• 0

Mijn adres op factuur van mijn klant

Een klant van mij, die ik consultancy diensten verleen, heeft zonder mijn mede weten mijn adres op zijn facturen gezet.

Graag zou ik willen weten of dit fiscaal voor mijn klant en juridisch voor beiden nog gevolgen zou kunnen hebben.

Voor de klant denk ik dan met name aan het risico van een Vaste Inrichting en de fiscale gevolgen hiervan.

Juridisch denk ik in de richting van claims die zijn klanten bij mij zouden kunnen neerleggen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Marco,

 

Juridisch heeft het geen gevolgen, als jij jouw diensten verleend aan die bewuste klant en niet specifiek aan een "derde klant". Jij hebt, hoop ik een contract met de 1e en niet met de 2e. Die 2e dient te reclameren bij de 1e. Zover juridisch.

Fiscaal zijn er geen gevolgen.

Wel is het interessant voor jou om te weten wat de gedachte van de 1e klant is om jouw adres te vermelden op de factuur.

 

Robert Goemans

R.J. Goemans

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Een klant van mij, die ik consultancy diensten verleen, heeft zonder mijn mede weten mijn adres op zijn facturen gezet.

Op welke wijze is dat adres vermeld? Als in 'werkzaamheden verricht door Marco, wonende te aan het adres

Link naar reactie
  • 0

Dag Marco

 

Als je de vraag van StevenK niet kunt bevestigen en echt bedoelt dat er gefactureerd wordt met jouw adres als vestigingsadres van zijn onderneming:

 

Ik zou dit weldegelijk zeer hoog opnemen!

 

Een factuur moet de naam hebben van de verzender en uitgeschreven worden aan de afnemer. Het adres daarop is weldegelijk van invloed! De fiscus (Robert!) kan vragen stellen over wie nu de dienst geleverd heeft en wie dus de BTW op de omzet moet afdragen, nu er geen ondubbelzinnig antwoord gegeven kan worden op welk bedrijf (naam en adres op factuur matcht niet, welke klopt?) die diensten geleverd heeft.

 

Het behoeft niet veel fantasie wat er gebeurt als ik kwaad in de zin heb en lukraak ga (spook)factureren met jouw adres op mijn factuur. Eis een verklaring voor deze vreemde gang van zaken en waak ook voor mogelijke problemen die jouw cliënt heeft in de zin van faillissement oid.

 

Ik kan me geen zinnige reden bedenken om dit te doen, anders dan fraude, aanstaand faillissement, problemen met de gemeente of een bank, onder curatele stelling en ga zo maar door in de schimmige wereld van ondernemingen in problemen.

 

Zoek een antwoord en wees daarin niet te beleefd! Stel je zakelijk op en laat emotie erbuiten hoe moeilijk dat ook kan zijn soms.

 

Succes

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Heren,

 

Hartelijk dank voor jullie reacties.

 

Volgens mij is dit inderdaad valsheid in geschrifte. De verwijzing naar een naderend faillisement klopt wel alhoewel ik me afvraag of ze dat idee al hadden toen er werd begonnen met factureren.

Ik zal zeker deze klant hierover aanspreken.

 

Weet iemand nog een idee om dit te voorkomen?

Is het zinvol om iets in de algemene voorwaarden op te nemen of is dit iets wat nagenoeg nooit voorkomt.

 

Link naar reactie
  • 0

Sommeren correctiefactuur te sturen (die jij eerst onder ogen ziet en uiteindelijk verstuurt). Of kun je zelf de afnemers direct aanschrijven?

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 165 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.