• 0

Verzameltopic klanten werven - koude acquisitie

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Telefonische verkoop is een verkoopmethode waarbij je makkelijk afgescheept kan worden en bot vangt. Tenminste .... wanneer u het niet slim aanpakt.

Zibb heeft zes tips voor succes en manieren om je niet te laten afschepen tijdens telefonische verkoop.

 

Maken jullie veel gebruik van telefonische verkoop. En zo ja, hoe overtuig jij je prospect aan de andere kant van de foon?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Blijkbaar valt het voor sommige mensen dus ook vies tegen. Waarschijnlijk is de ene shop de andere niet - scheef printen/snijden is volstrekt onmogelijk wanneer gebruik gemaakt wordt van moderne apparatuur.

 

Wat kleuren betreft: Maak een proefprint! Sommige kleuren worden volstrekt waardeloos afgedrukt, zeker sterkte tinten groen, blauw of rood zijn verdraaid lastig op ieder CMYK apparaat.

 

Link naar reactie
  • 0

Momenteel heeft mijn zus met de Office Centre wat problemen omtrent boekjes voor haar huwelijk. Er zit een vreemde vouw in het papier en dat komt door de machine.

 

In de eerste instantie was er nergens over te praten, maar uiteindelijk toch een flinke korting gekregen. Het overnieuw kopieren was niet bespreekbaar.

 

Er worden nog steeds veel fouten gemaakt bij dit soort centra's, maar ik ben van mening dat je zeker mag verwachten dat de kwaliteit in orde is (geen vouwen, scheefgeprinte teksten, etc.). Maar het schijnt dat de service hier dus ophoudt.

 

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Net even op de website van Brandmerk gekeken. Ziet er goed uit.

Alleen vergeleken met de standaard visitekaartjes toch best prijzig.

 

Wat hebben jullie eigenlijk voor visitekaartjes? En hoe proberen jullie er een origineel visitekaartje van te maken?

Link naar reactie
  • 0

Net even op de website van Brandmerk gekeken. Ziet er goed uit.

Alleen vergeleken met de standaard visitekaartjes toch best prijzig.

 

Wat hebben jullie eigenlijk voor visitekaartjes? En hoe proberen jullie er een origineel visitekaartje van te maken?

 

Daarbij hebben ze het niet over kunststof, maar over 450 grams materiaal. Kan dus ook papier zijn. Of ik lees het niet goed, heb een beetje griep, dus helemaal helder ben ik niet vandaag. :(

 

Ikzelf zit dus nog met oude visitekaartjes, waarbij de kleur nu ook al vaal begint te worden. Hoe dan ook, die moeten eerst uitgedeeld. Daarna wil ik kunststof visitekaartjes, die geven een betere indruk. Maar ja, eerst maar de muismatten.... :D

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben ze laten drukken, maar voor starters hebben we in onze Innovatieclusters kleurenprinters en lamineermachines. Met de handige ontwerpjongens in de buurt kunnen ze dan gratis kaartjes maken. Om de goede kleur te krijgen moet de printer goed gecallibreerd worden. Maar omdat verschillende softwarepakketten ook zo hun invloed hebben is het altijd weer eerst even een proefdrukje maken!

 

Ik vind vormgeving erg belangrijk, dan bespaar ik liever op drukkosten om daar geld aan uit te geven, maar ja dat wil niet zeggen dat je ranzige kaartjes gaat uitdelen. Duidelijk en herkenbaar, dat is het belangrijkste.

 

 

Pim de Bokx

www.pioneerz.com | managing the risk to dramatically improve

Link naar reactie
  • 0

Daan,

 

Zeer open vraag die je stelt en het antwoord hangt inderdaad een beetje van jouw eigen idee af. Ik zou je adviseren om eerst goed in kaart te brengen:

 

Wie denk je dat geinteresseerd zijn in je dienst/product

Test die interesse d.m.v. een onderzoek (ja! echt interviewen)

Maak een profielschets van de geintereseerde doelgroep (wie zijn ze, wat doen ze, waar zijn ze, wat eten ze, wat denken ze, wat lezen ze, welke tv-zenders kijken ze, welke kranten, welk bier wat willen ze, etc etc)

Bedenk met welke middelen (kranten,tv,direct-mail,radio, flyers,beursen,telemarketing,folder,persoonlijk bezoek etc etc) je ze het makkelijkst kan bereiken....

Kies uit deze middelen de 2 waarvan je denkt dat ze het meest effect zullen hebben...

Probeer nu met deze twee middelen je doelgroep te bereiken en ze te interesseren voor jouw dienst/product...dus eerst gebruik je middel 1 en die volg je op door middel twee....en dan ff afwachten of het een beetje scoord....indien wel...DOORGAAN! Indien niet...OF een ander bericht/aanbieding en dezelfde middelen...OF een ander middel/combinatie....er van uitgaande dat je je onderzoekje goed hebt gedaan en je dus wel de doelgroep raakte en niet "zomaar" wat toevallige voorbijgangers...

