Eenmaal per jaar doe ik mijn BTW-aangifte, en nu is het weer zover voor het jaar 2008. Alle cijfers staan op een rijtje, er is echter 1 punt waar ik nu niet uit kom:
Ik heb voor ongeveer 3000 euro ex btw spullen uit mijn voorraad onttrokken voor privédoeleinden. De btw daarvan (570 euro) vormt, zoals ik het nu heb ingevuld, onderdeel van de voorbelasting. Uiteraard moet ik de BTW voor het deel wat onttrokken is, gewoon dokken. De vraag is hoe dat moet gebeuren:
a. de 570 euro onder punt 1 d op de aangifte invullen?: Toelichting op formulier
1d. Privégebruik:
In de laatste aangifte van het jaar vult u deze vraag in. Hier moet u een aantal afrekeningen
opnemen over het afgelopen jaar. Hiermee corrigeert u de omzetbelasting die u hebt afgetrokken
voor diensten en leveringen die u geheel of gedeeltelijk privé gebruikt. Het kan bijvoorbeeld gaan
om het privégebruik van een auto van de zaak (12% van de autokostenfictie voor de
inkomstenbelasting), van gas, water en elektra en/of interne leveringen en diensten. Vermeld de
omzetbelasting die u verschuldigd bent over het privégebruik.
(indien ik elk kwartaal/maand aangifte zou doen, zou dit de methode zijn neem ik aan, maar aangezien ik slechts 1 aangifte in het jaar doe, twijdel ik dus)
b. gewoon de voorbelasting verlagen met het btw-bedrag voor het deel dat onttrokken is (570 euro eraf dus)?
c. het moet op een andere manier, die mij nog niet bekend is
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
baasje
baasje
Eenmaal per jaar doe ik mijn BTW-aangifte, en nu is het weer zover voor het jaar 2008. Alle cijfers staan op een rijtje, er is echter 1 punt waar ik nu niet uit kom:
Ik heb voor ongeveer 3000 euro ex btw spullen uit mijn voorraad onttrokken voor privédoeleinden. De btw daarvan (570 euro) vormt, zoals ik het nu heb ingevuld, onderdeel van de voorbelasting. Uiteraard moet ik de BTW voor het deel wat onttrokken is, gewoon dokken. De vraag is hoe dat moet gebeuren:
a. de 570 euro onder punt 1 d op de aangifte invullen?: Toelichting op formulier
(indien ik elk kwartaal/maand aangifte zou doen, zou dit de methode zijn neem ik aan, maar aangezien ik slechts 1 aangifte in het jaar doe, twijdel ik dus)
b. gewoon de voorbelasting verlagen met het btw-bedrag voor het deel dat onttrokken is (570 euro eraf dus)?
c. het moet op een andere manier, die mij nog niet bekend is
alvast bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18718-jaarlijkse-btw-aangifte-onttrekking-voorraad-voor-priv%C3%A9doeleinden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
19 antwoorden op deze vraag