• 0

Wie schrijft mijn ondernemersplan?

Beste ppl,

 

ik ben op zoek naar een student die misschien voor zijn studie of gewoon om een centje bij te verdienen zin heeft een ondernemersplan met mij te schrijven...

Niet zomaar 13 in een dozijn maar ECHT iets bijzonders!

 

Het gaat om een bijzonder concept waar ik mee naar de bank moet gaan dus mocht je zin/tijd hebben let me know!

 

Greetz

 

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja, een goeie opzet is mijn knelpunt.

Ik ben enthousiast en heb een goed plan denk ik en inmiddels een ruime klantenkring en ben in een mijn vakgebied (medisch/cosmetisch)een prof.

 

Maar als het aankomt op berekeningen maken etc etc wat natuurlijk heel belangrijk is binnen zo plan loop ik spaak...

Kortom I need some help :-X

Link naar reactie
  • 0

Berekeningen moet je door een accountant laten doen. Dat is toch een vereiste van de bank.

 

Ik heb toen een aantal accountants gebeld voor een prijzenindicatie, waarop een accountant het gratis voor mij berekende als service (mooie klantenbinder!).

 

Hieronder volgt mijn opzet. Hiermee wil ik niet zeggen dat het perfect is, maar wellicht wel een goede leidraad. De banken en accountant vonden het zeer professioneel opgezet en ik heb dan ook mijn lening gekregen (€ 45.000).

 

 

 

Inhoudsopgave

 

Samenvatting 3

 

Persoonlijk 4

Personalia 4

Inkomenssituatie 4

Biografie 4

Ondernemerskwaliteiten 5

 

Beschrijving Bedrijf 6

Wat biedt Bedrijf? 6

Waar vindt men Bedrijf? 6

Welke prijzen en marges? 7

Wie zijn de leveranciers? 8

Personeel 8

Doelgroep 8

Omzet 8

 

Marktanalyse 10

Verkoopkanalen en hun cijfers 10

Concurrentie-analyse 11

 

Marketing 13

SWOT-analyse 14

Sterke punten 14

Minder sterke punten 14

Kansen 14

Bedreigingen 14

Marketinginstrumenten 14

 

Investeringsbegroting 17

 

Benodigde Financiering 18

 

Exploitatiebegroting 19

 

Bijlage I 21

Rabobank kijk- en vergelijkcijfers 21