 

Als je nog vragen hebt....roep maar.

Link naar reactie
  • 0

Het zit zo:

 

Ik heb een bedrijf.. gespecialiseerd in kopieerwerk ( dus van visitekaartjes tot clubbladen posters enz. ) en multimedia producten, dus bijvoorbeeld websites enzo.

 

Nu wil ik graag wat nieuwe klanten benaderen.. alleen heb ik geen id hoe.

 

Bij telefoon heb ik altijd et idee dat ik stoor.

Bij brieven heb ik altijd et idee dat ze niet gelezen worden..

En ja.. zelf langsgaan lijkt me ook best moeilijk (zomaar zonder afspraak)..

 

Misschien hebben jullie id-en voor leuke acties/aanbiedingen of benaderingen ofzo?

Link naar reactie
  • 0

Je zou je website aan je profiel kunnen hangen...kunnen wij een kijkje nemen. ;D

Het barst hier van de jonge ondernemers die graag mooie visitekaartjes willen... ;)

Linkje op je auto, sponsor het plaatselijke volleyball-team met nieuwe shirts, bel voor een afspraak en kom dan pas langs..., leg in de pauze van een kvk-startersavond flyers op de stoelen, geef kortingen of kadootjes aan klanten die een nieuwe klant aanbrengen,...etc...

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

haha.. nou ik blijf liever ff anoniem nog!

 

Binnenkort ga ik wel investeren in machines, zodat visitekaartjes (en alle andere soorten kaartjes, ook bijv. gerild) dus via mijn copyshop op max 360 grs papier kunnen worden geleverd in zeer korte tijd :) (lees enkele uren)

 

Het lastige is dat de drukte binnen m'n bedrijf zeer onregelmatig is.. er zijn bepaalde vaste klanten, ook verenigingen enzo, maar qua particulieren en "nieuwe" klanten is het maar afwachten..

 

Ik ben ook niet iemand die zo maar ff heel zekertjes ergens binnenstapt en zo'n verkoperspraatje houdt :)

 

Linkje op je auto -> heb ik al

 

 

sponsor het plaatselijke volleyball-team met nieuwe shirts -> zoveel geld heb ik nou ook weer niet

 

bel voor een afspraak en kom dan pas langs -> ja.. maar ik ben dan altijd zo'n kluns met m'n verhaaltje doen.. haha.. dat is het probleem :)

ALS ik eenmaal voor iemand zit dan weet ik em zo binnen te halen. Dan straal ik het enthousiasme voor m'n werk wel uit en weet ik ze te overtuigen... maar ik moet eerst over de drempel :)

Link naar reactie
  • 0

Je hebt al tevreden klanten? Bedenk dan iets waardoor zij geprikkeld zijn jouw activiteiten weer bij anderen te promoten. Als je voor hen goed werk hebt afgeleverd en ze over je te spreken zijn, zullen ze zeker wel bereid zijn je bij anderen te introduceren. Pas wel op dat je klanten niet het gevoel krijgen dat je ze voor je karretje probeert te spannen, maar bedenk goede manieren om dit te promoten die aansluit bij je doelgroep en huidige klanten.

Link naar reactie
  • 0

Ja, de beste reclame is mond tot mond reclame.. Dat zeer zeker!

 

Onze sterke punten zjin:

-snelle levering

-zeer goede kwaliteit

-klantvriendelijkheid

-service, ook na aflevering van het product

 

Wij doen nog het stapje extra zeg maar...

 

Maar snelle levering EN kwaliteit is in de grafische wereld toch wel heel belangrijk!

Link naar reactie
  • 0

Als ik het goed begrijp richt je bedrijf zich dus voornamelijk op ondernemingen, stichtingen en verenigingen?

 

Op dit forum heb ik al een paar keer gelezen dat men ontevreden is over de kwaliteit van geprinte visitekaartjes: de kleuren klopten niet, het was scheef gesneden, etc. Misschien kun je hier iets mee? Zo zou je een kwaliteitsgarantie kunnen geven en de digitaal aangeleverde en geprinte visitekaartjes per post versturen. Qua prijs kun je dan misschien wel tussen gedrukte en geprinte visitekaartjes in gaan zitten.

Link naar reactie
  • 0

Als ik het goed begrijp richt je bedrijf zich dus voornamelijk op ondernemingen, stichtingen en verenigingen? -> ja dat vooral, maar ook particulieren vormen toch wel een redelijk deel van onze klantenkring.. maar ja.. de "grote" zijn natuurlijk wel bovenstaanden.

