wij hebben in de periode van april t/m oktober 2006 en de periode van april t/m oktober 2007 een contract afgsloten met iemand om zijn boot te verhuren. Door allerlei dingen die er zijn gebeurt, hebben wij besloten om het volgende seizoen geen contract meer met deze persoon af te sluiten. Dit hebben wij hem eind januari laten weten. Deze meneer was hier niet blij mee en heeft nu een brief geschreven waarin hij zegt dat wij hem eerder hadden moeten mededelen dat wij geen contract meer met hem wilden afsluiten. Hij heeft nu een brief naar ons gestuurd waarin hij ons aansprakelijk stelt omdat doordat wij zolang gewacht hebben, wij de verwachting hebben gewekt het verhuurcontract te zullen continueren.
In verband hiermee stelt hij ons aansprakelijk voor bijna 5.000 euro aan omzetverlies. Tevens komt hij met andere verzonnen kosten (wij zouden schade niet gerepareerd hebben, schoonmaak zouden wij niet hebben gedaan, wat wij wel gedaan hebben).
Hiervoor heeft hij ons een faktuur gestuurd. Aangezien hij nogal wat juridische kennis heeft, en hij weet dat wij als klein bedrijf deze juridische kennis niet hebben, zal hij naar onze verwachting hier mee doorgaan en een rechtszaak hiervan maken.
Mijn vraag is nu, hoe moeten wij reageren op zo'n brief en onterechte faktuur. Moet je altijd reageren op zo'n brief en faktuur of is het verstandig om niets te doen en mocht hij een rechtszaak aanspannen, dan pas te gaan reageren.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
evs123
evs123
Hallo,
wij hebben in de periode van april t/m oktober 2006 en de periode van april t/m oktober 2007 een contract afgsloten met iemand om zijn boot te verhuren. Door allerlei dingen die er zijn gebeurt, hebben wij besloten om het volgende seizoen geen contract meer met deze persoon af te sluiten. Dit hebben wij hem eind januari laten weten. Deze meneer was hier niet blij mee en heeft nu een brief geschreven waarin hij zegt dat wij hem eerder hadden moeten mededelen dat wij geen contract meer met hem wilden afsluiten. Hij heeft nu een brief naar ons gestuurd waarin hij ons aansprakelijk stelt omdat doordat wij zolang gewacht hebben, wij de verwachting hebben gewekt het verhuurcontract te zullen continueren.
In verband hiermee stelt hij ons aansprakelijk voor bijna 5.000 euro aan omzetverlies. Tevens komt hij met andere verzonnen kosten (wij zouden schade niet gerepareerd hebben, schoonmaak zouden wij niet hebben gedaan, wat wij wel gedaan hebben).
Hiervoor heeft hij ons een faktuur gestuurd. Aangezien hij nogal wat juridische kennis heeft, en hij weet dat wij als klein bedrijf deze juridische kennis niet hebben, zal hij naar onze verwachting hier mee doorgaan en een rechtszaak hiervan maken.
Mijn vraag is nu, hoe moeten wij reageren op zo'n brief en onterechte faktuur. Moet je altijd reageren op zo'n brief en faktuur of is het verstandig om niets te doen en mocht hij een rechtszaak aanspannen, dan pas te gaan reageren.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/15405-onterechte-faktuur-hoe-reageren/Aanbevolen berichten
22 antwoorden op deze vraag