Ga naar inhoud
  • 0

Werknemers over werkgevers > jullie mening

Junior     9 1

Hi!

 

Het is dan eindelijk zover, mijn nieuwe idee en kindje jobinsider is online en ik zou graag willen vragen wat jullie ervan vinden.

 

Ik zie dat er ontzettend veel ervaringen met elkaar gedeeld worden hier, en dat mensen daar absoluut veel waarde aan hechten. Ik vind het solliciteren van tegenwoordig dan ook echt voor het grootste deel "natte vinger" werk, omdat je eigenlijk pas erachter kunt komen hoe de werkgever is, tot je er daadwerkelijk midden in zit.

 

Daarom heb ik toch maar de stoute schoenen aangetrokken, en een concept opgezet, waarmee werknemers beoordelingen kunnen geven en kunnen lezen over werkgevers. Het geheel is nog allemaal in de beta fase, en we proberen zoveel mogelijk op de user input af te gaan. Dus er staan een hele hoop leuke dingen aan te komen.

 

Als je geinteresseerd bent kun je alvast een kijkje nemen, en me laten weten wat je ervan vindt!

 

www.JobInsider.nl

 

En uiteraard zou ik zeer vereerd zijn als je ook even laat weten wat je van je werkgever vindt in de vorm van een beoordeling!

 

Gr Achmed

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0
Legend     22,3k 5 1360

 

Was er niet een hele grote Amerikaanse site waar mensen hun mening over werkgevers kwijt konden (gekopieerd in Nederland) - en wat is daarmee gebeurd?

 

Zoeken we op... 8)


Lees ook eens de Moscow Times, één van de laatste onafhankelijke media in Rusland (tijdelijk in Amsterdam). 🕊 🕊 🕊

Link naar reactie
  • 0
Legend     2,4k 117

Als je geinteresseerd bent kun je alvast een kijkje nemen, en me laten weten wat je ervan vindt!

 

Ik vind om te beginnen dat de site nog even gelegaliseerd moet worden, door de verplichte vermelding van KvK-nummer, vestigingsadres, BTW-nummer, e-mailadres etc. (art. 3:15d BW). Los van de illegaliteit, een site die bij 'Contact' alleen een berichtformulier heeft staan, vertrouw ik niet.

 

Qua vormgeving en indeling vind ik de site er wel fris en helder uitzien.

 

Bij de beoordelingen zou ik een minimale geloofwaardige inhoud als voorwaarde stellen. Want als ik na een hoop geklik kom op "X is voor mij een superbedrijf en is erg goed voor haar personeel", dan geloof ik dat niet zo. Maar goed, waarschijnlijk is dat ingevoerd door de tester van de software.

 

Vreemd dat je niet hoeft te registreren om een beoordeling te plaatsen. Dat verlaagt de drempel natuurlijk, maar levert het ook niet een hoop junk op?

 

Link naar reactie
  • 0
Junior     9 1

Zoals je al misschien uit mijn bericht had opgemaakt, zijn we continue zaken aan het toevoegen en het aanpassen. Contact gegevens, wordt asap aangevuld!

 

En over de beoordeling: mensen zijn vrij om in te voeren wat ze vonden van het bedrijf, mits professioneel. Omdat we net pas begonnen zijn, moeten er natuurlijk veel meer beoordelingen komen, om representatief te zijn. Dus dan zullen de tekstuele toelichtingen ook erg uiteenlopen van kort tot zeer uitgebreid.

 

En je moet WEL registreren als je je beoordeling wilt doorvoeren!

 

Bedankt voor je feedback!

Link naar reactie
  • 0
Retired Mod     4,7k 244

Even snel gekeken.

 

Plus: helder opgezet, duidelijk.

 

Min: onder 'wie zijn wij' kom ik de volgende zin tegen: "JobInsider wil met behulp van deze formule oude paradigma's rondom het solliciteren doorbreken en een invulling geven aan het Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen." Dat MVO wordt verder niet uitgelegd, en ik zie ook niet dat jullie site daar aan bijdraagt. Svp uitleggen.

 

Verder zag ik, ik meen bij T Mobile, wel een score (6.6) maar geen beoordelingen.

 

Algemeen: alles zal staan of vallen met veel betrouwbare beoordelingen. Misschien een idee om in je eigen netwerk mensen overhalen hun beoordelingen te plaatsen? Al dan niet koppelen met een loterij, bijv 1 staatslot per honderd beoordelingen weggeven.

 

Misschien ook handig om een onderscheid te maken bij een beoordeling of mensen er nog werken, danwel er gewerkt hebben?

 

Hoe gaan jullie om met veroudering van gegevens? Laten jullie oude beoordelingen wel staan, maar tellen ze bijv niet meer mee voor de score? Of wil je alles regelmatig schonen? Of alles laten meetelllen, ook al is het meer dan zeg 10 jaar oud? Misschien nu nog niet zo relevant, maar op termijn wel iets om rekening mee te houden.

 

Nog een tip: misschien kun je een mogelijkheid aanbieden dat ik als zoeker contact op kan nemen met een beoordelaar voor meer info.

 

Succes!


r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0
Junior     9 1

@Fred: Bedankt voor je feedback!

 

- MVO wordt opgepakt, en is een actiepunt van gemaakt;

- T-mobile: foutje in het systeem, beoordeling in het systeem was verwijderd, maar score was niet bijgewerkt;

- Eigen netwerk, zijn we mee bezig om zoveel mogelijk beoordelingen binnen te halen. Inderdaad het valt en staat met het aantal beoordelingen,en dan pas wordt het ook echt representatief;

- Je kunt op het bedrijfsprofiel al een filter inschakelen (dmw dropdown) om ofwel uitdienst of indienst beoordelingen te zien. Dit zit ook al in het beoordelingsproces gebakken;

- We houden idd al rekening met verouderde gegevens. Men kan na een jaar ook filteren op beoordelingen van maximaal 1 jaar oud. Verder zitten we te denken aan een voortschrijdend gemiddelde, of het toekennen van een waardering aan beoordelingen ouder dan x jaar.

- Je laatste tip is een hele goede! Die staat ook op onze actielijst, en wordt binnenkort al opgeleverd! Je kan overigens nu al een vraag stellen in de vraagbaak.

 

Link naar reactie
  • 0
Super Senior     100 1

 

Was er niet een hele grote Amerikaanse site waar mensen hun mening over werkgevers kwijt konden (gekopieerd in Nederland) - en wat is daarmee gebeurd?

 

Zoeken we op... 8)

 

www.indewandelgang.nl bedoel je? Iets beperktere functionaliteit zo te zien, maar ik heb er heel vluchtig naar gekeken.

 

Jobinsider is een leuk initiatief, blijft misschien lastig om de mensen te bewegen serieuze beoordelingen in te laten vullen. Interessant om te zien hoe jullie dit gaan promoten. (virals, samenwerkingen, free publicity?)

 

In ieder geval veel succes!

 

Paul


verkoop - marketing - communicatie

 

Resultaatgericht en altijd helder.

 

www.helder-resultaat.nl

Link naar reactie
  • 0
Legend     1k 215

Heb ik dit niet gezien op tv??????

 

Maar duidelijke en overzichtelijke site, beetje teveel een "web 2.0" uiterlijk. Maar voor zijn doel prima. Vooral gezien de beta status ziet het er volwassen uit.

 

Wat ik zelf het grote risico bij dit soort ideeen vind is het wildgroei aan impuls uitspraken. Zoals ik zelf een beetje zie bij kieskeurig.nl en/of algemene fora. Misschien is het een idee om een soort franchise/portal functie voor mystery shopping ondernemingen en loopbaan coaches te plaatsen. Waarbij bepaalde reacties nagevolgt kunnen worden.

 

Bijvoorbeeld reactie:

De onderneming maakt zijn beloftes op doorgroeimogelijkheden niet waar.

 

Jobcoacher, kan dan aanbieden om deze ontevreden medewerker te adviseren en het probleem te analyseren. Dit zou als dienst ook teruggekoppeld kunnen worden aan de desbetreffende onderneming. Waardoor deze portal hun ook de kans geeft om zich te verbeteren.

 


www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0
Junior     9 1

@Micha: Ook jij bedankt voor je feedback!

 

Ik moet zeggen dat ik het echt leuk vind om te zien dat anderen met ons meedenken. Precies zoals Micha voorstelt, willen we ons ook profileren als een dienst die onderbouwend van aard is, exclusief die wildgroei waar je het over hebt. Moet ook meteen toegeven dat alleen dat al een serieuze uitdaging voor ons is.

 

We gaan in de nabije toekomst onze diensten ook aan de werkgever aanbieden in een vorm, die aandachtspunten moet gaan opleveren waarmee een onderneming zich kan gaan verbeteren ten behoeve van haar werknemers.

 

Nieuw is, om hetzelfde in de vorm van een coach ook aan werknemers aan te bieden! Deze heb ik meteen genoteerd en nemen we mee in onze plannen!

Link naar reactie
  • 0
Legend     1k 215

En het leukste is dat je waarschijnlijk al wat coaches kan vinden op dit forum :)

 

"Nieuw is, om hetzelfde in de vorm van een coach ook aan werknemers aan te bieden! Deze heb ik meteen genoteerd en nemen we mee in onze plannen!"

 

Is goed, ik stuur volgende week de factuur ;)


www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0
Super Senior     117 5

Op zich lijkt het een goed idee (zonder nog naar de site te zijn gegaan). Maar een werkelijk goed idee -bestaat- bij de gratie van de uitvoerbaarheid en gewenstheid. Zo 1-2-3 kan ik al het nodige opmerken.

 

1. Ik vind opvallend dat feedback op sites t.a.v. gebruiksvoorwerpen, dingen die je via internet kunt bestellen en bijv. restaurants niet echt werken. Mensen nemen in de regel niet de moeite te reageren.

 

2. Er bestaat al sinds jaar en dag een hitlijst van de populairste (wat is het?) 50 werkgevers. Ieder jaar samengesteld door Intermediair. Doet dit blad aan de hand van enquetes. Misschien samenwerking zoeken (wat je draagvlak in 1 keer zeer kan vergroten)?

 

3. Hoe staat het met laster? Wie beoordeelt respons? Welke criteria? Op welke basis onderling vergelijkbaar?

 

4. Idee niet te beschermen.

 

ad 2. Kwestieus bij nader inzien: onder de loep genomen werkgevers zijn ook adverteerders...

 

Om je eerlijk te zeggen: ik zie veel meer haken en ogen dan eurotekens.

Link naar reactie
  • 0
Legend     2,3k 226

2. Er bestaat al sinds jaar en dag een hitlijst van de populairste (wat is het?) 50 werkgevers. Ieder jaar samengesteld door Intermediair. Doet dit blad aan de hand van enquetes. Misschien samenwerking zoeken (wat je draagvlak in 1 keer zeer kan vergroten)?

Door deze opmerking kwam de gedachte bij mij op dat het wellicht een kans is om een en ander ook wat meer regionaal aan te pakken.

 

In de nationale top-50 staan al jarenlang dezelfde (bekende) namen. Vaak zijn dit grote bedrijven die ook een hoge naamsbekendheid hebben. De banken, de grote 4 van de accountants, de verzekeraars, Philips, Heineken etc.

 

Dit terwijl de arbeidsmarkt toch vooral ook een regionale is. Een regionale of provinciale top-50 is interessanter dan een landelijke. Ook voor jouw bedrijf is dit aantrekkelijk je hebt immers dan 12 keer 50 = 600 plekken in een top-50 te verdelen.

 

Ook kun je nog denken aan sub-categorieen: de bouwbedrijf top-10 van Noord-Brabant, de camping top-10 van Zeeland etc etc.

 

Dan wordt het voor die locale bedrijven toch ook aantrekkelijker om zaken met je te doen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 74 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.