• 0

Begeleiding, advies, ondersteuning, coaching, managen etc.

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Lees eens op wikipedia over 'procurement' of 'inkoop'. Indirecte inkopen besteden ondernemers vast graag uit, advies bij tactische (leveringsvoorwaarden) of strategische (klankbord) inkopen zijn allicht welkom. Ik zou bekijken wat startende ondernemers per categorie inkopen aan zou spreken. Simpelweg meedere offertes per product of dienst aanvragen is ook wat veel starters niet doen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • -1

Net op je site gekeken en kwam tot de ontdekking dat je ook bedrijfsfeesten kan organiseren, dit komt bij niet erg professioneel over in verhouding met de andere diensten die aanbiedt.

 

Heb ik nog de vraag waarom je alleen maar in je eigen regio actief bent, daarmee verklein je wel je markt.

Link naar reactie
  • 0

De website maakt inderdaad niet veel duidelijk. Heb je zelf eigenlijk een uitgeschreven ondernemingsplan en marketingplan? Een vertaling naar een webtekst moet dan niet onmogelijk zijn met een beetje hulp. Ik mis klanten en partners.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Welke starters reken je tot jouw doelgroep? Zijn zij commercieel interessant? Hoeveel heb je er nodig?

 

Laatste tip: noem concrete diensten en producten waarvoor je kunt bemiddelen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Kun je voorbeelden noemen van de hoge kortingen op facilitaire inkopen? Misschien concreet e.e.a. neerzetten.

 

Je hebt het over gunstige tarieven! Wat zijn die tarieven dan? Een starter zal dat zeker vooraf willen weten, waarom niet transparant en noem het op je website, plus noem een aantal voorbeelden wat de investering de starter oplevert.

 

Het meest effectieve lijkt mij dat je dagelijks een lijst van de laatste starters bij de KVK opvraagt, € 0,08 per adres, en deze eens telefonisch benadert. Noem voordelen als men jou inschakelt en maak afspraken. Kwestie van lef, tijd en een heel klein beetje geduld maar dan komt de business vanzelf. Uiteraard mits jouw inspanningen de starter voordeel oplevert.

Link naar reactie
  • 0

Ik ga even terug naar de basis van het bestaan van elk (startend) bedrijf.

 

In de ruim 4 jaar dat ik op dit forum "rondhang" heb ik meerdere keren mensen gezien die een initiatief ontwikkelde speciaal voor starters. Deze initiatieven waren vaak service gericht. Zo waren er voorstellen voor websites maar ook een aantal op het vlak van businessplan advisering. Van een aantal van deze initiatieven weet ik dat het idee de ijskast in is gegaan omdat bleek dat starters over het algemeen meer beschikken over 9hun eigen) tijd dan finaciele middelen willen inzetten om externe bureau's in te schakelen bij het schrijven van het businessplan.

Je hebt het ook over inkoop kortingen en eventuele hulp op het vlak van postverwerking of correspondentie.

Met name die inkoopvoordelen die je voorhoud doet mij vooral (negatief) denken aan al die mensen die coach zijn maar ook nog extra commerciele activiteiten aan hun onderneming koppelen om er nog weer een extra graantje van mee te pikken.

Zo werden er bijvoorbeeld inkoop kortingen op drukwerk belooft, wat deze adviseurs vergaten is dat een starter ook nternet heeft en even met google zocht naar de werkelijke kosten van drukwerk, oops einde oefening voor de adviseur.

 

Een lang inleidend verhaal voor een simpele vraag, heb je onderzocht of de martk zit te wachten op jouw dienstverlening ?

Link naar reactie
  • 0

Ok, spit it out, ik ben ook een startende ondernemer, wat heb je voor mij in de aanbieding ?

En dat is dus juist wat ik niét wil! Niet kijken vanuit mijn aanbod, maar kijken vanuit de behoeften van de starter!

 

Aiaiai daar ga je de mist in! Merkava vraagt als starter: wat kun je voor me doen, en daar geef je geen concreet antwoord op. Wat kan de gemiddelde starter dan besparen? En welke uitgaven moet hij daarvoor doen? Zijn die in zijn situatie allemaal nodig, of kan het nog wel even wachten? Daar ben je niet helder over.

 

Mijn voorspelling: de gemiddelde starter haakt nu af. Weet je hoeveel rotzooi (pardon: aanbiedingen) aan starters aangeboden wordt? Heel snel beslissen doet die starter: wel of geen aandacht aan besteden. en dan val jij met je prachtideeen in de ronde archiefbak. Hard, maar waar.

 

Ik vind het echt heel interessant dat je dit zegt, want ik denk ook dat juist hiér mijn probleem ligt! Ik wil tè veel en tè breed! Maar daarentegen weet ik dat ik het wél kan en dan vind ik het zo zonde om het niet aan te bieden... waarschijnlijk een bijzonder foute beredenering!

