• 0

risico van openblijven ?

Beste mensen,

 

allereerst hartelijk dank voor de reacties. Hebben afgelopen dagen eerst de balans van voorraad en crediteuren e.d. heel goed in kaart gebracht.

 

Nu heb ik nog één laatste (?) vraag :

 

Stel : ik ga a.s. week open om complete uitverkoop te houden. Krijg inderdaad wat extra euro's binnen. Aankondigen dmv posters : Opheffingsuitverkoop. Maar er liggen wel diverse brieven van incasso bureau's. Wat is mijn risico ? In hoe snelle periode kan iemand faill. aanvragen die te horen heeft gekregen dat wij opheffingsuitverkoop houden ? Bedoeling is om eind van de week alle leveranciers aan te schrijven met de mededeling van stoppen en om ze gebruik te laten maken van hun eigendomsrecht.

 

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk genoeg is...

 

Grtz.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Incassobrieven kunnen je niet weerhouden om open te blijven.

Zolang je faillisement nog niet is behandeling is, ongeacht of deze is aangevraagd door jezelf, danwel door schuldeisers, en je bedrijf nog niet bij een curator ligt, kun je je bedrijfsvoering doorzetten. En dus open blijven.

 

M.b.t. de incassobrieven is het wel raadzaam (mocht je dit nog niet gedaan hebben), om hen te verzoeken om een afbetalingsregeling. Anders blijven de incasso's binnenkomen met steeds verhogende bedragen. Of die afbetalingsregelingen door je opheffingsuitverkoop gaat lukken is een tweede. Maar zolang als de curator nog niet gezegd hebt dat je alle bedrijfsmatige werkzaamheden moet staken, mag je nog werken aan je bedrijf.

 

P.S.: ik ben geen expert, maar volgens mijn ervaringen gaat dit zo. Sterke in ieder geval !

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Vooropgesteld dat ik geen verstand heb van faillissementen heb ik bij deze zaak een paar bedenkingen c.q. vragen.

 

Je hebt schulden bij de bank, de belasting en bij leveranciers, toch? Als je dan opheffingsuitverkoop houdt en gaat vervolgens failliet dan profiteren de bank en de belasting van de uitverkoop en de leveranciers krijgen datgene terug wat onverkoopbaar was?

 

Of ga je de leveranciers nog betalen voor je failliet gaat?

 

Link naar reactie
  • 0

Bij belasting bijna geen schulden cq achterstanden meer. Uitverkoop is inderdaad bedoeld om poen binnen te halen om zoveel mogelijk af/in te lossen bij leveranciers en bij bank. Wellicht nog tegen finale kwijting ? Ik weet het ook niet hoor, gelukkig pas de eerste en hopelijk ook de laatse keer dat ik in deze situatie zit.

 

Hoop met massale uitverkoop voldoende op te halen om faill. en WSNP te voorkomen.....

Hoop ook dat ik inderdaad een streepje licht aan de horizon heb gezien...Of was het gezichtsbedrog ??....

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.