Een dik jaar geleden heb ik een pc aangekocht, op naam van mijn bedrijf.
Maar de computer bevalt op enkele punten niet, en heb de pc dan eigenlijk ook maar 1 of 2 keer gebruikt.
Nu staat ie te verstoffen, wat zonde is, en nu wil ik een nieuwe pc aanschaffen, een weloverwogen keuze.
Maar dan wil ik de pc die staat te verstoffen wel kwijt natuurlijk, ik heb circa 620 euro inclusief BTW betaald, de BTW bedroeg iets van 100 euro. Deze heb ik toen teruggekregen van de belastingdienst.
Nu lijkt het mij dat je niet zomaar een pc kan aankopen, de BTW terug kan vragen, en vervolgens de pc verkopen, en vervolgens weer een nieuwe pc kopen, en ook daarvan de BTW terug van vragen.
Nu heb ik dus de belastingTelefoon gebruikt, en nu werd me al iets meer duidelijk, maar nog niet helemaal.
Volgens diegene aan de telefoon (na 3 keer zijn doorgestuurd) moet ik de pc zakelijk verkopen, met factuur, met BTW.
Dus kortom: ik verkoop deze pc, verzin zelf een prijs (maar moest wel rond die 620 euro liggen volgens de meneer aan de telefoon, anders is het niet eerlijk) en bereken over die prijs de BTW maak hier een factuur op, deze factuur geef ik aan degene die m koopt, deze maakt het geld over op mijn bankrekening, en ik stop de factuur tussen mijn andere facturen van mijn inkomsten.
Nu vind ik dit op zich wel een beetje apart, want ik lever normaal gesproken dus websites, en nu zou er ineens een pc tussen staan? Kan dit zomaar?
Nou ja ik heb dus nogal wat vragen en de man aan de telefoon kon me niet echt helpen, hij wist ook niet hoe het zat als ik de pc aan een particulier wou verkopen.
Kunnen jullie mij ermee helpen? hoe handel ik dit af?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Hilda
Hilda
Een dik jaar geleden heb ik een pc aangekocht, op naam van mijn bedrijf.
Maar de computer bevalt op enkele punten niet, en heb de pc dan eigenlijk ook maar 1 of 2 keer gebruikt.
Nu staat ie te verstoffen, wat zonde is, en nu wil ik een nieuwe pc aanschaffen, een weloverwogen keuze.
Maar dan wil ik de pc die staat te verstoffen wel kwijt natuurlijk, ik heb circa 620 euro inclusief BTW betaald, de BTW bedroeg iets van 100 euro. Deze heb ik toen teruggekregen van de belastingdienst.
Nu lijkt het mij dat je niet zomaar een pc kan aankopen, de BTW terug kan vragen, en vervolgens de pc verkopen, en vervolgens weer een nieuwe pc kopen, en ook daarvan de BTW terug van vragen.
Nu heb ik dus de belastingTelefoon gebruikt, en nu werd me al iets meer duidelijk, maar nog niet helemaal.
Volgens diegene aan de telefoon (na 3 keer zijn doorgestuurd) moet ik de pc zakelijk verkopen, met factuur, met BTW.
Dus kortom: ik verkoop deze pc, verzin zelf een prijs (maar moest wel rond die 620 euro liggen volgens de meneer aan de telefoon, anders is het niet eerlijk) en bereken over die prijs de BTW maak hier een factuur op, deze factuur geef ik aan degene die m koopt, deze maakt het geld over op mijn bankrekening, en ik stop de factuur tussen mijn andere facturen van mijn inkomsten.
Nu vind ik dit op zich wel een beetje apart, want ik lever normaal gesproken dus websites, en nu zou er ineens een pc tussen staan? Kan dit zomaar?
Nou ja ik heb dus nogal wat vragen en de man aan de telefoon kon me niet echt helpen, hij wist ook niet hoe het zat als ik de pc aan een particulier wou verkopen.
Kunnen jullie mij ermee helpen? hoe handel ik dit af?
Groeten Hilda
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18038-aangekochte-computer-op-naam-van-bedrijf-verkopen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
43 antwoorden op deze vraag