• 0

De perfecte elevator pitch

Voor (aankomend) ondernemers is het van groot belang je idee, dienst of product met kracht en in twee-drie zinnen te kunnen beschrijven. Als je toehoorder het niet begrijpt, kan hij het ook niet onthouden en dus helemaal niet doorvertellen.

 

Edo van Santen, ook bekend als Venture Capital Coach hier op Higherlevel.nl, trainde de finalisten van de prestigieuse Broos van Erp Prijs 2008 voor hun optreden voor de jury.

 

In 50 minuten leert Edo je de geheimen van de elevator pitch, presentatietechnieken en lichaamstaal. Een aanrader dus! Opgenomen op MediaPlaza op 13 mei 2008, voor de finalisten van de Broos van Erp 2008 prijs.

 

[video width=432 height=344]rtmp://fl1.streamzilla.jet-stream.nl/VOD/destatus/2008.05.13.flv

 

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Edo,

 

ik ben een startende ondernemer en ik weet van mezelf dat ik nog onwijs veel moet leren..

Jou presentatie heeft daar zeker weer een deel in bij gedragen.

 

Ik dacht vooraf: 50min kijken naar het schermpje vind ik toch wel lang, maar ik heb 50 min op het puntje van mijn stoel gezeten.

 

Heel erg goed, leerzaam en een erg goed om het op HL te plaatsen, top!

Link naar reactie
  • 0

Een elevator pitch duurt naar mijn mening 30 seconden tot 5 minuten; tot 20 minuten heet een investor presentation en alles langer wordt gewoon een onderhoud, of heb ik het zo mis?

 

Begin met de inhoud van de pitch, gevolgd door de presentatie en als jullie hoofden dan nog niet te vol zitten van alle informatie en de neuzen dezelfde kant opwijzen dan kun je details beantwoorden als in de uitwerking van een ondernemingsplan en onderhandelingsruimte verkennen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

het enige doel van een elevator pitch is de interesse opwekken en een vervolggesprek krijgen.

bij het diner kan je dat in één avond doen. maar hoe gaat het diner als ze geen interesse hebben?

Kortom, maak er wat van en SUCCES!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Hoi Edo,

 

Bedankt voor het online zetten ;).

 

Ik heb net met gemak je presentatie bekeken en ik heb een vraag. Nou weet ik niet of vragen stellen echt de bedoeling is, maar zoals je zelf al aangaf, dit is jouw onderwerp en hopelijk waardeer je mijn interesse.

 

Ik vond vooral dat gedeelte over het type mens interessant. Maar hoe kom je er nou achter wie er in de groep liever hoort, ziet of voelt. Natuurlijk bij een grote groep mensen maakt het niet uit, maar stel je eens voor dat je een pitch houdt voor een kleinere groep.

 

groetjes,

 

Dave

Link naar reactie
  • 0

Dave, Edo gebruikt het NLP model in zijn presentatie. NLP is neuro linguistisch programmeren. De types zou je kunnen herkennen aan hun oogbewegingen als je ze een vraag stelt. In de praktijk kun je beter je verhaal zo afstemmen dat alle types jouw boodschap makkelijk oppikken.

 

Als je zoekt op NLP en zien horen voelen krijg je talloze hits ;)

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het gevonden. Maar als je hier gebruik van wilt maken, dan is het inderdaad beter in een 1 op 1 gesprek of een hele kleine groep. Ik geloof dat je deze oogbewegingen ook kunt gebruiken om te kijken of iemand de waarheid spreekt.

 

Nogmaals bedankt Edo en Fred.

Link naar reactie
  • 0

Ik vond vooral dat gedeelte over het type mens interessant. Maar hoe kom je er nou achter wie er in de groep liever hoort, ziet of voelt. Natuurlijk bij een grote groep mensen maakt het niet uit, maar stel je eens voor dat je een pitch houdt voor een kleinere groep.

Beste Dave, ga er vanuit dat de drie groepen gelijk verdeeld zijn en gebruik dus altijd de drie verschillende methoden. ten eerste zit je dan veilig, je hebt gegarandeerd effect en het blijft boeiend (mits je verhaal dat inhoudelijk ook is)

 

blijf vragen!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Zeer verhelderend wat je vertelt Edo! Eindelijk is er iemand die in een VIDEO precies vertelt hoe een pitch eruit zou moeten zien en waar je rekening mee moet houden. Op Internet zijn er allerlei websites die tekstueel uitleg geven over het houden van presentaties/pitches, maar dat komt bij mij toch minder goed over.

 

Waarschijnlijk ben ik een ziener ;)

 

Twee dingen die ik je nog zou willen vragen:1. Op een gegeven moment zeg je in de presentatie dat een goede presentator 20% van de tijd zijn mond houdt. Ik heb gemerkt dat jij dit zelf ook toepast en wat me ook opviel was het feit dat je praktisch nul keer 'euhh' hebt gezegd. Heb je hier een tip voor om dit te voorkomen, want ik betrap mezelf er vaak op dat zowel als ik wel weet wat ik wil gaan zeggen en wanneer ik even moet nadenken gebruik ik naar mijn mening vaak dit stopwoord...2. Ik heb laatst gelezen dat je toehoorders aan het einde van je presentatie/pitch niet moet bedanken voor de aandacht (weet niet precies meer waar dat was helaas). Jij zegt aan het einde van je presentatie 'dankjewel'. Wat is jouw mening hierover?Bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Beste Nick,

het verheugt me dat je er wat aan had, dank!

 

1. Eeehh. Als je de materie beheerst, kan je gewoon je eigen verhaal vertellen. Je moet gewoon 100% jezelf zijn en blijven. als je je daar op focust, is het hele probleem weg.

 

2. Als je goed hebt gekeken, moet het einde van je presentatie het "activating moment" zijn, oftewel de twee emoties of acties die je wilt oproepen. Beter is het dus om daar mee te eindigen, liefst directief. In de trant van "Samenvattend, de voordelen van xyz zijn a en b, als besproken. Daar wilt u toch ook uw voordeel mee doen? Dank u wel".

 

succes!

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 99 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.