Als ZZPer moet je veel dingen zelf doen. Als je bij klanten bent is telefonisch bereikbaarheid vaak een probleem. Vooral als je een consultent/adviseur bent. In mijn geval ben ik gemiddeld 25 uur van de 50 urige werkweek bij klanten. Bijv voor verkoopgespreken, relatie onderhoud en advies. Daarnaast ben ik gemiddeld 5 uur op pad. Een grootdeel van de afspraken vind plaats tussen 9 en 5.
Als ik bij een klant ben staat mijn telefoon op tril. Klanten waarderen het niet als ik ga bellen in hun (betaalde) tijd. Als ik onderweg ben, heb ik niet altijd optimaal bereik (Botlektunnel, Beneluxtunnel ben ik regelmatig/zit ik regelmatig vast).
Momenteel heb ik de volgende:
- Een voicemail die klanten vriendelijk vraagt om een bericht in te spreken, op een latere tijdstip terug te bellen of een email te versturen.
- Een telefoonservice die 80% v/d tijd mijn agenda weet en doorgeeft dat ik niet bereikbaar ben. Een boodschap noteert en deze naar mij emailt.
- Mobiel internet op mijn laptop. Als ik bij klanten ben word emailen niet negatief ervaren, maar bellen wel.
Dus concreet ben ik 65% v/d tijd telefonisch onbereikbaar. Ik probeer klanten altijd zsm terug te bellen. Maar zeker als het gaat om klanten met een 9-5 werktijd, lukt het niet altijd dezelfde dag of de volgende dag.
Vaak hoor ik Je levert goede service en advies, maar je bent erg slecht bereikbaar
Ik loop een beetje vast. Mij slechte bereikbaarheid zorgt voor irritaties bij klanten, maar ik weet echt niet meer wat ik eraan kan doen.
Dus mijn vraag aan jou.
Hoe verbeteer jij jouw telefonische bereikbaarheid als ZZP?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jan25
Jan25
Als ZZPer moet je veel dingen zelf doen. Als je bij klanten bent is telefonisch bereikbaarheid vaak een probleem. Vooral als je een consultent/adviseur bent. In mijn geval ben ik gemiddeld 25 uur van de 50 urige werkweek bij klanten. Bijv voor verkoopgespreken, relatie onderhoud en advies. Daarnaast ben ik gemiddeld 5 uur op pad. Een grootdeel van de afspraken vind plaats tussen 9 en 5.
Als ik bij een klant ben staat mijn telefoon op tril. Klanten waarderen het niet als ik ga bellen in hun (betaalde) tijd. Als ik onderweg ben, heb ik niet altijd optimaal bereik (Botlektunnel, Beneluxtunnel ben ik regelmatig/zit ik regelmatig vast).
Momenteel heb ik de volgende:
- Een voicemail die klanten vriendelijk vraagt om een bericht in te spreken, op een latere tijdstip terug te bellen of een email te versturen.
- Een telefoonservice die 80% v/d tijd mijn agenda weet en doorgeeft dat ik niet bereikbaar ben. Een boodschap noteert en deze naar mij emailt.
- Mobiel internet op mijn laptop. Als ik bij klanten ben word emailen niet negatief ervaren, maar bellen wel.
Dus concreet ben ik 65% v/d tijd telefonisch onbereikbaar. Ik probeer klanten altijd zsm terug te bellen. Maar zeker als het gaat om klanten met een 9-5 werktijd, lukt het niet altijd dezelfde dag of de volgende dag.
Vaak hoor ik Je levert goede service en advies, maar je bent erg slecht bereikbaar
Ik loop een beetje vast. Mij slechte bereikbaarheid zorgt voor irritaties bij klanten, maar ik weet echt niet meer wat ik eraan kan doen.
Dus mijn vraag aan jou.
Hoe verbeteer jij jouw telefonische bereikbaarheid als ZZP?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17252-hoe-verbeteer-jij-jouw-telefonische-bereikbaarheid-als-zzp/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag