Sinds gister middag is mijn colocated server welke in een datacentrum in Rotterdam staat ofline.
In eerste instantie kregen we via een boodschappen dienst te horen dat er storing zou zijn en er aan gewerkt zou worden.
De eigenaar en enig contactpersoon verder nam zijn mobiele telefoon niet op (naar we vermoede omdat hij er druk mee bezig was).
Later op de dag bleek echter dat de gehele hoster in het datacentrum was afgesloten vanwege wanbetaling.
Daarop met spoed een nieuwe hoster geregeld om de server naartoe te verhuizen, enige probleem.... onbekend welke server van mij is en waar die precies staat in het datacentrum.
De eigenaar naam dus niet op terwijl hij de telefoon wel bij zich had (regelmatig in gesprek of drukte de telefoon gewoon weg).
Op voicemail ben ik ook niet terug gebeld (andere mensen overigens weer wel).
Al met al ben ik nu al 24 uur ofline (hoop met paar uur weer terug te zijn aangezien ik via via de server het kunnen localiseren) en is er een flinke schade (gemiste omzetten, imago schade, zakken van posities in google wat in de komende tijd ook nog omzet zal kosten, server die lang ongebruikt is (een 2de server), kosten overzetten naar nieuwe colocatie, kosten van hieraan bestede uren enz.. Al met al enkelle duizenden euro's van mij en van andere gebruikers van de server.
Hoe kan ik deze persoon (eenmanszaakje) hiervoor het beste verandwoordelijk stellen?
Een factuur opmaken hiervoor en na verlopen betaal termijn naar deurwaarder?
Of beter een advocaat nemen die hem aansprakelijk steld en beslag laat leggen op apparatuur van hem en eventueel zijn koophuis en/of dure auto?
De algemene voorwaarden hebben de volgende clausule:
3. Opdrachtgever vrijwaart SERVER4FUN tegen aanspraak, ook van derden, op vergoeding
van gevolgschade, waaronder begrepen bedrijfsschade ten gevolge van de door
SERVER4FUN verrichtte handelingen of als gevolg van verborgen en / of zichtbare
onvolkomenheden aan de technische voorzieningen, tenzij hierbij sprake is van verwijtbaar
schadelijk gedrag aan de kant van SERVER4FUN.
Nu zal het in dit geval eenvoudig aan te tonen zijn dat hij verwijtbaar scahdelijk gedrag vertoond heeft (niet betalen van hostingkosten, niet melden dat hij wist dat hij afgesloten zou worden en niet meewerken aan het verplaatsen van de server).
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
member123
member123
Goedendag,
Sinds gister middag is mijn colocated server welke in een datacentrum in Rotterdam staat ofline.
In eerste instantie kregen we via een boodschappen dienst te horen dat er storing zou zijn en er aan gewerkt zou worden.
De eigenaar en enig contactpersoon verder nam zijn mobiele telefoon niet op (naar we vermoede omdat hij er druk mee bezig was).
Later op de dag bleek echter dat de gehele hoster in het datacentrum was afgesloten vanwege wanbetaling.
Daarop met spoed een nieuwe hoster geregeld om de server naartoe te verhuizen, enige probleem.... onbekend welke server van mij is en waar die precies staat in het datacentrum.
De eigenaar naam dus niet op terwijl hij de telefoon wel bij zich had (regelmatig in gesprek of drukte de telefoon gewoon weg).
Op voicemail ben ik ook niet terug gebeld (andere mensen overigens weer wel).
Al met al ben ik nu al 24 uur ofline (hoop met paar uur weer terug te zijn aangezien ik via via de server het kunnen localiseren) en is er een flinke schade (gemiste omzetten, imago schade, zakken van posities in google wat in de komende tijd ook nog omzet zal kosten, server die lang ongebruikt is (een 2de server), kosten overzetten naar nieuwe colocatie, kosten van hieraan bestede uren enz.. Al met al enkelle duizenden euro's van mij en van andere gebruikers van de server.
Hoe kan ik deze persoon (eenmanszaakje) hiervoor het beste verandwoordelijk stellen?
Een factuur opmaken hiervoor en na verlopen betaal termijn naar deurwaarder?
Of beter een advocaat nemen die hem aansprakelijk steld en beslag laat leggen op apparatuur van hem en eventueel zijn koophuis en/of dure auto?
De algemene voorwaarden hebben de volgende clausule:
3. Opdrachtgever vrijwaart SERVER4FUN tegen aanspraak, ook van derden, op vergoeding
van gevolgschade, waaronder begrepen bedrijfsschade ten gevolge van de door
SERVER4FUN verrichtte handelingen of als gevolg van verborgen en / of zichtbare
onvolkomenheden aan de technische voorzieningen, tenzij hierbij sprake is van verwijtbaar
schadelijk gedrag aan de kant van SERVER4FUN.
Nu zal het in dit geval eenvoudig aan te tonen zijn dat hij verwijtbaar scahdelijk gedrag vertoond heeft (niet betalen van hostingkosten, niet melden dat hij wist dat hij afgesloten zou worden en niet meewerken aan het verplaatsen van de server).
Hopelijk hebben jullie nuttige tips
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/16152-schadeclaim-bij-hoster-neerleggen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
28 antwoorden op deze vraag