Mijn naam is Ralf van Kempen en ik doe mee aan een ondernemerschallenge op www.ZIBB.nl/businesschallenge.
Hiervoor moet ik een daadwerkelijke uitdaging van een andere ondernemer oplossen ???. Dat hoef ik niet alleen te doen, het is de bedoeling gebruik te maken van mijn netwerk en van internetforums zoals higherlevel. De bedoeling is een 5 stappenplan te maken wat de ondernemer zou moeten volgen om zijn doel te bereiken.
Hieronder vind u de SWOT analyse en de challenge van het bedrijf waarover ik iets moet zeggen. Graag heb ik daarover uw mening: Het ontbreekt mij aan verdere informatie. Ik kan enkele vragen stellen aan de ondernemer.
Omschrijving bedrijfsactiviteiten:
Binnenkort start *********** met het verzorgen van restaurantreserveringen op basis van beschikbare tafels. Online en via een telefoonnummer.
SWOT
Strength
1. Unieke propositie: restaurants reserveren op basis van beschikbaarheid
2. Landelijk restaurantinformatienummer: vinden, doorverbinden of reserveren van restaurants in heel Nederland
3. Meer gasten, minder gedoe voor restaurants
Weaknesses
1. Afhankelijk van aangesloten restaurants
2. Horeca nog niet voldoende gericht op kansen internet
3. Aansluiten restaurants deels afhankelijk van kwaliteiten account manager
Kansen
1. Opkomst mobiel internet
2. Samenwerkingsverbanden
3. De zoekmachine voor internet worden
Bedreigingen
1. Concurrentie
2. Aantal reserveringen
3. Aansluiten van aantal restaurants.
De challenge:
- Hoe restaurants over de streep te trekken om zich aan te sluiten bij **********
- Hoe gasten online en offline te laten reserveren via website of telefoonnummer.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ralf van Kempen
Ralf van Kempen
Beste medeondernemers,
Mijn naam is Ralf van Kempen en ik doe mee aan een ondernemerschallenge op www.ZIBB.nl/businesschallenge.
Hiervoor moet ik een daadwerkelijke uitdaging van een andere ondernemer oplossen ???. Dat hoef ik niet alleen te doen, het is de bedoeling gebruik te maken van mijn netwerk en van internetforums zoals higherlevel. De bedoeling is een 5 stappenplan te maken wat de ondernemer zou moeten volgen om zijn doel te bereiken.
Hieronder vind u de SWOT analyse en de challenge van het bedrijf waarover ik iets moet zeggen. Graag heb ik daarover uw mening: Het ontbreekt mij aan verdere informatie. Ik kan enkele vragen stellen aan de ondernemer.
Omschrijving bedrijfsactiviteiten:
Binnenkort start *********** met het verzorgen van restaurantreserveringen op basis van beschikbare tafels. Online en via een telefoonnummer.
SWOT
Strength
1. Unieke propositie: restaurants reserveren op basis van beschikbaarheid
2. Landelijk restaurantinformatienummer: vinden, doorverbinden of reserveren van restaurants in heel Nederland
3. Meer gasten, minder gedoe voor restaurants
Weaknesses
1. Afhankelijk van aangesloten restaurants
2. Horeca nog niet voldoende gericht op kansen internet
3. Aansluiten restaurants deels afhankelijk van kwaliteiten account manager
Kansen
1. Opkomst mobiel internet
2. Samenwerkingsverbanden
3. De zoekmachine voor internet worden
Bedreigingen
1. Concurrentie
2. Aantal reserveringen
3. Aansluiten van aantal restaurants.
De challenge:
- Hoe restaurants over de streep te trekken om zich aan te sluiten bij **********
- Hoe gasten online en offline te laten reserveren via website of telefoonnummer.
In ieder geval bedankt voor uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Ralf van Kempen
Edit topic titel aangepast
kijk ook eens op:
www.dirtyratgames.nl
www.reanimeren.eu
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17878-hulp-nodig-voor-de-zibb-businesschallenge/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag