Het bezoeken van congressen...

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal... :)

Aangenaam kennis te maken...

Mijn maagdenpost bij deze ;)

 

Met een van mijn collega's had ik vanmiddag een discussie over de zin en onzin van het bezoeken van congressen binnen een relevant vakgebied.

 

Naast dat het vaak verrassende inzichten / kennis oplevert, blijft het een goeie manier om te netwerken. Maar ja, congressen zijn vaak prijzig en in de huidige economie kan je je afvragen of je daar wel geld voor moet vrijmaken.

 

Ik was nieuwsgierig naar jullie ervaringen hiermee.

Bezoeken jullie vaak congressen? Is dat meer of minder geworden door de huidige laag conjunctuur en daarmee samenhangend, is de prijs of de kwaliteit van het congres de doorslaggevende factor bij het bepalen of je gaat of niet?

 

Leuk forum hebben jullie hier trouwens!

Link naar reactie

Hallo allemaal... :)

Aangenaam kennis te maken...

Mijn maagdenpost bij deze ;)

Nou, welkom in ieder geval!

 

Met een van mijn collega's had ik vanmiddag een discussie over de zin en onzin van het bezoeken van congressen binnen een relevant vakgebied.

 

Naast dat het vaak verrassende inzichten / kennis oplevert, blijft het een goeie manier om te netwerken. Maar ja, congressen zijn vaak prijzig en in de huidige economie kan je je afvragen of je daar wel geld voor moet vrijmaken.

 

Ik was nieuwsgierig naar jullie ervaringen hiermee.

Bezoeken jullie vaak congressen? Is dat meer of minder geworden door de huidige laag conjunctuur en daarmee samenhangend, is de prijs of de kwaliteit van het congres de doorslaggevende factor bij het bepalen of je gaat of niet?

Ik (wij) bezoeken wel redelijk regelmatig congressen en dergelijke, ook vaak doordat we kennissen hebben in die hoeken en dan voor een wat zachter prijsje naar binnen kunnen. Of dit door de laagconjunctuur komt weet ik niet, we zijn anderhalf jaar geleden (dus in de laagconjunctuur) gestart.

 

Ik laat de prijs van een congres weldegelijk afhangen van of ik ga. Ik ga niet naar congressen die me 1500 euro kosten, tenzij ik van te voren weet dat ik er heel interessante contacten aan over ga houden.

 

Leuk forum hebben jullie hier trouwens!

hmm, thanx...

 

 

Link naar reactie

Ik denk dat je qua kennis het meeste aan congressen hebt waar veel toegepaste zaken op de agenda staan.

 

Anders iets: ik vind trouwens dat het nieuwe kabinet hier een fonds/subsidie of iets dergelijks voor moet maken.

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie

Congressen zijn wel nuttig. Je ontmoet mensen, hoort nieuwe dingen en je neemt een beetje afstand van je eigen dagelijkse beslommeringen om na te denken over de toekomst. Helaas zijn veel "commerciële" congressen duur. Veel te duur zelfs. Daar heb je als reizende ster dan ook niks te zoeken, tenzij je er wat op verzint.

 

Meestal kom je via-via wel voor weinig binnen op zo'n congres. De meeste congressen hebben sowieso te lijden aan gebrek aan interesse, zodat na verloop van tijd de toegangsprijs dramatisch naar beneden komt ;D. Een beetje je contacten gebruiken, een beetje onderhandelen en een beetje afwachten. Voor je het weet ben je binnen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Morgen heel vroeg sneaken zachtjes twee HL-leden met lange zwarte jassen en zonnebrillen ergens via de achterdeur naar binnen? ;D

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie

Even googlen... "congres 19 juni"...

- 16e nationale distributiedag

- SIDN congres over domeinnaamregistratie

- ROC Nijmegen congres over e-learning

 

eh... als het een van deze drie is vermoed ik dat

die HL leden naar SIDN gaan...

 

oops! Nee dus! Dat SIDN congres is pas 5 jaar geleden.........

het congres van ROC Nijmegen was 2001....

dus dan moet het de 16e nationale distributiedag zijn!

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie

De beste evenementenkalender voor ondernemers? Higherlevel Kalender natuurlijk ;) Maar daar staat helaas niets bij de 19e.....

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Ik weet niet waarom het er niet (meer?) in staat, maar in deze post van nils lijkt het alsof het simpelweg was misgegaan met invoeren. Ik heb zojuist zonder problemen een test-evenement toegevoegd.

Link naar reactie

Zelf bezoek ik regelmatig congressen, hiermee bedoel ik een 6 tal keren per jaar in binnen en buitenland. Het gaat niet altijd om wat er tijdens de lezingen gezegd wordt maar wel wat er in de werkgroepen en debatten gezegd wordt.

 

En een congress is natuurlijk de ideale plaats om potentiële zakenpartners te leren kennen (leveranciers, partners, enz ...).

Vooral de congressen in Duitsland en Zwitserland hebben me al heel wat opgeleverd.

 

De kosten van een congressbezoek zijn natuurlijk in te boeken als bedrijfsonkosten. (of eventueel al scholing)

Link naar reactie

;) Hi guys, ik vind de mogelijkheden van congressen geweldig!

Uit de reacties te lezen wil iedereen toch wel graag naar binnen alleen de toegangsprijs is een drempel. Wie weet helpt deze tip; vraag tevoren een deelnemerslijst op en vink erop aan wie je zeker wil ontmoeten. Vaak kan dat door een bericht voor die persoon bij de hostess balie achter te laten. Handen schudden en kaartjes wisselen met 2,3 of zelfs meer mensen waar je normaal nooit bij komt, dat kan veel waarde hebben. En daarnaast: zorg altijd dat je een vraag hebt zodat je kunt opstaan, jezelf voorstellen. Weet de hele zaal wie je bent. Ook zij hebben de deelnemerslijst dus als je een goede indruk maakt met een goede vraag (ja dat is best lastig) komen ze wellicht naar jou toe!

Kortom; haal het meeste uit die dag door je actief op te stellen! Tenslotte: waarom kan jij de volgende keer niet als spreker optreden? Nu heb je de kans om de organisator persoonlijk te ontmoeten!

www.commgres.com Congressen, workshops, en beurzen met resultaat voor uw deelnemers en u! Wij sparren net zolang met u tot de inhoud werkelijk past bij uw doelgroep en weten het dan ook succesvol in de markt te zetten. Dus voldoende en de juiste deelnemers in de zaal! Die in hart+hoofd geraakt zijn!

Link naar reactie

Hallo Allen,

 

Voor mij ook een eerste post, dus bear with me :)

 

Ikzelf zie wel heil in congressen, zeker de wat meer inhoudelijk gerichte bijeenkomsten. Dit zijn ook vaak de wat minder glossy gepresenteerde congressen in mijn ervaring, en vaak ook wat schappelijker geprijsd. Een beurs waar mensen hun producten pushen is wellicht leuk, maar heeft voor mij niet zoveel toegevoegde waarde. Wat ik ook altijd erg nuttig vindt is om naar conventies te gaan die binnen de wetenschappelijke wereld worden georganiseerd, vooral in mijn vakgebied zie je op dergelijke conventies wat de toekomst gaat bieden, zodat je hier alvast op in kunt spelen (of zelfs een speler kunt worden die bepaald wat de toekomst gaat brengen!).

 

Overigens is het ook altijd leuk als je zelf spreker bent of iets te presenteren hebt, niet alleen kom je dan vaak gratis binnen maar je bent gelijk voorgesteld aan een heleboel mensen, en de mensen waar je evt. wat aan hebt komen eigenlijk als vanzelf naar je toe.

 

Just my 2 cents,

 

Gr,

 

Koen

Sonologic, experts op het gebied van webapplicaties, MKB unix migratie, embedded systems, intra- en internet, kunstmatige intelligentie en embedded systems; http://www.sonologic.nl/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    15 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.