandee
Beste adviseurs,
Op 22 juli heb ik een aangetekende brief naar 1 van mijn klanten die een betalingsregeling heeft getroffen met mij in een contract een aangetekende brief verstuurd waarin ik aankondig dat de betalingsrekening veranderd. Hierbij had ik op het postkantoor het zo geregeld dat ik de handtekening retour zou krijgen. Echter is deze klant niet op het postkantoor geweest en ook tussentijdse telefoontjes met het verzoek de brief op te halen heeft niet ertoe geleid dat deze klant de brief met deze mededeling op heeft gehaald. Nu heb ik vandaag de brief terug gekregen waar ik tevens voor moest tekenen . Hierop staat ook dat de klant niets heeft opgehaald en de retourdatum is 22 augustus, ofwel de klant heeft een maand de tijd gehad. Nu is het naar mijn inziens dat ik er alles heb gedaan om het aan te kondigen naar de klant. Echter staat deze klant bij mij tevens als bekend dat ze ondanks de betalingsregeling niet snel betaald. Nu zou ze als redenering kunnen geven dat ze nooit een brief heeft gehad. Ik heb de brief die ik retour heb gekregen trouwens niet geopend. Stel ze zou nu niet betalen, is het dan zo dat de klant in kwestie gelijk zal halen of moet ik alsnog een aangetekende brief weer sturen waarbij het de vraag is of ik deze handtekening retour krijg? Ik zou graag hierover advies willen want ik baal hier echt vreselijk van!
[Edit]
Ik haal zo nu en dan dit topicje omhoog om jullie een beetje op de hoogte te houden van deze zaak, waar wellicht anderen weer wat van kunnen leren :)
Massagepraktijk Romano Sandee | Stichting Massage Community
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/13227-klant-haalt-aangetekende-brief-niet-op-betalingsregeling/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
33 antwoorden op deze vraag