 

Het probleem met de kleuren is dat mensen thuis op hun HPtje een proefafdrukje maken. Copyshop werken met Lasertechnieken, dat is altijd anders qua kleur.

Maar goed.. wij maken dan meestal de kleuren in het digitale bestand ZO dat ze zoveel mogelijk overeen komen met het printje van de klant.

 

Als ik mijn nieuwe apparaten heb kan ik zeker een kwaliteitsgarantie geven! Zeker op gebied van snijden en verloop in de printjes. Dat laatste is nl. het probleem met printen.. je afdrukken verlopen altijd iets. Dus dan heb je bijv. bij het ene kaartje rechts 4 mm wit en bij de andere 3.

 

Het is qua prijs algemeen bekend dat drukken veel duurder is.. Bij ons komt de min. afname voor vis. kaartjes waarschijnlijk op 25 (want zoveel gaan er uit een vel). Dus ja.. dat is dan veel toegankelijker lijkt mij!

Bij een drukker moet je er minstens 250 nemen (meestal) en dan zit je ook nog 3 weken te wachten!

Link naar reactie
  • 0

Kwaliteit en leversnelheid zijn dus een aantal sterke punten van jullie. Gebruik deze punten dus om klanten over te halen van jullie diensten gebruik te maken.

 

Ideetje om meer klanten te vinden:

 

Stuur steeds als er een nieuw bedrijf is opgericht hun een vriendelijk e-mailtje (brieven zijn duur en nodigen niet zo snel uit tot reageren) waarmee je ze feliciteerd met de oprichting van hun bedrijf. Ook kun je ze een aanbod doen waarbij ze als ze binnen twee weken reageren gratis 10 of 25 visitekaartjes ontvangen (zonder reclame erop). Zorg dat je de naam van je bedrijfswebsite in de e-mail plaatst en dat die site zeer goed eruit ziet. Waarschijnlijk zal het merendeel van de benaderde mensen wel interesse hebben in die visitekaartjes. Als je de visitekaartjes verstuurd kun je de ontvangers gelijk een redelijke aanbieding doen. Het merendeel van de ontvangers heeft die 10 visitekaartjes namelijk heel snel op en heeft dan weer behoefte aan nieuwe visitekaartjes. Met die eerste mail en snel verstuurde visitekaartjes van een hoge kwaliteit, heb je een goede indruk gemaakt bij de potentiële klant. Ik durf erom te wedden dat een groot deel van de ontvangers weer bij jou visitekaartjes besteld en best bereid is om iets meer te betalen dan de gemiddelde prijs.

Link naar reactie
  • 0

Bij onder andere de KvK kun je adresgegevens kopen van bedrijven die net zijn opgericht. Of de meesten voor de oprichting al kaartjes hebben weet ik niet. Dat zou je moeten onderzoeken, en dan zou je in je onderzoek gelijk een aantal andere punten mee kunnen nemen. Als blijkt dat de meesten voor de oprichting al visitekaartjes bestellen of hiervoor kijken, dan zul je je kunnen richten op andere media waar ondernemers terechtkomen bij het oprichten van een bedrijf. Denk aan ondernemerssites, zoekmachines, en misschien iets via de KvK.

Link naar reactie
  • 0

Tevreden klanten zijn vast heel belangrijk in deze business.. ik kan me voorstellen dat starters altijd even navraag doen aan hun peers waar die hun druk/copy werk laten doen.

 

Misschien kun je het idee van een gratis proefpakketje visitekaartjes via je bestaande klantenkring aanbieden, zodat ze gemakkelijk tegen collega's kunnen zeggen "ga eens naar-die-en-die, daar kun je gratis een proefdruk krijgen". Op die manier hebben je bestaande klanten het gevoel dat ze iets nuttigs aanbieden aan hun relaties, en jij je goedkope reclame.

 

Als ze dan 10 kaartjes van goede kwaliteit zou ontvangen is de kans groot dat ze er meer willen, en die bij jou afnemen als je tarieven redelijk zijn.

Link naar reactie
  • 0

Bedenk ook dat visitekaartjes bij de meeste bedrijven het eerste is wat ze laten drukken of printen. Zijn ze daar tevreden over en willen ze een aantal brochures printen, dan komen ze vanzelf weer bij je terug. Je zou ook eens bij je concurrenten kunnen gaan kijken: hoe proberen die nieuwe klanten aan te trekken?

Link naar reactie
  • 0
Meeste mensen hebben toch wel al voor de opening kaartjes?

 

Nou, nee hoor!

 

Ik ben nu anderhalve week onderweg en heb nog altijd geen officieel logo en/of visitekaartjes!! (of dit nu zo slim is weet ik niet.. :-X)

 

Waarom mogen we je website niet zien?

Ik ben wel benieuwd naar je producten??

 

geld ook voor mij!!

ice

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.