Ik wil graag een huurovereenkomst door een deskundige laten doornemen om te zien of er geen gekke dingen in staan.
Het betreft de huur van een bedrijfsruimte.
Waar/door wie zou ik dat kunnen laten doen?
Er is namelijk één passage die vreemd op mij overkomt:
standaard huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte niet ex artikel 7A: 1624 BW, volgens het ROZ-model.
Waar komt dat 'niet' vandaan??
Tevens wordt een bankgarantie gevraagd van drie maanden (zie ik vaker, dus dat is m.i. niet zo vreemd), maar de huur moet steeds per kwartaal vooruit betaald worden. Daar heb ik niet zo'n trek in, daar kun je toch over onderhandelen? Of is dat een 'vaststaand feit'?
Dan nog een laatste opmerking: Na akkoord huurintentie overeenkomst zal een bedrijfsonderzoek verricht worden waarbij o.a. de kredietwaardigheid wordt getoetst.
Hoe gaat zo iets in z'n werk? Wie heeft daar 'praktijkervaring' mee? Is dat een inzicht in de jaarrekening?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Henri Kroeze
Henri Kroeze
Ik wil graag een huurovereenkomst door een deskundige laten doornemen om te zien of er geen gekke dingen in staan.
Het betreft de huur van een bedrijfsruimte.
Waar/door wie zou ik dat kunnen laten doen?
Er is namelijk één passage die vreemd op mij overkomt:
standaard huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte niet ex artikel 7A: 1624 BW, volgens het ROZ-model.
Waar komt dat 'niet' vandaan??
Tevens wordt een bankgarantie gevraagd van drie maanden (zie ik vaker, dus dat is m.i. niet zo vreemd), maar de huur moet steeds per kwartaal vooruit betaald worden. Daar heb ik niet zo'n trek in, daar kun je toch over onderhandelen? Of is dat een 'vaststaand feit'?
Dan nog een laatste opmerking: Na akkoord huurintentie overeenkomst zal een bedrijfsonderzoek verricht worden waarbij o.a. de kredietwaardigheid wordt getoetst.
Hoe gaat zo iets in z'n werk? Wie heeft daar 'praktijkervaring' mee? Is dat een inzicht in de jaarrekening?
... doet leuke dingen op internet ...
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/14027-huurovereenkomst-waar-te-laten-checken/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag