• 0

Bedrijfsnaam bestaat al...

Hoi allemaal,

 

Ik ben nogal een tijdje weg geweest -persoonlijke omstandigheden- maar mijn bedrijfsideetjes zijn nog steeds levendig en ik heb er ook alweer aardig wat tijd in gestoken....

 

MAARRRR. Ik ontdekte gisteren op de site van de KvK dat je kan kijken of een bedrijfsnaam al bestaat... En ja hoor, er was al iemand geweest... die in Augustus 2002 is begonnen, met dezelfde naam (FourtyTwo). Hij had alleen pech dat ik de site www.fourtytwo.nl al geclaimd had en heeft dus www.fourty-two.nl geclaimd.

 

Bijkomende ramp is dat ie:

a) ongeveer hetzelfde doet als wat ik van plan ben

b) zijn site enorm amateuristisch is

c) het geheel sowieso niet erg professioneel overkomt... (met alle respect, misschien is het een wizzkid van 18 die zijn geluk beproeft)

 

Anyway: nu mijn vragen want ik ben effe hopeloos, radeloos en reddeloos (baal echt als een stekker, ik had mijn site al zowat af (die staat nu niet meer online nee...)):

a) kan ik die naam nog steeds opgeven bij de KvK? ik zie veel meer bedrijven met dezelfde naam in die database van de KvK

b) is het handig dat we zo ver uit mekaar zitten (ik amstelveen, die ander in almelo). Dan verwarren de namen minder snel?

c) of moet ik gewoon verstandig zijn en wat nieuws bedenken, om te voorkomen dat ik geassocieerd wordt met zijn -naar mijn mening- amateuristische verhaal?

 

Kortom, moet ik nou wel of niet mijn hersens gaan pijnigen op een nieuwe naam?

 

En zo ja: weet iemand een leuke flitsende pakkende naam voor een bedrijfje dat een MKB bedrijfsserver wil neerzetten op basis van open source (linux) voor lage kosten, inclusief beheer/support op afstand? Het geheel moet flexibiliteit, professionaliteit en vooral ook stabiliteit uitstralen (als je ergens je hele hebben en houwen in beheer geeft moet je er van op aan kunnen dat die toko er over 3 jaar nog zit)...

En dat vraag ik niet omdat ik zelf te lui ben om na te denken, maar het kan zijn dat er hier iemand beregoed is in dit soort dingen --> ik ben het namelijk totaal niet helaas.

 

alvast bedankt!

een beginner die 't even niet meer weet ;)

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hi Zaphod,

 

Optie a kan je doen, maar je maakt het jezelf dan nu al moeilijker dan nodig. Tenzij je echt geobsedeerd bent door je naam zou ik nadenken over wat anders.

Hoewel je natuurlijk wel het domein al hebt :)

Echter, de kans op verwisseling is niet ondenkbeeldig, misschien moet je je 'verlies nemen' en iets anders verzinnen.

 

Mensen die beregoed zijn in namen verzinnen krijgen hier overigens doorgaans een boel (enkele honderden tot enkele duizenden tot nog meer) Euro's voor.

Laat ik het zo formuleren; ik krijg meteen een 'why buy the cow if you get the milk for free'-instinct. Echt goede bedrijfsnamen zijn gewoon veel geld waard ;D

Hoewel ik niet verwacht dat de forummers daardoor niet met suggesties op de proppen zullen komen ....

 

Succes met je dilemma!

 

Groet,

Annedien

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Echter, de kans op verwisseling is niet ondenkbeeldig, misschien moet je je 'verlies nemen' en iets anders verzinnen.

 

Mensen die beregoed zijn in namen verzinnen krijgen hier overigens doorgaans een boel (enkele honderden tot enkele duizenden tot nog meer) Euro's voor.

 

Annedien,

 

Dankjewel voor je snelle reactie!

Ik vrees inderdaad dat ik mijn verlies zal moeten nemen... jammer is wel dat ik dan weer een nieuw domein moet betalen maar ok...

 

Goed, ik snap inderdaad wel dat ik zelf met een leuke naam zal moeten komen (ik heb de cash niet om er iemand voor in te huren). Heb je misschien nog tips voor me? Do's en don'ts? Zijn er sites over? Gezien jouw website heb je er denk ik wel een beetje kaas van gegeten ;).

 

Groetjes,

Pim

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0

Hallo Zaphod,

 

Ik denk dat je er het verstandigst aan doet om de sugestie van Annedien op te volgen wat betreft de naam van je bedrijf.

 

Als ik voor mijn zelf spreek dan kijk ik als ik een dienst nodig heb van een bedrijf naar een aantal zaken:

 

1. Uitstralling: (veel al van de site)

2. Veel belangrijker INHOUD!

 

Ik zal eerder met het bedrijf Jansen &co in zee gaan als hun product lijkt te klopen dan met een leuke naam en een ...

 

Groeten Jurn

TwoFriends.nl Computers voor een vriendenprijsje
Link naar reactie
  • 0

Hi Pim...

Zie het als een leuke kans iets te verzinnen dat nog beter is!

;D

 

Do's en don'ts...lastig hoor- het blijft een creatief proces, waarbij je steeds een aantal afwegingen in je achterhoofd moet houden.

---Je naam is belangrijk, maar niet zaligmakend.

---Het kan je meteen een voorsprong geven, maar met een toffe naam ben je er niet. (Verklaar anders maar het succes van Albert Heijn (bah een saaie eigennaam) of het falen van Magic Minds (geweldige naam!)

---Onderscheiden terwijl je een associatie oproept met bedrijven die je bewondert < dat zou mijn uitgangspunt zijn

--Soms is een nuance al de manier om je 'probleem' op te lossen.

(Ga eens creatief variëren op je huidige naam.... )

---Verzamel een aantal namen die je fantastisch vindt, zet ze op een rijtje, kauw erop en ga daarna zelf met een papiertje (of wat er ook werkt voor jou) zitten en brainstormen.

Ook jij kunt nieuwe dingen verzinnen .....

 

Succes en keep us posted.

Bovenstaande dingen kun je wat mij betreft hier 'uitproberen' en feedback vragen!

Ben benieuwd....

 

Annedien

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Goed, ik heb al wat zitten brainstormen maar ik bedenk alsmaar van die saaie dingen...

  • Linux Support Nederland (LSN)
  • Total Linux Support (TLS)
  • Open Source Support Nederland (OSSN)
  • StableSource
  • No Windows Needed (NWN, geinspireerd op No wires needed uiteraard)
  • Linux4ALL
  • Open Support
  • PenguinPro
  • Penguin Support
  • FourtyTwo IT Management Services (met behoued van domeinnaam dus)
  • FourtyTwo IT Support Services (met behoued van domeinnaam dus)

Iemand op- of aanmerkingen? Als het nix is zal ik er maar een paar dagen langer op dokteren en jullie even met rust laten ;).

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0

Het nadeel met open source associaties is in mijn beleving in elk geval veel haxor-heid ;-), vrijheid blijheid (hey, het is open source, ik doe het vrijwillig you know dus pin me er niet op vast).

Ik begrijp dat dit uitgangspunt van je bedrijf is (het gebruik van open source) maar wat is je toegevoegde waarde?

Als je je als betrouwbaar wilt profileren moet je denk ik zelf wat vooroordelen omtrent open source zien te achterhalen en eruitfilteren. Bovendien: je zit heel erg in hetzelfde hoekje te denken als de meeste coders :-) (althans zo komen die namen op me over)

*hint hint* (doe dat dus 'es niet en onderscheid?!)

 

Ga zo door! Ik kan niet wachten op het volgende rijtje ;D

Link naar reactie
  • 0

Ik vind dat Annedien gelijk heeft. Een naam als Open Support zou ik waarschijnlijk zo weer vergeten zijn. Probeer een enthousiast klinkende naam te vinden. Eentje die niet zo standaard is. De namen die je nu hebt stralen denk ik wel professionaliteit en saaiheid uit. Ik zou ook niet te snel beslissen. Je kunt beter een week rustig nadenken en dan een goede naam hebben dan een naam waar je over een week niet meer tevreden over bent.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad, wat was de reden waarvoor je initieel 42 koos? Ook het boek zoals fourty-two?

 

Als het het boek is, dan heb je nog een skala aan namen die je zou kunnen gebruiken. Ik weet niet welke boeken je leuk vind, maar je zou een naam als "Huxley" kunnen gebruiken? Of je bedrijf "guide" noemen?