 

 

Vraag eens een paar starters wat zij van je marktaanbod vinden? Geef de markt wat zij wil, niet wat jij kunt!

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Op welke doelgroep richt je je? Eenpitters die thuis werken? Mensen met een winkel? Starters die personeel in dienst nemen? Starters die diensten verlenen, of juist producten verkopen?

Mijn pakket aan leveranciers is groot genoeg om me op allen bovengenoemde groepen te richten! Ik heb mezelf bijzonder goed voorbereid al zeg ik het zelf ;D!

Volgens mij gaat ergens iets mis in deze communicatie. Ik heb - bewust - niet naar je site gekeken, maar alleen in dit topic. En vooralsnog heb ik geen flauw idee wat je aanbiedt, laat staan dat ik een indruk krijg waaruit blijkt dat ik op je aanbieding(en) in zou moeten gaan.

 

Dat je je 'op alle groepen richt' is niet per definitie positief. Je deskundigheid en specialisme onderbouw je juist door te laten zien waar je je toe beperkt.

Link naar reactie
  • 0
Om het e.e.a. te verduidelijken:

Linda heeft plannen om een hondentrimsalon te beginnen en naast het trimmen van honden en wil ze daarbij hondenaccessoires gaan verkopen.

Wat ik haar aan kan bieden is bijvoorbeeld:

* Een administratiekantoor om de hoek dat haar de eerste 3 jaar 20% korting geeft op alle afgenomen diensten

* Bedrijfskledingen die kan leveren vanaf 1 stuk. Linda werkt maar in haar eentje in de trimsalon, dus heeft ruim voldoende aan 4 polo's en 2 'schortjes' met haar logo erop bijvoorbeeld

* 10% korting op het beletteren van haar auto + een gratis reclamebord of spandoek dat zij bijvoorbeeld in haar tuin of aan haar gevel kan plaatsen

* (Een) voordelig drukwerk(pakket) wat bestaat uit visitekaartjes, briefpapier en enveloppen

* 30% korting op de verzekeringen die zij af zal sluiten voor haar zaakje

* Een webdesigner die voor haar met 20% korting een professionele website + webshop opzet waar zij eenvoudig zelf nieuwe artikelen aan toe kan voegen

* Bedrijfsbeveiliging voor het beveiligen van haar trimsalon, tegen X% korting

 

Uiteraard hoeft de starter de bovenstaande producten / diensten niet direct aan te schaffen! Ik ben me ervan bewust dat een starter waarschijnlijk bij het meest noodzakelijke begint (huisvesting, website etc) en daarna steeds verder uit gaat breiden.

De aanbiedingen blijven bij de starter achter en blijven doorgaans het gehele eerste ondernemingsjaar geldig.

 

Ik begin een steeds grotere aversie te krijgen tegen de manier waarop je mij "voordeeltjes door de strot probeert te duwen".

Al eerder werd jij erop gewezen dat jij een ander probeert op te leggen wat deze persoon nodig heeft in plaats van deze persoon zelf te vragen waar zijn werkelijke behoeften liggen.

Waar jij je in je eerste bericht afficheerde als ondernemerscoach gespecialiseerd op het gebied van starters is het beeld dat nu boven komt drijven dat van een commissionair die mij diensten en producten door de strot probeert te duwen.

Ik geloof dat ik in het verleden wel eens eerder zo'n avonconsulent ben tegengekomen die mij wel even zou vertellen hoe goed hij alles voor mij kon regelen. Met allemaal zaken waar ik helemaal niet op zat te wachten.

 

Ook vraag ik mij af in hoeverre jij zelf hebt nagedacht over de haalbaarheid van sommige van jouw aanbiedingen, want eigenlijk ben je alleen maar iemand die voor andere bedrijven visitekaartjes uitdeeld.

Zo begin je over een boekhouder (bij mij om de hoek nog wel) die mij voor de eerste 3 jaar 20% korting zou geven op alle diensten die ik bij hem afneem.

wat ik mij afvraag is hoe jouw verdienmodel er in dit specifieke geval uitziet. Vraag je een percentage van de verkregen opbrengst die het kantoor maakt met door jou aangebrachte klanten. Ten eerste rijst bij mij dan de vraag, hoe wil je dat controleren ? De tweede vraag is, wat nu als ik als bedrijf na een half jaar een conflict krijg met dit kantoor en ik bij dit bedrijf wegga ?

 

 

Een tijdje geleden hadden we hier iemand op het forum die iets deed wat een beetje lijkt op zoals jij het wil gaan doen.

Het verschil is dat deze persoon rondging met een soort map waarin folders van bedrijven zaten die iets voor de starter zouden kunnen beteken. Haar verdienmodel was erop gebaseerd dat zij betaald kreeg per uitgedeeld informatiemap, bedrijven kregen in ruil daarvoor de adresgegevens van de starter.

