Op dit forum staan deze tijd nogal wat posts over faillisementen en de gevolgen daarvan voor de toeleveranciers. Ik schrik ervan dat zoveel ondernemers hier aangeven dat zij in zo'n situatie het niet erg vinden om dan minder eerlijk zaken te doen.
Met zulke ondernemers wens ik geen zaken te doen. Als je je klanten/relaties bijv. voorliegt en vals vertrouwen wekt en die vervolgens naar hun geld kunnen fluiten is dat een grove schending van hun vertrouwen. Failliet gaan is op zich zelf geen schande maar anderen meesleuren in jouw faillisement wel. Het nare is dat er op neer gekeken wordt op iemand, die failiet is gegaan ( anders dan bijv. in de VS) en dat zo iemand dan heel moeilijk opnieuw kan beginnen.
Daarom dacht ik aan een soort keurmerk dat ondernemers kunnen verdienen als zij hun relaties en klanten eerlijk hebben benaderd en voorgelicht. Iets soortgelijks als pluimen en stekeligheden van de consumentenbond voor de consumenten maar nu voor de zakelijke markt.
Groot voordeel: Met dit systeem krijgt men een betrouwbaarder beeld van nieuwe zakelijke klanten, dan van het internet, waar iedereen maar wat kan roepen over een bedrijf. Er zou met zo'n keurmerk ook het principe van hoor en wederhoor kunnen worden toegepast. Dus in het geval van zo'n keurmerk is er meer rechtszekerheid.
Je verspilt jouw tijd en geld niet meer aan oneerlijke onbetrouwbare ondenemers.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
PaulGo
PaulGo
Op dit forum staan deze tijd nogal wat posts over faillisementen en de gevolgen daarvan voor de toeleveranciers. Ik schrik ervan dat zoveel ondernemers hier aangeven dat zij in zo'n situatie het niet erg vinden om dan minder eerlijk zaken te doen.
Met zulke ondernemers wens ik geen zaken te doen. Als je je klanten/relaties bijv. voorliegt en vals vertrouwen wekt en die vervolgens naar hun geld kunnen fluiten is dat een grove schending van hun vertrouwen. Failliet gaan is op zich zelf geen schande maar anderen meesleuren in jouw faillisement wel. Het nare is dat er op neer gekeken wordt op iemand, die failiet is gegaan ( anders dan bijv. in de VS) en dat zo iemand dan heel moeilijk opnieuw kan beginnen.
Daarom dacht ik aan een soort keurmerk dat ondernemers kunnen verdienen als zij hun relaties en klanten eerlijk hebben benaderd en voorgelicht. Iets soortgelijks als pluimen en stekeligheden van de consumentenbond voor de consumenten maar nu voor de zakelijke markt.
Groot voordeel: Met dit systeem krijgt men een betrouwbaarder beeld van nieuwe zakelijke klanten, dan van het internet, waar iedereen maar wat kan roepen over een bedrijf. Er zou met zo'n keurmerk ook het principe van hoor en wederhoor kunnen worden toegepast. Dus in het geval van zo'n keurmerk is er meer rechtszekerheid.
Je verspilt jouw tijd en geld niet meer aan oneerlijke onbetrouwbare ondenemers.
Wat denken julie hiervan?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
18 antwoorden op deze vraag