 

Dat beschrijvende is wat mij betreft niet echt nodig, zorg dat het makkelijk te onthouden is en dat het duidelijk is hoe men het schrijft. We hebben hier ook al eens een discussie gehad over goede domeinnamen, het is handig als je je bedrijfsnaam als url kan hebben. Dit dan het liefst zonder streepjes enzo.

 

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Dag Zaphod,

 

bekommer je in eerste instantie maar niet teveel over een betekenisvolle naam. Een naam die je goed kunt onthouden en die voor iedereen is uit te spreken is belangrijker.

 

De Nederlandse toppers als Philips, Shell, AKZO en Unilever hebben ook niet al te lang nagedacht over de symboliek. Sla er eens een dierenencyclopedie op na, of een index met plantennamen. Je favoriete roman of in ieder geval iets dat niets met 'open support' te maken heeft.

 

En anders schakel je toch gewoon door naar fourtyfour? ;)

 

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Shellen en Unilevers hebben het budget hun naam te branden. Onder die voorwaarden is zelfs de naam "Kwoenoekoekelekoekie B.V." nog wel te branden. Of "A15".

Of "KBNRZVH".

 

Maareh, ga eens creatief variëren op je huidige naam.... ;D

(*hint, hint*)

 

Overigens, ik heb zelf geloof ik 2 maanden gedaan over mijn bedrijfsnaam...notitieboekje erbij, en telkens als ik een inval had opschrijven. Wat blijft plakken, blijft plakken.

 

Hoeveel haast heb je trouwens?

 

Groet,

Annedien

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je een balans moet vinden tussen een professionele naam en een creatieve naam. Iets wat dus wel met de diensten die je aan gaat bieden te maken heeft, maar niet te standaard klinkt. Je zou ook een soort van slogan kunnen bedenken welke je bij je bedrijfsnaam erbij "plakt", die duidelijk maakt wat je diensten inhouden. Verder zou ik me niet echt druk maken over die domeinnaam. Laat die vallen en ga even iets anders doen, bijvoorbeeld werken aan je ondernemingsplan.

 

Gr, Hans

Link naar reactie
  • 0

Wilde je de naam Pingwings aanreiken - lag voor de hand - want bij een domeincheck via mijn eigen provider bleken de com/net/nl versies allemaal nog beschikbaar.

 

Toch voor de zekerheid nog eventjes bij Network Solutions gekeken, en daar zijn de com/net allebei al weg. Was ook te mooi om waar te zijn.

 

Maar pingwings.nl is dus nog vrij, volgens SIDN. Onglooflijk :o

 

Daarmee zit je mooi tussen Pink Elephant, Linus en Red Bull (geeft je budget vleugels!)

 

Oppassen: het domein pingwing.nl is sinds kort gereserveerd door een dj. Is ook wel een leuke business: partystreaming.

 

Verders zou ik visueel niet te dicht op Linux gaan zitten. Misschien is Calimero inspirerend. Of zo'n egyptische halfgod. Hoe heet die adelaar met mensenkop... zoeken we op! Visualisering is bovendien andermens specialiteit.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wilde je de naam Pingwings aanreiken - lag voor de hand - want bij een domeincheck via mijn eigen provider bleken de com/net/nl versies allemaal nog beschikbaar.

 

Toch voor de zekerheid nog eventjes bij Network Solutions gekeken, en daar zijn de com/net allebei al weg. Was ook te mooi om waar te zijn.

 

Maar pingwings.nl is dus nog vrij, volgens SIDN. Onglooflijk :o

 

Daarmee zit je mooi tussen Pink Elephant, Linus en Red Bull (geeft je budget vleugels!)

 

Oppassen: het domein pingwing.nl is sinds kort gereserveerd door een dj. Is ook wel een leuke business: partystreaming.

 

Verders zou ik visueel niet te dicht op Linux gaan zitten. Misschien is Calimero inspirerend. Of zo'n egyptische halfgod. Hoe heet die adelaar met mensenkop... zoeken we op! Visualisering is bovendien andermens specialiteit.

 

Je bent een held!!! :D :D :D

Ik laat het nu zo'n 10 minuten al op me inwerken en het wordt steeds beter. En je kan er ook wel veel mee qua slogans enzo (makes your IT fly ;D).

 

Ik ga 't nog even een nachtje laten bezinken, kijken hoe ik me er morgen bij voel. En niet snel registreren he dat domein ;)

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0

Je bent een held!!! :D :D :D

 

Dat kan ik niet vaak genoeg gequoot zien. Laat Annedien een nachtje broeden en je hebt er een mooi beeldmerk bij. Zodra je breakeven draait, kom ik de vergoeding in support incasseren.

 

Negatieve kritiek is in deze fase trouwens ook nuttig. Beter nu dan nadat je online bent. Een paar bekende Nederlandse reclame-adviseurs zijn onlangs voor zichzelf begonnen, en die moeten nu voor de tweede keer publiekelijk hun naam veranderen omdat ze nauwelijks nagegaan zijn of de gekozen begrippen wel beschikbaar zijn. Dan kun je grabbelen naar je goeie reputatie.

 

Cintara is overigens een indrukwekkend bedrijf. Ik kende hunnie nog nie. Goeie tip Hans!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het wordt steeds gekker: als ik bij NetworkSolutions de whois-search doe dan zijn Pingwings.com en net beiden al geregistreerd, maar de domain name search suggereert dat alle varianten vrij zijn. Waarschijnlijk zijn de oude registraties verjaard...

 

Pingwings zijn overigens Britse cartoon-penguins uit de jaren zestig.

 

Varianten als pingwink en pinkvink zijn ook verkrijgbaar. Of kapebird, rockinegg, rockingegg. Allemaal speelse verwijzingen naar Linux. Te speels?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

PingWings gaat 't worden, ik vind 'm hoe langer hoe beter! TwaLevel, zo gauw ik break-even draai krijg je van mij een jaar lang gratis support op je Linux-server (als je die bij mij afneemt uiteraard, of heb je al Linux?). Kom ik 'm desnoods ook nog installeren ;).

 

Heb net 't domein aangevraagd en strakkies naar de KvK. Vind 't een erg goeie naam, hij blijft lekker hangen en je kunt er veel mee qua slogans enzo denk ik. Bovendien heb ik ook niet zo veel zin om te lang bij een naam te blijven hangen, ik wil me inschrijven bij de KvK en doorgaan met die hap. Ik loop al maanden te dingessen van "zal ik nu starten of niet" en ik voel dat 't nu 't goeie moment is (voor mij).

 

En uiteindelijk is de naam belangrijk maar is volgens mij in het ondernemen belangrijker dat je doet wat je belooft en altijd maar dan ook altijd kwaliteit levert. De klant is altijd koning. Ik heb tot nu toe in mijn loonslaaf-loopbaan vele malen gemerkt dat als je open en eerlijk bent en doet wat je belooft (maar ook eerlijk bent als je iets niet waar kunt maken!) dat je dan de meeste waardering bij klanten oogst.

 

Kortom: gaan met die banaan!

Ik moet nog vreselijk veel doen, voorbereiden en schijt in m'n broek bij 't idee van mijn eerste onderneming, maar boy ain't it exciting? Kan niet wachten op de eerste klant ;).

 

Allemaal erg bedankt voor de ideetjes, support en tips in dit topic, ik vond 't erg inspirerend en wat me vooral trof was de snelle reacties! Echt geweldig!

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0

:biertje:

Gefeliciteerd met je bedrijfsnaam!

Verzonnen door de door mij zeer gewaardeerde en bewonderde marketeer TwaLevel, dat kan niet meer stuk, je hebt gigantische mazzel ende bof met deze naam!

 

Als je mij even mailt kijken we of ik je aan een bijpassend beeldmerk kan helpen ;)

(met de nadruk op 'helpen', oh grote genadige spampolitie!)

 

Groet,

Annedien

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Zaphod,

 

Heel veel succes met het starten van de onderneming! Klinkt ook als een erg goede naam. Nu er ook maar voor zorgen dat de service net zo goed wordt...:)

 

Nog even een puntje (waarschijnlijk heb je er geen last van, maar toch). Ik kwam toevallig vandaag dit tegen: Freshcotton - Ping Wing

 

Het merk heet hier "Ping Wing".

 

Is natuurlijk wel een heel andere doelgroep :), maar ik wilde het je even melden.

 

Veel succes en hopelijk zien we je vaker terug op het forum!

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 162 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.