Deze persoon kende de bedrijven welke in de infomap zaten zelf en werkte eigenlijk als een soort zelfstandig vertegenwoordiger voor deze bedrijven.

 

Dus nogmaals, reken eerst eens uit wat jij nodig hebt voor eigen levensonderhoud, bereken vanuit die uitkomsten hoeveel omzet jij moet genereren en bekijk dan eens of dit haalbaar is.

Nog een laaste opmerking over het idee te kunnen verdienen aan percentages over de gemaakte omzet gedurende enkele jaren. Bedenk dat mensen lange tijd een deel van hun inkomsten naar iemand zien verdwijnen die al lang uit beeld is, dat gaat op termijn altijd wrijving opleveren waardoor de relatie verstoord kan raken en jij dus inkomsten en een klant kwijtraakt.

Jij brengt dan misschien in dat jij die klant aangebracht hebt, hun zullen aanvoeren dat ze inmiddels zelf nieuwe klanten weg moeten sturen, dat staat op gespannen voet met de gemaakte afspraken.

Je zou dan kunnen denken aan een aanbrengpremie voor elk bedrijf wat jij bij dit boekhoud kantoor aanbrengt. Hoe ga je dit controleren ? Lang niet alle aangebrachte klantjes zullen daadwerkelijk met dit kantoor in zee gaan. De aanbrengpremie die deel uitmaakt van jouw verdienmodel zou wel eens erg laag uit kunnen vallen.

Zo kan ik op elk van de genoemde producten of diensten wel soortgelijke vragen stellen.

 

Volgens mij ga je helemaal voorbij aan de zelfredzaamheid die een ondernemer van nature heeft, hij wordt niet voor niks ondernemer. Ook starters vinden volgens mij prima de weg zodra ze een bepaalde dienst nodig hebben.

En als ik dan toch naar dat boekhoudkantoor ga dan krijg ik die 20% korting op jouw prijs ook wel, misschien wel 25% omdat jij er nu tussenuit bent.

 

Ik stelde de vraag al eerder, hoe denk jij te kunnen leven van het dienstenpakket zoals je deze denkt aan te kunnen gaan bieden aan een klantenkring die het ook zonder jou wel (goedkoper)opgelost krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp wat je hiermee bedoeld... toch heb ik me er bij de voorbereiding op ingesteld om aan zo breed mogelijk te kunnen leveren als het gaat of facilitaire leveranciers.

Wel heeft dit topic me aan het denken gezet om mijn dienstenpakket in te krimpen en om me enkel bij de facilitaire inkoop te houden, ipv de extra ondersteunende diensten die ik op dit moment aanbiedt.

 

Vraag mensen bij een willekeurig winkelcentrum of ze bij aankoop van een nieuwe auto onafhankelijke voorlichting zouden willen krijgen over de verschillende autotypen en ze zullen vrijwel allemaal ja zeggen.

Als je vervolgens gaat vragen wat zij voor deze dienst zouden willen betalen dan kom je op een bedrag uit waar je niet van kunt leven, behalve als je genoegen neemt met een doos onder de brug.

Link naar reactie
  • 1

Bij deze nog wat harde kritiek maar wel de waarheid.

 

Stel;

ik wil een hondentrimsalon beginnen en zoek een trimtafel van een bepaald merk, kan jij me daar aan helpen met 20% korting?

 

ik wil een autowasstraat beginnen en zoek een wasstraat, kan jij mij die leveren?

 

Ik wil een dierenspeciaalzaak openen, kan jij mijn ondernemersplan schrijven?

 

Weet bijna wel zeker dat de antwoorden allemaal negatief zijn, uiteraard wil je wel een ondernemersplan schrijven maar wat heb jij nu verstand van de dierenspeciaalzaak branche.

 

Zie gewoon de waarheid onder ogen en stop met deze onzin, ga eens serieus nadenken over een nieuwe onderneming en denk daarbij wel dat niet alles automatisch gaat.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Wat een verrassing... maar dat ben ik! Inmiddels ben ik aangemeld met een nieuwe accountnaam aangezien het emailadres dat bij het vorige account hoorde niet meer gebruikt wordt.

 

 

??? Je email wijzigen kun je in je profiel. Hoef je toch niet een nieuw account voor aan te maken...

 

...

Ik ben een beetje ontdaan van je harde kritiek, die waarschijnlijk heel goed bedoeld is! :-\

 

Goed! 'What doesn't kill you makes you stronger' ;D

 

Neem de kritiek ter harte, en pas je aanbod aan. Of wees eigenwijs, en blijf hetzelfde doen. Mag je als ondernemer helemaal zelf bepalen ;D

 

Succes!

 

 

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.