Sinds 1 december zijn wij vanuit het oude (huisadres) eindelijk verhuisd naar een "echt" kantoorpand met opslag. De verhuizing op zich is goed verlopen en alles is nu ingericht. Echter hebben wij een gigantisch probleem met telefonie en internet van KPN.
Begin november heb ik de verhuizing aangevraagd voor onze huidige telefoonlijnen. Hierbij waren al meteen problemen omdat men het adres niet kon vinden. Dit komt omdat wij op een oud terrein van Philips zitten en alle gebouwen hetzelfde adres hebben. Alleen de pandcode en unitnummers zijn uniek. Maar goed, na veel gebel en gezeur heeft men toch de verhuizing in kunnen plannen. Althans...... Een week voor de verhuizing had ik nog niks gehoord en ging maar eens even bellen met KPN. Kreeg een aardige mevrouw aan de lijn en zij gaf aan dat alles in orde was en dat we netjes zouden verhuizen op 1 december.
Echter op 1 december....geen monteur en ook geen teken van KPN. Toen om 16.00 uur maar eens even gebeld en tot verbazing kon de verhuizing helemaal niet plaatsvinden. Het israpunt zit namelijk vol en er moet een nieuwe ader gelast worden en hiervoor is vergunning nodig van de gemeente. Verwachting is eind december, begin januari dat men gaat beginnen met graven. Ik heb gevraagd waarom dit niet eerder gemeld was toen ik een weekje eerder belde. Daar kon de mevrouw van de business servicedesk natuurlijk geen antwoord op geven.
Het probleem is nu dat wij zeker tot half januari geen telefoon en internet hebben. Dodelijk voor een internetbedrijf natuurlijk. We hebben nu de vaste lijn doorgeschakeld naar mobiel, met alle kosten van dien. Ook uit pure noodzaak een dongel met mobiel internet aangeschaft (uiteraard niet bij KPN). Al met al maken erg hoge kosten omdat KPN nu komt aanzetten dat het netwerk vol zit.
Ik vraag me af of het mogelijk is de kosten in rekening te brengen bij KPN. Ze hebben namelijk een verzorgingsplicht vwb telefonie. Echter kom ik geen steek verder bij de business servicedesk.
Hebben jullie ideeën hoe ik dit aan moet pakken? KPN is erg arrogant en bieden totaal geen oplossing voor dit erg grote en vooral erg dure probleem.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Dave1
Dave1
Sinds 1 december zijn wij vanuit het oude (huisadres) eindelijk verhuisd naar een "echt" kantoorpand met opslag. De verhuizing op zich is goed verlopen en alles is nu ingericht. Echter hebben wij een gigantisch probleem met telefonie en internet van KPN.
Begin november heb ik de verhuizing aangevraagd voor onze huidige telefoonlijnen. Hierbij waren al meteen problemen omdat men het adres niet kon vinden. Dit komt omdat wij op een oud terrein van Philips zitten en alle gebouwen hetzelfde adres hebben. Alleen de pandcode en unitnummers zijn uniek. Maar goed, na veel gebel en gezeur heeft men toch de verhuizing in kunnen plannen. Althans...... Een week voor de verhuizing had ik nog niks gehoord en ging maar eens even bellen met KPN. Kreeg een aardige mevrouw aan de lijn en zij gaf aan dat alles in orde was en dat we netjes zouden verhuizen op 1 december.
Echter op 1 december....geen monteur en ook geen teken van KPN. Toen om 16.00 uur maar eens even gebeld en tot verbazing kon de verhuizing helemaal niet plaatsvinden. Het israpunt zit namelijk vol en er moet een nieuwe ader gelast worden en hiervoor is vergunning nodig van de gemeente. Verwachting is eind december, begin januari dat men gaat beginnen met graven. Ik heb gevraagd waarom dit niet eerder gemeld was toen ik een weekje eerder belde. Daar kon de mevrouw van de business servicedesk natuurlijk geen antwoord op geven.
Het probleem is nu dat wij zeker tot half januari geen telefoon en internet hebben. Dodelijk voor een internetbedrijf natuurlijk. We hebben nu de vaste lijn doorgeschakeld naar mobiel, met alle kosten van dien. Ook uit pure noodzaak een dongel met mobiel internet aangeschaft (uiteraard niet bij KPN). Al met al maken erg hoge kosten omdat KPN nu komt aanzetten dat het netwerk vol zit.
Ik vraag me af of het mogelijk is de kosten in rekening te brengen bij KPN. Ze hebben namelijk een verzorgingsplicht vwb telefonie. Echter kom ik geen steek verder bij de business servicedesk.
Hebben jullie ideeën hoe ik dit aan moet pakken? KPN is erg arrogant en bieden totaal geen oplossing voor dit erg grote en vooral erg dure probleem.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18405-geen-telefoon-en-internet-na-verhuizing/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag